Hallo allemaal,
Mijn s60 d5 geartronic slaat heel moeilijk aan, nadat deze lang heeft stilgestaan. Vorige week heeft de auto 6 dagen stilgestaan in een parkeergarage in Val Thorens. Het was er koud maar ook weer niet zo heel erg (min 3).
Ik moest de auto wel een dertig tot veertig seconden starten voordat deze liep. Ik had hierbij het gevoel dat de auto heel lang op slechts enkele cylinders liep. Kan de oorzaak de gloeibougies zijn of ligt het aan de verstuivers? De auto heeft inmiddels 258 duizend gelopen. Bij dagelijks gebruik slaat de auto na enkele seconden aan.
Zijn de verstuivers en/of de gloeibougies dmv de computer bij de dealer uit te lezen??
slecht starten na langer stilstaan d5
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Eerste verdachte zouden de injectoren zijn, maar als hij echt altijd direct aanslaat zijn die denk ik uit te sluiten. Gloeibougies denk ik niet, een D5 is altijd wel te starten, zelfs zonder gloeibougies. Als er één of meerdere gloeibougies stuk zijn kan hij wel even wat rommeliger lopen.
Ik denk eerder aan een probleem met de aanvoer van brandstof vanuit de tank. De tank van een V70 bestaat uit 2 helften. Bij de oudere D5's (voor my2006) wordt de cr pomp gevoed door 2 pompen in de tank. De ene pomp pompt het over naar de tank waar de brandstofpomp in zit. Deze pompt het verder door naar de cr pomp. Als de tank leger wordt wil dit wel eens een probleem met de aanvoer geven, waardoor de cr pomp geen brandstof krijgt. Als er minder dan 10 liter brandstof in de tank zit wordt de pomp ooklanger gevoed (45 sec) dan als de tank vol zit (10 sec).
de 2006> modellen hebben één pomp in de tank die beide helften bedient. Die is wat minder storingsgevoelig. Het schijnt ook dat de slangetjes wel eens los schieten in de tank, maar daar heb ik geen ervaring mee. Je zou Ramon of Ramon eens kunnen vragen, die weet daar meer van.
Komt dit probleem regelmatig voor?
Je kunt de sleutel even helemaal terug draaien en weer opnieuw de sleutel in stand drie voor 10 sec. De pomp heeft dan de kans om even druk op te bouwen. Als dit het probleem wegneemt weet je dat er een probleem in de tank zit.
Ik denk eerder aan een probleem met de aanvoer van brandstof vanuit de tank. De tank van een V70 bestaat uit 2 helften. Bij de oudere D5's (voor my2006) wordt de cr pomp gevoed door 2 pompen in de tank. De ene pomp pompt het over naar de tank waar de brandstofpomp in zit. Deze pompt het verder door naar de cr pomp. Als de tank leger wordt wil dit wel eens een probleem met de aanvoer geven, waardoor de cr pomp geen brandstof krijgt. Als er minder dan 10 liter brandstof in de tank zit wordt de pomp ooklanger gevoed (45 sec) dan als de tank vol zit (10 sec).
de 2006> modellen hebben één pomp in de tank die beide helften bedient. Die is wat minder storingsgevoelig. Het schijnt ook dat de slangetjes wel eens los schieten in de tank, maar daar heb ik geen ervaring mee. Je zou Ramon of Ramon eens kunnen vragen, die weet daar meer van.
Komt dit probleem regelmatig voor?
Je kunt de sleutel even helemaal terug draaien en weer opnieuw de sleutel in stand drie voor 10 sec. De pomp heeft dan de kans om even druk op te bouwen. Als dit het probleem wegneemt weet je dat er een probleem in de tank zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Bedankt Ed.
Het probleem zoals ik het beschrijf komt feitelijk alleen voor na het lang(er) stilstaan. Na een koude nacht duurt het normaal enkele seconden voordat hij aanslaat. Ik hou het op één of meerdere mindere injectoren. Maar wie het beter weet mag het zeggen.
Fijne kerst allemaal!
Het probleem zoals ik het beschrijf komt feitelijk alleen voor na het lang(er) stilstaan. Na een koude nacht duurt het normaal enkele seconden voordat hij aanslaat. Ik hou het op één of meerdere mindere injectoren. Maar wie het beter weet mag het zeggen.
Fijne kerst allemaal!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dit is wel het eerste waar een garage naar kijkt, maar zou ze niet te snel vervangen. Als ik je klachten lees denk ik eerder dat het in de tank zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Okee maar toen ik de auto probeerde te starten was de tank 3/4 vol. Dus dat zou dan niet overeen komen met je eerste advies??edraket schreef:Dit is wel het eerste waar een garage naar kijkt, maar zou ze niet te snel vervangen. Als ik je klachten lees denk ik eerder dat het in de tank zit.
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Dieselfilter ?
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9