zo, dit jaar was geen beste voor mijn volvo. al aardig wat aan versleuteld inmiddels
op dit moment heb ik de koppelingscillinder vervangen, maar nu dus veel lucht en geen druk op het pedaal.
nu moet ik dus gaan ontluchten. klopt het op deze manier?
boven op de cillinder zit een ontluchtingsnippel, ik draai deze een slagje open om vervolgens door met het pedaal te pompen de lucht er uit te persen?
koppelingscillinder volvo v40 2.0 '97
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat werkt zo niet,lucht gaat naar boven en niet naar beneden,je moet op de nippel een passend slangetje zetten,die in de rempot hangen onder het remvloeistofniveau,langzaam pompen met je koppelingpedaal tot je geen luchtbellen meer in het rempotje ziet.
Nippeltje weer dichtdraaien en de slang verwijderen.
Nippeltje weer dichtdraaien en de slang verwijderen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ik heb het als volgt gedaan
Iemand in de auto, iemand bij dat potje
Nippel open, Koppeling in
Nippel sluiten, koppeling op
En dat herhalen tot je OF geen luchtbellen meer ziet in het pijpje dat je op de ontluchtingsnippel hebt aangesloten, OF het pedaal solide voelt.
Iemand in de auto, iemand bij dat potje
Nippel open, Koppeling in
Nippel sluiten, koppeling op
En dat herhalen tot je OF geen luchtbellen meer ziet in het pijpje dat je op de ontluchtingsnippel hebt aangesloten, OF het pedaal solide voelt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
- Locatie: Ochten
Je kunt het ook zo proberen:Bart Giesen schreef: Nippel open, Koppeling in
Nippel sluiten, koppeling op
Koppeling in, Nippel open,
Nippel sluiten, koppeling op
Het effect is dan dat het pedaal wegzakt en de vloeistof met meer kracht wordt doorgespoeld. Daarnaast merk je of het pedaal al steviger aanvoelt.
Als het dan nog niet lukt zou je op zoek kunnen gaan naar een ontluchtingssetje (easybleed o.i.d.)
Succes.