Wat is het + ruitensproeier

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Twee dingen.

Aan/om de linker aandrijfas zit een soort van rond cylinder-achtig ding wat aan de rechter aandrijfas niet zit. Ik kwam er van de zomer op de route du soleil achter toen we plotseling door een plas reden en de auto voor het gevoel een bromgeluid vanuit de voorwielophanging maakte. Bij de eerste stopmogelijkheid gelijk gekeken en niets geks ontdekt, behalve dan dat er dus aan de linkeraandrijfas wel zo'n ding zat en aan de rechter niet?
Achteraf bleek het geluid aan ruw asfalt i.c.m. plassen water te liggen :oops:

Nu was ik vandaag weer eens onder de auto aan het loeren en viel het weer op dus vandaar mijn vraag....
Zie foto hieronder.

Ten tweede, de ruitensproeier. Vandaag op de selweg wilde ik wissen, gebeurde er niets anders dan een paar druppels uit de sproeiopeningen. Achterruiterwisser deed het wel; sterker nog die spoot wel een meter boven het raam uit! :shock: Duidelijk een gevalletje waterdruk dacht ik gelijk (en gelukkig geen kapot motortje ofzo).

Thuis gekomen kap open en nog eens gesproeid en warempel ze deden het weer. Nadere bestudering van de slangen leerde dat als je de motorkap dicht doet en je een beetje pech hebt, het slangetje klem komt te zitten tussen kap en carrosserie.
Dit eens goed bekeken en ik moet zeggen dat dat slangetje er wel heel knullig bij ligt en een beetje onhandig om het scharnier van de klep geleid zit. Het kost zelfs geeneens veel moeite om de klep dicht te krijgen met het slangetje ertussen zodat deze gewoon met een boogje tussen klep en spatscherm uitsteekt!

Herkent iemand dit en zijn er wellicht al zelfbedachte modificaties?

Gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Het lijkt mij een soort balance gewicht, of een antie torsie geval.
Wat betreft je ruitensproeier, daar ga ik ook eens naar kijken, zelf heb ik het idee dat je slangetje mogelijk iets te lang is.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Na beter bestudering van je foto zie ik ook een heel net zwart rubbertje, is dat voor je stuur uitzwaai eindstop?
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

w.stif schreef:Na beter bestudering van je foto zie ik ook een heel net zwart rubbertje, is dat voor je stuur uitzwaai eindstop?
Ja dat denk ik wel. Weet niet of het standaard erop zat? Ik weet wel dat de auto orgineel is afgeleverd met 17" Almathea's (ik heb er 16" op) en dat je bij 17" velgen i.d.d. uitslagbegrenzers moet monteren.
Of ik die nu dan gebruik omdat er nu 16" op zit weet ik niet ik weet wel dat de draaicirkel megagroot is. :shock: (helemaal t.o.v. een 240 waar ik ook wel eens in rijd!)

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Edwin schreef:
w.stif schreef:Na beter bestudering van je foto zie ik ook een heel net zwart rubbertje, is dat voor je stuur uitzwaai eindstop?
Ja dat denk ik wel. Weet niet of het standaard erop zat? Ik weet wel dat de auto orgineel is afgeleverd met 17" Almathea's (ik heb er 16" op) en dat je bij 17" velgen i.d.d. uitslagbegrenzers moet monteren.
Of ik die nu dan gebruik omdat er nu 16" op zit weet ik niet ik weet wel dat de draaicirkel megagroot is. :shock: (helemaal t.o.v. een 240 waar ik ook wel eens in rijd!)

Gr. Edwin.
Die van de 240 en meeste zoniet alle achterwiel aangedreven Volvo's is super klein, zelfs kleiner dan van menig kleine auto.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8515
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ah de draaicircel van mijn goeie oude 240 estate mis ik nog dagelijks...zijn 82PK dan weer niet :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

BlackcurrantV70 schreef:Ah de draaicircel van mijn goeie oude 240 estate mis ik nog dagelijks...zijn 82PK dan weer niet :-)
Ik de draaicirkel van mijn 940 ook, het veelvuldig gas tanken dan weer niet(actieradius van geen 300KM).
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Maus-met-Volvo
4th Gear member
Berichten: 619
Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
Locatie: Zoetermeer

Om je assen zijn trillingsdempers, hoort er gewoon op, je ruitensproeier doet 't niet om dat er een terugslagklepje stuk is. Dan lopen de slangen leeg en bouwt ie alleen druk op de achterruitensproeier op...
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”