Geartronic is ...... ruk volgens Autoblog

Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

945i schreef:Tja, Dbosker, dit valt mij nu tegen van je... Aandacht op iets anders vestigen zodat het eigenlijke onderwerp vergeten wordt.....;)
Werkt niet bij mij.

Ik zeg het scherp omdat diesel01 het scherp zegt.. En wel dat de GT net zo goed schakelt als de 8bak in een BMW.
Ik laat alles en iedereen in zijn waarde, maar een BMW kan je op 1 ding niks vinden, en dat is het uiterlijk. voor de rest staan ze allemaal in de schaduw.

Objectief heet dat. ;)
Niet helemaal correct.
Ik staar mij niet dood op Volvo en weet wat BMW te koop heeft, dat heeft overigens ook zijn prijs.
77k voor een instapper met 184 pk en 380nm met exe pakket+wat sfeer verhogende gadgets is niet bepaald goedkoop.
En het uiterlijk vindt ik zeer geslaagd btw.
De kracht van de GT maar tegelijk de rust die het ding heeft vindt ik zeer geslaagd.
Ik kan mij voorstellen dat een fanboy van BMW mijn mening niet deelt maar de nieuwe GT van Volvo is er echt op vooruit gegaan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

@diesel01, Wat is kracht, hij vreet heel wat PK's in jouw auto, en wat is rust, ik hoor jou altijd klagen over het blijven hangen in de versnellingen?

Maar de nieuwe GT zal zeker beter zijn dan de oude, dat mocht dan ook wel ja...

184pk in een instap 5 serie is voldoende, daar heb je een D5 voor nodig om voor te blijven.
Een 520Da touring HE is trouwens 15.000€ goedkoper dan dat jij hier schrijft, en dat is geen kale bak kan ik je vertellen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

945i schreef:@diesel01, Wat is kracht, hij vreet heel wat PK's in jouw auto, en wat is rust, ik hoor jou altijd klagen over het blijven hangen in de versnellingen?

Maar de nieuwe GT zal zeker beter zijn dan de oude, dat mocht dan ook wel ja...

184pk in een instap 5 serie is voldoende, daar heb je een D5 voor nodig om voor te blijven.
Een 520Da touring HE is trouwens 15.000€ goedkoper dan dat jij hier schrijft, en dat is geen kale bak kan ik je vertellen.
Ik heb een ander getal gehoord van iemand die niet prat gaat op dat soort dingen.
Ook een 520d HE, idd geen kalle bak maar dat heeft wel een prijs. :wink:
Edit dat pk's vreten klopt maar als ik manueel schakel ondervang je dat.
Zaterdag met 5 volwassenen naar Bremen geweest en dan is het best prettig om manueel te schakelen je hebt dan controle over het remmend vermogen van de motor.
Er zaten mensen achterin die commentaar hebben zodra ze voor hun gevoel hard gaan, door het toerental laag te houden en meer op nm's te rijden kun toch vlot rijden zonder oncomfortabel te rijden voor de mensen achterin.
Desalniettemin gaat het niet om mijn GT maar om de nieuwe GT van Volvo en die 2 zijn niet te vergelijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Volvo kiest voor de GT in haar huidige vorm door ruimtegebrek voor een ZF. Dat is een keuze. Net zoals het een keuze is of een Volvo uberhaupt bij je past. Volvo wil(de) de S/V60 nadrukkelijk als dynamisch, sportief in de markt zetten en dan is het te verwachten dat zowel pers als consumenten kritisch zijn op het schakelgedrag van de niet al te efficiente Aisin transmissie. Desalniettemin, behalve voor echte die hard techneuten, draait het voor de meeste mensen om een 'totaalplaatje' en daarin, en dat zeg ik als BMW adept en kenner, is de nieuwste Geartronic helemaal niet zo gek.

De aan TS geoffreerde V60 betreft een scherpe aanbieding, mét een Polestar kuurtje, en ik denk dat daar voldoende power in zit om comfortabel en snel te rijden met een fraaie estate.
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

Tja de GT is soms wat traag met de standaad software erin, met polestar erin wordt het geheel wat meer bij de les.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Thom schreef:Volvo kiest voor de GT in haar huidige vorm door ruimtegebrek voor een ZF. Dat is een keuze. Net zoals het een keuze is of een Volvo uberhaupt bij je past. Volvo wil(de) de S/V60 nadrukkelijk als dynamisch, sportief in de markt zetten en dan is het te verwachten dat zowel pers als consumenten kritisch zijn op het schakelgedrag van de niet al te efficiente Aisin transmissie. Desalniettemin, behalve voor echte die hard techneuten, draait het voor de meeste mensen om een 'totaalplaatje' en daarin, en dat zeg ik als BMW adept en kenner, is de nieuwste Geartronic helemaal niet zo gek.

