Kapje van demonteerbare trekhaak verloren/ gejat

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
the fonz
4th Gear member

Beste Volvorijders,

Gisteren toen ik de V70 van mijn vader uit de garage reed om deze te gaan wassen merkte ik op dat het kapje van de demonteerbare trekhaak er niet meer op zat. Blijkelijk is deze gejat, want ik kan me moeilijk voostellen dat deze kap er zomaar vanaf valt. (de trekhaak is dan ook al enkele maanden niet gebruikt). Hoogstwaarschijnlijk kon een volvorijder uit het zuiden des lands de trekhaakkap goed gebruiken. Jammer.

Mijn vraag aan jullie luidt niet of jullie weten wie het gedaan heeft :lol: , maar of jullie weten of men dat kapje kan bestellen bij de dealer en wat de kosten hiervan zijn.

MOrgenochtend vertrek ik naar Oostenrijk en alvorens wilde ik even naar de dealer, in de hoop dat hij n kapje op voorraad heeft. Stel dat hij er geen heeft, is het dan verstandig om met de trekhaak te rijden, of maakt het vrij weinig uit en dient de kap vooral als versiering?

Alvast bedankt,

Maurice
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
HMG
4th Gear member

Kapje is zeker los te bestellen maar wil er ook nog wel eens afgaan tijdens het (hard) rijden.
Battlecruiser
8th Gear member

Dat kapje zit er vooral voor de versiering en een beetje om vervuiling tegen te gaan. Als je het koppelpunt van de demontabele trekhaak in het vet houdt, kan ie wel tegen weer en wind. Wél loop je dan zonder kapje het risico van een vieze broek.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Dat kapje zit er vooral voor de versiering en een beetje om vervuiling tegen te gaan. Als je het koppelpunt van de demontabele trekhaak in het vet houdt, kan ie wel tegen weer en wind. Wél loop je dan zonder kapje het risico van een vieze broek.
Neem je een wasmachine mee op een aanhangertje...
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
s80 1999
4th Gear member

krijg je ook geen vieze broek meer dus wat moet je dan nog met een aanhanger en was machine?:P hahaha
the fonz
4th Gear member

Geen vieze broeken gekregen en inmiddels weer een kapje erop.....

Ik ben maandagochtend even langs de dealer geweest, welke een kapje op voorraad had liggen. Het kwam weleens voor dat een dergelijk kapje als verloren wordt opgegeven en men moge dan m.n. denken aan diefstal.

De schade. Doorgeven aan de leasemaatschappij dat je schade hebt geeft een kostenloze aanschaf van het kapje voor de bestuurder.

Deze zit er in ieder geval goed op. Heb twee dagen in Duitsland rondgereden met uiteraard een zeer hoge snelheid en het kapje zit nog steeds. Wellicht een tip voor een ieder om hem af en toe even te controleren?!!

Met vriendelijk groet, Maurice
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”