S40 T4 loopt moeilijk/valt uit als de tank leger wordt

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
rutgerva
Starter

Hallo Allemaal,

Gisteren poste ik in het techniek algemeen ( http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=946206#946206) al dit onderwerp maar wed verder verwezen hier heen:

Het probleem:

Hallo Allemaal,

Onlangs is onze Volvo (S40 T4 uit 1998) kuren gaan vertonen.
De auto begint zo ineens spontaan te stotteren/inhouden, soms zo erg dat hij uitvalt...

Als we dan even wachten (soms lang (5 min) soms kort), is hij weer te starten en gaat het rijden weer (een beetje).

Nu komt het vreemde; dit probleem hebben we alleen wanneer de tank nog ca 25% vol is. (Duurde even voor we daar achter waren Wink

Maar goed, inmiddels is de brandstofdruk sensor en het brandstof filter vervangen. Het leek beter te gaan, maar nu een tank verder weer problemen... Na het tanken was het probleem ook weer over...

We nu, heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Verder verdenk ik nu zelf een defecte onderdruk klep/regelaar op basis van de info die ik nu heb, maar waar zit dat ding in een s40?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als het na het tanken over is,is waarschijnlijk het aanzuigslangetje van de vlotter in de tank eraf of stuk.
Evab klep is al vervangen?
rutgerva
Starter

Wat is de evab klep (en waar kan ik die vinden), dat aanzuig slangetje, zit die in of aan de brandstofpomp?

Hoop dat jullie dat beter weten....
Ramon&Ramon
7th Gear member

aanzuigslang zit in de tank aan de pomp..
Het beste is om het koolstoffilter goed te controleren incl de onderdelen die daarbij horen.Evabklep hoort daar ook bij.
Misschien heeft iemand op het forum een tekening van dat filter enz op Vadis of Vida..
rutgerva
Starter

Alle hulp en tekeningen zijn natuurlijk welkom...
rutgerva
Starter

Iemand nog suggesties?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Medunk dat je al suggesties genoeg hebt,kijk eerst maar of de oplossing daar bij zit!
Freek63
2nd Gear member

Het kan ook dat je tank gewoon vacuum zuigt. Probeer het uit door, als hij weer begint te stotteren, de tankdop eraf te halen. Als hij dan weer normaal begint te lopen, heb je het probleem gevonden. In de tankdop is dan de ontluchting misschien verstopt?
Succes.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Er heerst altijd een beetje vacuum in de tank,daarom zit er namelijk een koolstoffilter op en een Evabklep..
Dit om benzinestank etc tegen te gaan..
Vrooom
Starter

benzinedruk controleren op de fuelrail.
2.0 a 2.2bar en 3bar onder vollast. (als ik me niet vergis)

Aangezien je het telkens hebt als de tank leeg raakt lijkt mij de pomp de dader.
Wss versleten , draait warm als er niet veel benzine meer in de tank inzit.. Met alle gevolgen vandien.
De pomp begint dan heel luid te zoomen als ze versleten is en geeft niet genoeg druk meer op het benzinesysteem.
Wat een makkelijke test is ; je rijd de auto warm en zo gauw ie warm is een paar keer pedal to the metal , als ie schokt tijdens acceleratie ben ik byna 100% Dat je de pomp moet vervangen.

Meet allesinds de druk op de rail , ook als de wagen uitvalt.
Dan zie je onmiddelijk of het de pomp is

Good luck :blob8:
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”