De aan TS geoffreerde V60 betreft een scherpe aanbieding, mét een Polestar kuurtje, en ik denk dat daar voldoende power in zit om comfortabel en snel te rijden met een fraaie estate
.
Exact mijn punt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik rij meerdere malen per jaar in de USA met autos van alle slag, en natuurlijk allemaal automaat.

Geloof me mijn 6 traps GT in de V70 en de C70 rijdt stukken beter dan gelijk welke Amerikaan.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Interessante discussie, ik heb het ongetwijfeld gemist maar; wat is eigenlijk het verschil tussen de oude en nieuwe GT. Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW? Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik moet zeggen dat als mijn motor en GT koud zijn dan is het maar een traag schakelende bak. Als de boel goed warm is dan heb ik eigenlijk weinig klachten. Ik vind met name het opschakelen van 1 naar 2 altijd traag gaan, daarna gaat het best wel goed eigenlijk.

Mijn broer reed een tijdlang een BMW 5 met een gechipte 2.0D motor met automatische zes-bak. Dat reed inderdaad prima en soepeler. Maar echt niet dramatisch beter. Er staat volgens mij op Autoweek ergens een videotest van een V70 T6 AWD waarbij de tester juist enthousiast is over de GT, en da's dan ook nog de oude, wat het verschil dan ook mag zijn...
http://media.autoweek.nl/e/?flv_file=m1 ... &mp4_file=
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

Brambo67 schreef:Interessante discussie, ik heb het ongetwijfeld gemist maar; wat is eigenlijk het verschil tussen de oude en nieuwe GT. Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW? Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik moet zeggen dat als mijn motor en GT koud zijn dan is het maar een traag schakelende bak. Als de boel goed warm is dan heb ik eigenlijk weinig klachten. Ik vind met name het opschakelen van 1 naar 2 altijd traag gaan, daarna gaat het best wel goed eigenlijk.

Mijn broer reed een tijdlang een BMW 5 met een gechipte 2.0D motor met automatische zes-bak. Dat reed inderdaad prima en soepeler. Maar echt niet dramatisch beter. Er staat volgens mij op Autoweek ergens een videotest van een V70 T6 AWD waarbij de tester juist enthousiast is over de GT, en da's dan ook nog de oude, wat het verschil dan ook mag zijn...
Dan had die testpoot geen verstand van autorijden.
Want die T6 van mij vindt de GT niet echt prettig.
De motor moet bij gasgeven cont boven in het toerengebied zn werk doen.
En net daar doet ie geen ruk, tenminste als ik zuipen ff buiten beschouwing laat.
Als ik handmatig schakel rijdt ik sportief zuiniger dan mijn vrouw die rustig rijdt in D.
Dan doet die GT toch echt iets niet goed.
Ook haal je de spec's totaal niet in D of S.
Komt bij dat het niet logisch is om een beul van een motor in een auto te trappen om die vervolgens te gaan begrenzen.

Maar als je zelf schakelt heb je met de T6 wel een rustige vlotte en wagen.
Anders heb je gewoon een zuiper die niet presteerd.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40381
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Het lijkt hier wel het VW-forum. Wat interesseert het mnij nou hoe een VWbak schakelt of niet. Ik wil helemaal geen VW.
Zullen we het bij Volvo houden en laat iedereen die niet ZELF een vergelijkende test heeft gedaan zich er even niet meer mee bemoeien.
:D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Had ik al gezegd dat ik best tevreden ben met mijn auto en dus ook de GT, elke dag heerlijk relaxt een stukje toeren.
De volgende wordt weer een GT dan met een XC omhulsel... :wink:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gast

kijk, dat zijn nu goede berichten. Ben blij dat je de gekke gedachten over BMW of Mercedes ondertussen verbannen hebt.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW?
Hoho, het is nog immer een AW transmissie, ik gaf enkel aan dat door de plaatsing van de motor er geen ruimte schijnt te zijn voor een ZF bak :wink:
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Thom schreef:
Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW?
Hoho, het is nog immer een AW transmissie, ik gaf enkel aan dat door de plaatsing van de motor er geen ruimte schijnt te zijn voor een ZF bak :wink:
Maar kan iemand nu ook antwoord geven op mijn vraag wát er dan veranderd is aan de bak?
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Dat is niet zo ingewikkeld, Volvo heeft de GT eens kritisch onder de loep genomen en binnen de mogelijkheden deze aangepast zodat deze efficienter met brandstof omgaat en soepeler schakelt. De belangrijkste verschillen die IK heb gemerkt zijn: sneller opschakelen (meer 'op koppel') en de toevoeging van een sportstand (D5).
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Valt mij op dat ze daar vaker wat laat-achtig, dingen onder de loep nemen ja..:)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Softwarematige aanpassingen dus?
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Moet wel, het is nog steeds het de AW TF-80 SC die als sinds MY06 in de modellen zit.
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

Hm
Zou een bezoekje naar de dealert mijn mening over de GT misschien kunnen veranderen :roll:
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ja, doe eens een update! :D
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”