Hallo,
sinds kort blijft de hendel van de Geartronic na het starten vastzitten. Na enige keren het contactslot van/uit de startpositie te zetten hebben kan hij weer bewogen worden.
In een eerder topic werd precies dit probleem opgelost door een kabel te verstellen die van het contactslt naar de hendel zou lopen.
Vraag: klopt dit en waar en hoe kan die kabel gevonden/versteld worden (middenconsole b.v. maar hoe?).
Bij voorbaat dank !
Hendel vast in P-stand, kabel verstellen ?
-
- 1st Gear member
Voor diegenen die hetzelfde probleem tegenkomen: vanaf de bekerhouder (uit te nemen door heen-weer te bewegen) kan de plaat rond de hendel er uit gewipt worden. Daarna is mechanisme toegankelijk, inclusief kabel die zorgt voor deblokkeren van P-stand na starten. Afstellen daar is lastig (onmogelijk ?), je kunt hem wel zodanig bewegen dat blokkering wordt opgeheven. Dus we rijden weer. Binnenkort dan toch maar naar garage.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik begrijp dat je de kabel nu in zijn geheel los hebt genomen, waardoor hij nu ook in iedere stand gestart kan worden?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Je hebt gelijk.
Nee,
om te voorkomen dat per ongeluk in een andere stand gestart wordt heb ik de kabel gewoon laten zitten. Hij blijft dus functioneren c.q. blokkeren, alleen kan ik hem na het starten m.b.v. een draadje " helpen" als hij blokkeert. Geen ideale situatie.
Ik heb de kabel ook gesmeerd, wellicht dat hij, als de olie zich verspreid, in het vervolg weer functioneert.
Nee,
om te voorkomen dat per ongeluk in een andere stand gestart wordt heb ik de kabel gewoon laten zitten. Hij blijft dus functioneren c.q. blokkeren, alleen kan ik hem na het starten m.b.v. een draadje " helpen" als hij blokkeert. Geen ideale situatie.
Ik heb de kabel ook gesmeerd, wellicht dat hij, als de olie zich verspreid, in het vervolg weer functioneert.
- Oceanracer
- Geartronic member
Duidelijk. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Bover
- 8th Gear member
In ieder geval een mechanisch defect. Heb ik ook ooit gehad, FF naar grage beetje sleutelen en klaar.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....