koppelingscillinder volvo v40 2.0 '97

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
vincje
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.03.2011 - 21:12
Locatie: omgeving eindhoven

zo, dit jaar was geen beste voor mijn volvo. al aardig wat aan versleuteld inmiddels
op dit moment heb ik de koppelingscillinder vervangen, maar nu dus veel lucht en geen druk op het pedaal.

nu moet ik dus gaan ontluchten. klopt het op deze manier?
boven op de cillinder zit een ontluchtingsnippel, ik draai deze een slagje open om vervolgens door met het pedaal te pompen de lucht er uit te persen?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dat werkt zo niet,lucht gaat naar boven en niet naar beneden,je moet op de nippel een passend slangetje zetten,die in de rempot hangen onder het remvloeistofniveau,langzaam pompen met je koppelingpedaal tot je geen luchtbellen meer in het rempotje ziet.
Nippeltje weer dichtdraaien en de slang verwijderen.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik heb het als volgt gedaan

Iemand in de auto, iemand bij dat potje

Nippel open, Koppeling in
Nippel sluiten, koppeling op

En dat herhalen tot je OF geen luchtbellen meer ziet in het pijpje dat je op de ontluchtingsnippel hebt aangesloten, OF het pedaal solide voelt.
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Bart Giesen schreef: Nippel open, Koppeling in
Nippel sluiten, koppeling op
Je kunt het ook zo proberen:
Koppeling in, Nippel open,
Nippel sluiten, koppeling op

Het effect is dan dat het pedaal wegzakt en de vloeistof met meer kracht wordt doorgespoeld. Daarnaast merk je of het pedaal al steviger aanvoelt.

Als het dan nog niet lukt zou je op zoek kunnen gaan naar een ontluchtingssetje (easybleed o.i.d.)

Succes.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”