Waarmee kan ik het beste de (winter) banden markeren?
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik zal het topic waar en wanneer nodig bijwerken. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- t_w
- 4th Gear member
Van die edding stift kan ik zeggen dat die wel een paar jaar blijft zitten.945i schreef:hahaha.maar de grote vraag is nog niet beantwoord.... Blijft het zitten en kan je het nog lezen na een half jaar...Blijf dit topic maar volgen, bijster interessant!
Ook als je de banden tussendoor opnieuw stapelt of gebruikt.
Daar kan een krijtje nog wel eens te kort schieten.
Maar als je de banden markeert, wegzet en ze dan het volgende seizoen weer pakt werkt een vet krijtje ook prima.
Ligt dus een beetje aan het gebruik...
Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
dit begint echt een ontzettend leuk verhaal te worden; even een tussenstand, hebben we nu alle mogelijkheden gehad?
nee, ik mis nog brandmerken en graveren van de banden......
maar de simpelste oplossing is domweg de nummers van de banden met de juiste positie opschrijven.
en morgen starten we een topic over de plaats waar we dat papiertje gaan bewaren, toch?
welterusten gentlemen!
maar de simpelste oplossing is domweg de nummers van de banden met de juiste positie opschrijven.
en morgen starten we een topic over de plaats waar we dat papiertje gaan bewaren, toch?
welterusten gentlemen!
- Henriëtte
- 7th Gear member
Onze bandenboer heeft 3 jaar geleden mijn en Trucker s winterbanden gemerkt met zo n zelfde krijtje wat Oceanracer nu heeft en het is nog steeds goed leesbaar, dus ja het blijft zitten.945i schreef:hahaha.maar de grote vraag is nog niet beantwoord.... Blijft het zitten en kan je het nog lezen na een half jaar...Blijf dit topic maar volgen, bijster interessant!
- t_w
- 4th Gear member
Zal mijn verhaal nog iets toelichten, zet mijn vorige reactie misschien iets meer 'in perspectief'ps-amazon schreef:dit begint echt een ontzettend leuk verhaal te worden; even een tussenstand, hebben we nu alle mogelijkheden gehad?
welterusten gentlemen!

Voor mijn werk komt het regelmatig voor dat we op een testlocatie staan met 40 banden in dezelfde maat, met hetzelfde profiel. Echter zitten er dan wel verschillen in de banden (denk aan constructie of compound wijzigingen). Dus wel verschillen, maar niet direct zichtbaar.
Dan is een goede codering van de banden (dus niet alleen de positie, maar ook welke specificatie het is) uiteraard van groot belang.
Vandaar mijn bijdrage over die stiften, voor ons (als in: ik en mijn collega's) is dat een hele valide vraag.
Vandaar dat ik uit eigen ervaring kan zeggen dat die dus prima werken

Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb overigens bij de Makro een bandenstandaard gekocht voor 2 tientjes er zat zelfs een hoes bij om de banden uit het ultraviolet te houden.
De manier om je winter/zomer set op te slaan.
De manier om je winter/zomer set op te slaan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
voor alle duidelijkheid: mijn opmerking over nummers van banden noteren is serieus bedoeld. Ik heb jaren op circuits de banden voor motorcoureurs verzorgd en om problemen en vergissingen te voorkomen werden van alle banden de matricule nummers (voor straatbanden de DOT nummers ) van de banden genoteerd met daarbij naam coureur, compound, aantal ronden gereden etc. werkt altijd feilloos; in de magazijnen werden de banden altijd met (vet)krijt gemarkeerd en dat blijkt ook op langere termijn prima te werken en is zeker voor ons huis-tuin-en-keuken gebruik ook een prima oplossingt_w schreef:Zal mijn verhaal nog iets toelichten, zet mijn vorige reactie misschien iets meer 'in perspectief' ;)ps-amazon schreef:dit begint echt een ontzettend leuk verhaal te worden; even een tussenstand, hebben we nu alle mogelijkheden gehad?
welterusten gentlemen!
Voor mijn werk komt het regelmatig voor dat we op een testlocatie staan met 40 banden in dezelfde maat, met hetzelfde profiel. Echter zitten er dan wel verschillen in de banden (denk aan constructie of compound wijzigingen). Dus wel verschillen, maar niet direct zichtbaar.
Dan is een goede codering van de banden (dus niet alleen de positie, maar ook welke specificatie het is) uiteraard van groot belang.
Vandaar mijn bijdrage over die stiften, voor ons (als in: ik en mijn collega's) is dat een hele valide vraag.
Vandaar dat ik uit eigen ervaring kan zeggen dat die dus prima werken ;)
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
Tekst met pen of stift op een simpel stuk bouwmarkt-schilder-afplaktape...
(blijft wel zitten als je de banden stapelt, alleen de bovenste band omgekeerd stapelen)
...maar ik markeer niks meer, kijk tegenwoordig naar draairichting en profiel en schroef de velgjes weer op de auto met meeste profiel op de voorbanden.
(blijft wel zitten als je de banden stapelt, alleen de bovenste band omgekeerd stapelen)
...maar ik markeer niks meer, kijk tegenwoordig naar draairichting en profiel en schroef de velgjes weer op de auto met meeste profiel op de voorbanden.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.