hallo allemaal,
ik was zaterdag bij de dealer voor info over het reinigen van mijn Airco, (dit kost €49,50 incl.) toen kregen we het over prestaties, ik heb een 2.4 140 pk benzinemotor uit 1999. Voor €1000, - kon hij hem chippen naar 182 pk. mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee en is de prijs redelijk voor deze ingreep, ik wil voornamelijk voldoende trekkracht om de paardetrailer te trekken ook als ik tegenwind heb.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Dirk
chippen van m'n S80
-
- 4th Gear member
nou om eerlijk te zijn, gaat je motor alleen meer toeren maken.
de 140 en 170 pk versie motoren zijn echt precies het zelfde. alleen zijn ze door software anders.
als je naar diagrammen kijkt van beide motoren dan zul je zien dat de 140 pk versie eerder zijn maximale koppel af geeft dan de 170 pk, en dat koppel verschil is echter iets van 20 nm
is het je waard? er zijn ook goedkoperen bedrijfen die het voor een 300 euro doen, of ze een eerlijk en goed product leveren weet ik natuurlijk niet.
de 140 en 170 pk versie motoren zijn echt precies het zelfde. alleen zijn ze door software anders.
als je naar diagrammen kijkt van beide motoren dan zul je zien dat de 140 pk versie eerder zijn maximale koppel af geeft dan de 170 pk, en dat koppel verschil is echter iets van 20 nm
is het je waard? er zijn ook goedkoperen bedrijfen die het voor een 300 euro doen, of ze een eerlijk en goed product leveren weet ik natuurlijk niet.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het koppel scheelt maar 10Nm wwaarbij de 170pk 750 t/min meer moet draaien
Volvo for life
- Battlecruiser
- 8th Gear member
...dus voor je paardetrailer heb je er niets aan. Want je gaat immers toch niet 200km per uur rijden met zo'n ding...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- dste46
- 1st Gear member
Bedankt voor de reacties gezien het bedrag en de te behalen winst lijkt het me inderdaad niet zinvol en trekkracht bij de stoplichten heeft ie al zat, dus laten we het maar zo.
Volvo S80 2.4 Comfort,
Volvo S40, T5, Momentum.
Volvo S40, T5, Momentum.