In mijn xc60 zit af-fabriek een standkachel. Ik heb destijds gekozen om deze zonder afstandsbediening te nemen. Ik hem via het menu instellen.
Achteraf gezien een mindere keuze want een afstandsbediening is wel makkelijk. Daarnaast heb ik ook de Volvo-OnCall niet op het voertuig zitten waardoor het bediening van de standkachel via een Iphone-app ook niet tot de mogelijkheden behoort.
De afstandsbediening die bij de standkachel hoort is los te bestellen bij Volvo. Er moet dan ook nog een kabel worden getrokken en de afstandsbediening moet geprogrammeerd worden. Kosten om en nabij de € 500,-. Met eenbereik van max 300meter. (wel happig voor een afstandsbediening)
Nu las ik op internet dat het ook mogelijk is om de standkachel via de mobiele telefoon te bedienen.
Er zijn zover ik kon vinden 2 opties:
1. Webasto uitbreiding.
De standkachel in een Volvo is zover mij bekend een Webasto Thermo Top. Deze is uit te breiden met Thermo call TC. De kosten hiervan zijn nagenoeg gelijk aan de boven beschreven afstandsbediening van Volvo; echter kan ik nu vanaf overal ter wereld mijn standkachel bedienen middels een sms of belletje.
2. GSM ontvanger/afstandsbediening
De tweede mogelijkheid is een uitbreiding van de huidige standkachel door bijvoorbeeld de module van DANHAG. Deze module is in Duitsland te verkrijgen.
Zie link. http://www.danhag.de/index.php?z0=8&z1=2&sprache=de
Ook hiermee heb je de mogelijkheid om je standkachel middels je mobiele telefoon aan en uit te zetten. De kosten van deze module zijn € 150,- zonder inbouw.
Vragen:
Iemand ervaring met optie 1 of 2?
Zijn er in Nederland ook aanbieders zoals bij optie 2 aangegeven?
Iemand nog andere opties?
Hoor graag jullie meningen.
De winter komt er weer aan! (bediening standkachel)
-
- 8th Gear member
Klinkt goed, als je iets verder klikt, zie je dat er nog wel het e.e.a. bijkomt... de pro kit heb je nodig evt. de alarm optie, stroomverzorging, een converter...
Het is mij niet helemaal duidelijk of dat in het pakket zit.. :?
Het is mij niet helemaal duidelijk of dat in het pakket zit.. :?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik heb op de V70 ook geen afstandsbediening voor de standkachel, maar wel een timer functie, die perfect werkt.
Heeft de XC60 dan geen timer functie op de standkachel ?
Heeft de XC60 dan geen timer functie op de standkachel ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
Daar had ik al naar gevraagd bij Danhag.
Als je alleen de ingebouwde standkachel wilt bedienen heb je alleen de basisversie nodig. Het pakket zoals zij het leveren is in principe compleet. Ben alleen zelf niet zo technisch aangelegd, dus zelf inbouwen is voor mij geen optie.
De alarmoptie heb ik niet nodig en de converter zit in de plusmodule. Deze is bedoeld voor voertuigen die niet met een standkachel zijn uitgerust maar met zo'n voorverwarmer. Daar kun je dan een standkachel van maken.
Als je alleen de ingebouwde standkachel wilt bedienen heb je alleen de basisversie nodig. Het pakket zoals zij het leveren is in principe compleet. Ben alleen zelf niet zo technisch aangelegd, dus zelf inbouwen is voor mij geen optie.
De alarmoptie heb ik niet nodig en de converter zit in de plusmodule. Deze is bedoeld voor voertuigen die niet met een standkachel zijn uitgerust maar met zo'n voorverwarmer. Daar kun je dan een standkachel van maken.
- HV
- 2nd Gear member
Hallo Jason,
ik zie het voordeel van de afstandbediening op zich wel, maar is naar mijn idee niet erg groot. Namelijk, de standkachel kan uiterlijk 24u voor ingaand tijdstip worden ingesteld (om leeglopen accu te voorkomen). In de praktijk stel ik hem dus standaard bij thuiskomst in voor de volgende ochtend, indien ik dan van plan ben weer te gaan rijden. Ook kun je 2 standaard tijden instellen (ook weer te wijzigen indien gewenst), zodat je vrij snel je standaard ochtend tijdstip kunt instellen. Als je je dit aanleert, heeft een afstandsbediening denk ik niet heel veel voordelen (behalve als je de auto in het weekend niet gebruikt bijvoorbeeld, dan moet je er zondagmiddag wel even aan denken als de auto maandag weer in de vrieskou wordt gestart).
