Drive diesels nu ook met automaat
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Eenmaal op gang schakelt een Powershift wel redelijk snel (niet zelf uitgeprobeerd hoor
), alleen van stilstand op gang komen gaat niet zo lekker.

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11755
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Het van en naar R schakelen gaat inderdaad traaaaaag, maar bij gewoon rijden is een Powershift automaat best relaxed.
Bijna 180.000km in een 2.0D PS gereden, en nu zo'n 45.000km in een D3 Geartronic. De Powershift vond ik bij het rijden rustiger, maar de D3 is veeeeeel lekkerder
Bijna 180.000km in een 2.0D PS gereden, en nu zo'n 45.000km in een D3 Geartronic. De Powershift vond ik bij het rijden rustiger, maar de D3 is veeeeeel lekkerder

XC60 T6 AWD Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Doe ik ook maar 2 cent erbij.
Ik ben zeer tevreden met de PWS (PowerShift)
Vooral in de vorige S60 2.0 T.
Ik heb nu een S60 T4 en ben nog steeds tevreden met de PWS.
(En ja ik heb ook een half jaar met de V70 170 PK 5 pitter Geartronic gereden. Was ook lekker
)
De T4 heeft inderdaad wat meer neiging tot wielspin dan de 2.0T.
Maar of dat komt door een DSTC afstelling of door de PWS ?
Persoonlijke voorkeuren zullen meespelen, maar ik heb de afgelopen 2 jaar in diverse automaten mogen rijden zoals de C4 Picasso (waardeloze automaat, meer een automatsiche koppeling
) en de Peugeot 3008.
Ik ben heel blij met de S60 2.0T en de T4 PWS, hele fijne auto's.
Cheers GND
Ik ben zeer tevreden met de PWS (PowerShift)
Vooral in de vorige S60 2.0 T.
Ik heb nu een S60 T4 en ben nog steeds tevreden met de PWS.
(En ja ik heb ook een half jaar met de V70 170 PK 5 pitter Geartronic gereden. Was ook lekker

De T4 heeft inderdaad wat meer neiging tot wielspin dan de 2.0T.
Maar of dat komt door een DSTC afstelling of door de PWS ?
Persoonlijke voorkeuren zullen meespelen, maar ik heb de afgelopen 2 jaar in diverse automaten mogen rijden zoals de C4 Picasso (waardeloze automaat, meer een automatsiche koppeling

Ik ben heel blij met de S60 2.0T en de T4 PWS, hele fijne auto's.

Cheers GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)