Hallo,
Ik zal me even voorstellen, ik ben sander ben 19 en ik wil een auto gaan kopen.
Volvo vind ik wel een mooi merk , ook met status natuurlijk...
Ik ben opzoek naar mijn eerste auto en ik heb er 1400 voor te besteden.
Vanavond heb ik gekeken bij een volvo van 1995 met 150.000km die net een week een nieuwe apk heeft.
Ik heb een testritje gemaakt alles werkte en ik merkte geen rare dingen of slipende koppeling. (wel vond ik de achteruit iets "zwaar" gaan)
Maar mijn vader zegt dat het verbruik veel te hoog is.
Zelf las ik dat de 1,8 litertjes 1 op 11,5 rijden maar heeft iemand enig idee op hoeveel de 1.6 i tjes rijden???
Alvast bedankt !
Verbruik volvo 460 1.6i
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20771
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Vergelijkbaar.
Maar ja het is dan ook maar een 1.6 met circa 80 pk in een 1000 kg zware/lichte auto.
Dat ie een vergelijkbaar gebruik heeft komt dan ook door de modernere inspuiting.
Maar ja het is dan ook maar een 1.6 met circa 80 pk in een 1000 kg zware/lichte auto.
Dat ie een vergelijkbaar gebruik heeft komt dan ook door de modernere inspuiting.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 08.05.2006 - 18:25
- Locatie: Maastricht
Mijn ervaring (Ruim 350000km met 440 1,6)
LPG
snelweg 1:10 enkele keer 1:11 (snelheid lijkt weinig uit te maken)
Benzine
snelweg 1:11 enkele keer 1:12 (snelheid lijkt weinig uit te maken)
Niet-snelweg verbruikt duidelijk meer, met moeite 1:10
NB
Controleer bij deze km-stand de koolborstels van je dynamo een keer.
Niet meer bijladen merk je aan "gekke kuren" van de electronica.
LPG
snelweg 1:10 enkele keer 1:11 (snelheid lijkt weinig uit te maken)
Benzine
snelweg 1:11 enkele keer 1:12 (snelheid lijkt weinig uit te maken)
Niet-snelweg verbruikt duidelijk meer, met moeite 1:10
NB
Controleer bij deze km-stand de koolborstels van je dynamo een keer.
Niet meer bijladen merk je aan "gekke kuren" van de electronica.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2006 - 21:49
Bedankt voor de reacties,
de koolborstels van de dynamo moet ik eens even kijken hoe dat zit.
Maar 1:10/11 vind ik niet zo zuinig , is hier niets aan te doen??
van gekke kuren heb ik niets gemerkt bij de electronica....
de koolborstels van de dynamo moet ik eens even kijken hoe dat zit.
Maar 1:10/11 vind ik niet zo zuinig , is hier niets aan te doen??
van gekke kuren heb ik niets gemerkt bij de electronica....
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20771
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee, aan dat gebruik is niets te doen.
Je kunt beter op zoek naar een 2.0 liter. Meer vermogen en zuiniger, ook niet echt veel maar wel makkelijk 1 op 12,5
Je kunt beter op zoek naar een 2.0 liter. Meer vermogen en zuiniger, ook niet echt veel maar wel makkelijk 1 op 12,5
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- KR@MMETJE
- 2nd Gear member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 11.01.2006 - 11:29
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Je zou voor een 1.8i kunnen kijken.... Ik rijdt er 1 op 13 tot 1 op 13.5 mee... (gecombineerd verbruik) En grotendeels stukjes van maar 30 km...Killerbean schreef:Bedankt voor de reacties,
de koolborstels van de dynamo moet ik eens even kijken hoe dat zit.
Maar 1:10/11 vind ik niet zo zuinig , is hier niets aan te doen??
van gekke kuren heb ik niets gemerkt bij de electronica....
Volvo 440 1.8i Luxury Line '95
Volvo S70 2.5D Europa Comfort Exclusive '99
Volvo S60 D5 Momentum '06
Volvo S70 2.5D Europa Comfort Exclusive '99
Volvo S60 D5 Momentum '06
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2006 - 21:49
Ik heb de volvo vanavond gekocht, morgen middag ga ik hem overschrijven en dan kan ik hem morgen avond ophalen.
Naar het motorische gedeelte heb ik eerlijk gezegd niet meer echt gekeken aangezien ik er vanuitga dat dit wel goed zit en de dynamo er redelijk nieuw uitziet
Naar het motorische gedeelte heb ik eerlijk gezegd niet meer echt gekeken aangezien ik er vanuitga dat dit wel goed zit en de dynamo er redelijk nieuw uitziet
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2006 - 21:49
Daarbij heb ik trouwens wel de auto op de brug van hun gehad. er zat alleen een heel klein beetje oppervlakkige roest op de bekende plekken, verder op de auto nergens.
- Tomba
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24.07.2006 - 09:47
Als je een 2.0i V440 koopt dan ben je op de snelweg zuinig uit.
eigen ervaring:
80 - 100km/u 1 op 14 / 15
100-120km/u 1 op 13 / 14
120-140km/u 1 op 11 / 12
Afgelezen uit de boardcomputer. Alles afhankelijk natuurlijk van wind,lading,helling etc. maar om een idee te krijgen....
Tip voor in de stad: neem 1 vernelling hoger dan dat je normaal zou doen. Dit scheelt enorm in verbruik. Voorbeeld: 50-60km/u in de 4e versnelling resulteerd in ong 1 liter per 100km minder verbruik!
Succes!
eigen ervaring:
80 - 100km/u 1 op 14 / 15
100-120km/u 1 op 13 / 14
120-140km/u 1 op 11 / 12
Afgelezen uit de boardcomputer. Alles afhankelijk natuurlijk van wind,lading,helling etc. maar om een idee te krijgen....
Tip voor in de stad: neem 1 vernelling hoger dan dat je normaal zou doen. Dit scheelt enorm in verbruik. Voorbeeld: 50-60km/u in de 4e versnelling resulteerd in ong 1 liter per 100km minder verbruik!
Succes!
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Een tijdje een 440 1.8i gehad. Gemiddeld verbruik mét airco was 1 op 14. Daarbij aangegeven dat ik redelijk veel snelwegkilometers maak.
Je kunt inderdaad gemakkelijk in de 4 rijden bij constante snelheid van 50.
Je kunt inderdaad gemakkelijk in de 4 rijden bij constante snelheid van 50.
- Tomba
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24.07.2006 - 09:47
Voor de echte eco-freaks: constante snelheid van 50 a 60 km/u in de 5e versnelling: 1 op 18/19Maurice Pierik schreef:Een tijdje een 440 1.8i gehad. Gemiddeld verbruik mét airco was 1 op 14. Daarbij aangegeven dat ik redelijk veel snelwegkilometers maak.
Je kunt inderdaad gemakkelijk in de 4 rijden bij constante snelheid van 50.