stekker metertjes 400 turbo

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

Beste mede forummers,

onlangs heb ik deze metertjes gekocht voor mijn 760:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:DE:1123

geloof me, dat past ook in een 700, dat is het probleem niet.
Echter zat er helaas geen stekker bij. Mijn vraag dus, wat is de bezetting van de pinnetjes aan de achterzijde? En heeft iemand nog zo'n stekker uit een sloper voor mij liggen?
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zet is een foto van de achterkant hier neer?Als dat lukt?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

De 4 aansluitingen zijn:
1 = Bruin = Massa
2 = Grijs/Wit = 12V geschakeld v.d.voltmeter
3 = Bruin/Grijs = Dimmer voor de verlichting
4 = Geel = Oliedruk
Turbometer werkt op vacuum, kan eventueel als economy meter aangesloten worden op het spruitstuk indien een non turbo. Dit zijn uiteraard de kleuren van de bedrading in een 4xx.
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

Ramon&Ramon schreef:Zet is een foto van de achterkant hier neer?Als dat lukt?
Dat kan:
Afbeelding

Ik heb ergens gelezen dat rond 91 de stekker veranderd is?

@ iroll: ik heb 6 pinnetjes, maar geen enkele kleur ;)
Mijn 760 is een turbo en heb ook al een turbo meter, dus daar moet ik gewoon een T-stuk tussen zetten en aftappen naar deze, dat lukt wel.

Het moet straks zo uitzien:
Afbeelding
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Kleuren heb je niet zoals ik al zei. Maar wel de nummering v.d. pinnetjes. #1 zit aan de kant v.d. voltmeter. Aansluitingen zitten recht achter de metertjes waarvan ze zijn zal maar zeggen. Je hebt de 6 pinnige variant zie ik, dan de meest rechtse twee niet aansluiten. Die zitten er voor de aansluiting van een ongeschakelde plus voor de uitvoering met een klokje ipv een turbometer als ik het goed heb. Dat is de wisseling van stekkers geweest, die is van 4 naar 6 gegaan, maar ook een vier pinnige stekker past erop, dan laat je de pinnen achter de turbo meter open. Zo zit het bij mijn 480 aangesloten. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

Ok dank! Dus zoals op mijn foto van links naar rechts:
1 = niks
2 = niks
3 = Geel = Oliedruk
4 = Bruin/Grijs = Dimmer voor de verlichting
5 = Grijs/Wit = 12V geschakeld v.d.voltmeter
6 = Bruin = Massa

Als iemand nog zo;n stekker heeft, laat het gerust weten! Of het Volvo nummer.. dealer kon hem namelijk niet vinden op de computer. Dan kan ik eventueel vragen wat hij nieuw zou kosten :)
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Bel/ga even bij een sloop langs of er een 4xx staat, is een kleine klus om er een uitteknippen.
Ik weet overigens niet of je 760 een oliedruk sensor heeft en als die er inzit werkt die icm de oliedrukmeter van de 400?
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

Op die sensor is wel iets te verzinnen. Mijn pa heeft in zijn 240 gewoon een sensor uit een VW / audi zitten (audi 80 GTE). Anders gewoon een universele VDO sensor.
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

In een 700 zou ik toch echt wat anders zetten. Heb zelf een radiovak van een 780 in mijn 740 ingebouwd en dan kun je gewone volwaardige meters inbouwen met goede schaalverdeling en kun je nog kiezen wat voor meters je wilt hebben ook. Ik kan er wel een foto van maken als je wil?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

Ik heb ook een 780 radio vak, heb bewust voor deze gekozen omdat de kleur hetzelfde is als het dash.
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Die meters en houder zijn bij mij ook gewoon zwart, hetzelfde als het radiovak, maar ieder zijn keus.
Heb je al een goede oliedruksensor, zit standaard alleen een switch in.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

kleur sloeg op de verlichting, zie bovenstaande foto ;)
Heb nog geen sensor...
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”