zo kan ik je weerOceanracer schreef:Het kan altijd beter.
Dubbelmassavliegwiel wel of niet meevervangen
-
Gast
Dat is een best prijs, In dit topic ben ik ook al € 1800,- tegen gekomen.Mrlten schreef: Prijsopgaaf is trouwens in de 2100 euro voor het geheel bij Verkerk Bilthoven.
Werd ook krukaskering en het bekende vriesstopje meegenomen.
Volgens onze forumer @ramon&ramon is dit een klus van ± 5 uren.
Ik ben benieuwd wat Verkerk aan uren nodig heeft,
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
Ik heb bij Verkerk Leidsche Rijn precies dezelfde prijsopgaaf gekregen, dus dat zal wel kloppen. Aan onderdelen alleen was het al ongeveer 1200/1300 euro (weet het niet meer exact). Het lijkt er dus wel op dat men hier meer dan 5 uur voor incalculeert...
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
-
Gast
Dat zou betekenen dat ze er ± 10 uur mee bezig zijn.... :roll:renelle schreef:Ik heb bij Verkerk Leidsche Rijn precies dezelfde prijsopgaaf gekregen, dus dat zal wel kloppen. Aan onderdelen alleen was het al ongeveer 1200/1300 euro (weet het niet meer exact). Het lijkt er dus wel op dat men hier meer dan 5 uur voor incalculeert...
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Ze zijn er wel zo'n 6 a 7 uur mee bezig werd bij verteld. Het kan altijd wat tegen zitten omdat het spul nooit los is geweest.
Het verhaal over de vriesstop had ik nog niet meegenomen, dit zal ik even uitzoeken.
Het verhaal over de vriesstop had ik nog niet meegenomen, dit zal ik even uitzoeken.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat had jij nu precies voor motor? Was toch een diesel?Mrlten schreef:Mijn auto gaat komende donderdag een nieuwe koppeling, drukgroep, vliegwiel en keerring krijgen. Het hele pretpakket dus.
Afgelopen weekend had ik mijn auto even in zijn vrij staan en toen hoorde ik een behoorlijk luide ratel en met de koppeling in was het geluid weer weg. Dit geluid had ik vorige winter ook af en toe als ik 's ochtends moest krabben maar dit keer was het een stuk harder. Conclusie van de monteur: versleten druklager.
Ik ga vrijdag op wintersport dus het wordt echt net op tijd vervangen.
Prijsopgaaf is trouwens in de 2100 euro voor het geheel bij Verkerk Bilthoven. Mijn auto heeft 350K gelopen en er zit als het goed is nog steeds de originele koppeling in (die trouwens niet slipt).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
5 uren is wel erg kort hoor. Misschien dat een monteur die dit al (veel) vaker heeft gedaan het in 5 uur red met al het Volvo gereedschap, maar een willekeurie garage red het zeker niet in 5 uur. Het is echt een beste klus hoor! Alleen het vliegwiel vervangen ben je al snel een uurtje mee zoet. Eerst krukskeerring eruit en nieuwe erin, alle bouten op moment zetten en daarna nog een hoekverdraaiing. Je gaat er in elk geval wel van zwetenAlexV70 schreef:Dat is een best prijs, In dit topic ben ik ook al € 1800,- tegen gekomen.Mrlten schreef: Prijsopgaaf is trouwens in de 2100 euro voor het geheel bij Verkerk Bilthoven.
Werd ook krukaskering en het bekende vriesstopje meegenomen.
Volgens onze forumer @ramon&ramon is dit een klus van ± 5 uren.
Ik ben benieuwd wat Verkerk aan uren nodig heeft,
De meeste garages rekenen 8-10 uur, en dat vind ik realistisch.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
@Mr. Raket: Ik heb een D5 inderdaad, uit 2003.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mr TL1000: Dan is 3,5 ton inderdaad heel erg netjes. De meesten gaan na de 2 ton slippen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Gast
Ben ik wel met je eens, maar 5 uur zou reëel zijn.edraket schreef:5 uren is wel erg kort hoor. Misschien dat een monteur die dit al (veel) vaker heeft gedaan het in 5 uur red met al het Volvo gereedschap, maar een willekeurie garage red het zeker niet in 5 uur. Het is echt een beste klus hoor! Alleen het vliegwiel vervangen ben je al snel een uurtje mee zoet. Eerst krukskeerring eruit en nieuwe erin, alle bouten op moment zetten en daarna nog een hoekverdraaiing. Je gaat er in elk geval wel van zwetenAlexV70 schreef:Dat is een best prijs, In dit topic ben ik ook al € 1800,- tegen gekomen.Mrlten schreef: Prijsopgaaf is trouwens in de 2100 euro voor het geheel bij Verkerk Bilthoven.
Werd ook krukaskering en het bekende vriesstopje meegenomen.
Volgens onze forumer @ramon&ramon is dit een klus van ± 5 uren.
