Ik heb nu 336.000 gedraaid met mijn 5-traps gt. Slipt af en toe een beetje, maar verder heel comfortabel en goed. Met de spoelbeurt verwacht ik dat het slippen over is. Ik heb wel een 130 pk, dus de gt heeft het niet zwaar.
Wat ik weet van verhalen is dat de GT iets zwaarder is uitgevoerd, ideaal bij caravanners in de bergen dus, de GT's vind je ook vaak [of altijd] op de AWD en dat zegt genoeg denk ik.
Die van mij heeft er nu 200dkm opzitten en schakeld subliem, in het dorp probeer ik onder de 2000 toeren te blijven, daarbuiten hoger natuurlijk.
Zelf heb ik nog nooit geschakeld met mijn GT.
En wat betreft de keuze automaat of handschakelen, automaat natuurlijk al is het alleen voor de restwaarde, en na verloop van tijd kom je er achter dat je met automaat toch een betere keus gemaakt hebt.
Maarre wat is een DMV? als hij bij 200dkm vervangen moet worden dan ben ik straks ook aan de beurt.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
my1stvolvo schreef:dus een 185pk V70 met GT....niet doen ?
Waarom niet?
Je leest hier alleen de problemen, dat is altijd een nadeel van een forum.
Tik maar eens dualmassvliegwiel in bij Zoek, ook alleen de probleem gevallen bij handgeschakkelde bakken.
Als er al problemen zijn is het meestal het gevolg van chippen en/of veel zware lasten trekken.
daar heb je gelijk in.
mensen met problemen zoeken meestal informatie en posten hun verhalen.
De V70 D5 die ik morgen ga rijden is vermoedelijk gechipt volgens de dealer...
(off volvo dealer)
we zien wel