NB naar ons idee wel een hele fijne, alleen erg dure, optie, vooral omdat je eigenlijk nooit meer hoeft te krabben 's ochtends.
ik zie het voordeel van de afstandbediening op zich wel, maar is naar mijn idee niet erg groot. Namelijk, de standkachel kan uiterlijk 24u voor ingaand tijdstip worden ingesteld (om leeglopen accu te voorkomen). In de praktijk stel ik hem dus standaard bij thuiskomst in voor de volgende ochtend, indien ik dan van plan ben weer te gaan rijden. Ook kun je 2 standaard tijden instellen (ook weer te wijzigen indien gewenst), zodat je vrij snel je standaard ochtend tijdstip kunt instellen. Als je je dit aanleert, heeft een afstandsbediening denk ik niet heel veel voordelen (behalve als je de auto in het weekend niet gebruikt bijvoorbeeld, dan moet je er zondagmiddag wel even aan denken als de auto maandag weer in de vrieskou wordt gestart).
NB naar ons idee wel een hele fijne, alleen erg dure, optie, vooral omdat je eigenlijk nooit meer hoeft te krabben 's ochtends.
-
- 1st Gear member
@Ivo.. Timer zit er inderdaad op. Ik kan 2 tijden instellen.
@HV.. De standkachel is inderdaad pure luxe. En als ik hem alleen in de ochtend zou gebruiken is de timer de beste oplossing. Echter ben ik veel onderweg en staat mijn wagen vaak aan bijvoorbeeld een vliegveld; daarnaast weet ik in de namiddag ook niet altijd hoe laat ik klaar ben voor vertrek. Daarom is voor mij de GSM ontvanger een mooi alternatief. Dan hoef ik maar een sms te sturen en wordt de kachel geactiveerd op het moment dat ik het wil. ..... zeg maar, nog meer luxe dan het al is
@HV.. De standkachel is inderdaad pure luxe. En als ik hem alleen in de ochtend zou gebruiken is de timer de beste oplossing. Echter ben ik veel onderweg en staat mijn wagen vaak aan bijvoorbeeld een vliegveld; daarnaast weet ik in de namiddag ook niet altijd hoe laat ik klaar ben voor vertrek. Daarom is voor mij de GSM ontvanger een mooi alternatief. Dan hoef ik maar een sms te sturen en wordt de kachel geactiveerd op het moment dat ik het wil. ..... zeg maar, nog meer luxe dan het al is

- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Vroeger vonden we achterruitontdooiing al luxe 

Nu:
Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
-
- Starter
Ben sinds een jaar in het bezit van een xc 60 met standkachel, alarm en volvo on call. de auto is bijna 2 jaar oud. had zelf ook gehoopt de standkachel met sms te kunnen bedienen. volgens volvo alleen mogelijk met model 2011. ik weet dat het een luxe is, maar vertrek op wisselende tijden en vergeet mijn timer nog wel eens in te stellen. aansturen op afstand zou voor mij ook een optie zijn, maar een afstandsbediening die tot een afstand van 300 meter te gebruiken is, is voor mij geen optie.
hoop nog steeds dat volvo de sms optie ook nog voor de modellen van voor 2011 gaat leveren. het gaat toch alleen om een software matige aanpassing?
hoop nog steeds dat volvo de sms optie ook nog voor de modellen van voor 2011 gaat leveren. het gaat toch alleen om een software matige aanpassing?
-
- 2nd Gear member
Ik heb ervaring van meer dan 300 meter dat hij werkt. Ik schat zelf een straal van 750 meter. De antenne zit rechtsboven tegen de voorruit
XC60 T5 MY12 (Seashell Metallic - Soft Beige/Espresso - Zephyrus 18";) Summum, Driver support line,, Security line, Summum plus line, Donker getint glas achterportieren en bagageruimte, Servotronic, standverwarming met Volvo on Call, front view camera, verlichte instaplijsten, verwarmbare achterbank, audio-systeem achterbank.
C70 T5 Tourer MY12 (Black Saphirre Metallic - Sovereign Hide Off Black / Calcite - Morpheus 18";) Luxury Line.
C70 T5 Tourer MY12 (Black Saphirre Metallic - Sovereign Hide Off Black / Calcite - Morpheus 18";) Luxury Line.
- abbabak1
- 4th Gear member
Mmm, denk dat ik hem dan wel ga bestellen. Da's betaalbaar...jason_d123 schreef:Daar had ik al naar gevraagd bij Danhag.
Als je alleen de ingebouwde standkachel wilt bedienen heb je alleen de basisversie nodig.
Ik vind dat ik het nodig heb omdat je bij flinke kou (vanaf -5) na 2 uur toch minstens 30min wil voorverwarmen. Ben je in een groot gebouw, vliegveld, trein of op de skipiste is het fijn dat je niet eerst een voetreis moet doen (als dat al gaat)
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- rwa
- 2nd Gear member
Weet iemand of je op een XC60 ook de standkachel en afstandsbediening achteraf kunt inbouwen?
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011