Ik ben benieuwd wat Verkerk aan uren nodig heeft,Dan heb je nog maar 4 uur over voor de koppeling. Lijkt me nagenoeg onmogelijk.
De meeste garages rekenen 8-10 uur, en dat vind ik realistisch.
Zo niet, dan lieg ik in commissie.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
beetje voorbarig om te stellen dat een koppeling maar 2ton mee zou gaan.edraket schreef:Mr TL1000: Dan is 3,5 ton inderdaad heel erg netjes. De meesten gaan na de 2 ton slippen.
mischien zijn dit jou ervaringen,ik ken div D5 bezitters die ruim over de
3ton zitten,en geen slippende koppeling hebben
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb er echt al heel wat zien gaan net na de 2 ton of zelfs ervoor. Hij kan dan soms nog heel lang mee gaan. Meestal slipt hij dan eventjes als het gas er ineens op gaat net iets boven de 2000 toeren (max koppel). Er zijn vast ook heel wat gebruikers die dat niet eens merken
Ik zeg ook niet dat een D5 koppeling maar 2 ton mee gaat, maar wel dat er heel veel zijn die na de 2 ton gaan slippen. Uiteraard hangt het wel van de rijstijl af. Als je altijd op de rechterbaan sukkelt en nooit eens vol het gas intrapt kan een koppeling natuurlijk heel lang mee gaan.
Ik zeg ook niet dat een D5 koppeling maar 2 ton mee gaat, maar wel dat er heel veel zijn die na de 2 ton gaan slippen. Uiteraard hangt het wel van de rijstijl af. Als je altijd op de rechterbaan sukkelt en nooit eens vol het gas intrapt kan een koppeling natuurlijk heel lang mee gaan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Zo ik heb mijn auto alweer terug. Na 6,5 uur sleutelen waren ze alweer klaar. Volgens de monteur was de bak er vroeger mogelijk al eens af geweest want de bak had van binnen een lading oude olieaanslag (de koppeling was verder wel gewoon droog).
Maar zoals vaker dit jaar heeft Verkerk Bilthoven zijn kwaliteit niet op het gewenste niveau: De monteur had een proefrit gemaakt en had de auto goed bevonden. Ik rij er zelf 30 meter mee en hoor een licht metaal op metaal geluid van het linker voorwiel komen :bad-words:
Verder grijpt de koppeling al na 1cm volledig aan, dat zal wel horen met een nieuwe koppling?
Maar zoals vaker dit jaar heeft Verkerk Bilthoven zijn kwaliteit niet op het gewenste niveau: De monteur had een proefrit gemaakt en had de auto goed bevonden. Ik rij er zelf 30 meter mee en hoor een licht metaal op metaal geluid van het linker voorwiel komen :bad-words:
Verder grijpt de koppeling al na 1cm volledig aan, dat zal wel horen met een nieuwe koppling?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Na één centimeter? Dat is veel te snel! Aangrijpingspunt hoort gewoon halverwege het pedaal te zitten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Voor mijn gevoel is het 1 centimeter, maar het zal denk ik wel halverwege zitten. Het staat mij bij dat hiervoor de koppeling wel iets meer bewegingsruimte had.Oceanracer schreef:Na één centimeter? Dat is veel te snel! Aangrijpingspunt hoort gewoon halverwege het pedaal te zitten.
- rvo033467
- 4th Gear member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
- Locatie: Oss
En het metaal op metaal geluid, is dat nog gefikst?Mrlten schreef:Zo ik heb mijn auto alweer terug. Na 6,5 uur sleutelen waren ze alweer klaar. Volgens de monteur was de bak er vroeger mogelijk al eens af geweest want de bak had van binnen een lading oude olieaanslag (de koppeling was verder wel gewoon droog).
Maar zoals vaker dit jaar heeft Verkerk Bilthoven zijn kwaliteit niet op het gewenste niveau: De monteur had een proefrit gemaakt en had de auto goed bevonden. Ik rij er zelf 30 meter mee en hoor een licht metaal op metaal geluid van het linker voorwiel komen :bad-words:
Verder grijpt de koppeling al na 1cm volledig aan, dat zal wel horen met een nieuwe koppling?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Dat komt morgen dus, na het werk even een bezoekje brengen aan de dealer. Ik heb zo'n vermoeden dat het de beschermkap die om de remschijf zit het probleem is.
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
Zo vroeg aangrijpen lijkt mij toch niet zoals het hoort...
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Meestal zit een nieuwe koppeling erg laag omdat het stelmechanisme zich nog moet inregelen. Na een km of wat moet het pedaal omhoog komen. Gewoon even een aantal malen het pedaal indrukken, als het goed is komt ook dan het pedaal omhoog. Kan ook zijn dat de koppelingsleiding niet goed ontlucht is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95















