Ach weet je, ik heb regelmatig nieuwe auto's bereden. En bij allemaal is er buiten het gewone onderhoud wel wat. Of het nu Peugeot, Citroen, Opel, Volkswagen, Ford of Renault is, overal is wel wat. Of dit of dat, een kraakje hier een oliepompje daar. Ik maak me daar niet druk om. Immers we hebben te maken met een mechanisch iets, ach het zal allemaal wel. En ik weet zeker dat er bij de grotere merken zoals BMW, Mercedes, Audi ook wel het een en ander niet oke gaat. Ja ook bij Ferrari, Aston en Maserati.
Sanco ik zou me er maar niet druk om maken, maar volgens mij doe je dat ook niet.
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10547
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
zag onlangs nog een filmpje van een 4x4 parcours (niet offroad) waar de quattro van een Q5 helemaal de mist inging en waar een XC60 en XC70 zonder enig probleem over gingen. Zegt ook genoeg 

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
@ Mad: mooie plaat hoor! moet af en toe een keer kunnen nietwaar?
De meest ruige actie van mij met de XC was een site visit waarbij ik een modderige laan van een kilometer heb bedwongen. De auto zag er bijna net zo uit als die van Mad, maar ik moet heel eerlijk zijn: het was kiele met alleen aandrijving op de voorwieltjes. De slipregeling had er moeite mee, het is en blijft een zwaar ding natuurlijk. Een 2CV rolt er bij wijze van een stuk makkelijker OVERheen, deze trekt een spoor.
Wat ik wel als een groot voordeel heb ervaren, is de grote bodemvrijheid. Op bouwplaatsen of paden , lanen of in bermen hoef je niet direkt bang zijn voor een bodem die aanloopt. Dat scheelt echt heel veel met mijn vorige V50, en daardoor kom je dus wel degelijk een stuk verder. Maar eerlijk gezegd: vast staan met een XC omdat je het kunnen van de FWD hebt overschat... mwoah, liever niet , dus dat calculeer ik (als calculator
)altijd wel in.
Oh ja, nog even weer naar de dealert. De vervanging van de motorsteun heeft niet het gewenste resultaat gehad. Als ik stil sta, trilt de rechter koplamp er nog steeds vrolijk op los. We gaan nu de hele unit even uitwisselen om te bepalen of het in de auto zit, of toch in het lampmechanisme. Het viel nog niet mee er eentje met xenon en bochtverlichting op te sporen. Ben benieuwd.
Even voor mijn info: Niemand hier met een V/XC70 die bij stilstand hetzelfde ervaart, nl dat een of beide koplampen een trillend beeld geven bij stationair draaien op garagedeur of voorganger? ben erg benieuwd of het een "product eigenschap" is, of een uniek gevalletje.
De meest ruige actie van mij met de XC was een site visit waarbij ik een modderige laan van een kilometer heb bedwongen. De auto zag er bijna net zo uit als die van Mad, maar ik moet heel eerlijk zijn: het was kiele met alleen aandrijving op de voorwieltjes. De slipregeling had er moeite mee, het is en blijft een zwaar ding natuurlijk. Een 2CV rolt er bij wijze van een stuk makkelijker OVERheen, deze trekt een spoor.
Wat ik wel als een groot voordeel heb ervaren, is de grote bodemvrijheid. Op bouwplaatsen of paden , lanen of in bermen hoef je niet direkt bang zijn voor een bodem die aanloopt. Dat scheelt echt heel veel met mijn vorige V50, en daardoor kom je dus wel degelijk een stuk verder. Maar eerlijk gezegd: vast staan met een XC omdat je het kunnen van de FWD hebt overschat... mwoah, liever niet , dus dat calculeer ik (als calculator

Oh ja, nog even weer naar de dealert. De vervanging van de motorsteun heeft niet het gewenste resultaat gehad. Als ik stil sta, trilt de rechter koplamp er nog steeds vrolijk op los. We gaan nu de hele unit even uitwisselen om te bepalen of het in de auto zit, of toch in het lampmechanisme. Het viel nog niet mee er eentje met xenon en bochtverlichting op te sporen. Ben benieuwd.
Even voor mijn info: Niemand hier met een V/XC70 die bij stilstand hetzelfde ervaart, nl dat een of beide koplampen een trillend beeld geven bij stationair draaien op garagedeur of voorganger? ben erg benieuwd of het een "product eigenschap" is, of een uniek gevalletje.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
ik weet het Bart, ik weet het.. :oops:945i schreef:Een 4 wiel aangedreven wel ja..
maar ondanks dat: voor 99% van de tijd is dit de juiste keuze. Laat dit dan mijn bijdrage aan het milieu zijn... :razz:
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Als ik de koppeling op laat komen trilt de l. koplamp iets (meedraaiende xenon).
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21143
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Als ik de automaat in de R zet en houdt mijn voet op de rem doet mijn adapt xenon dat ook..Mart van der Steeg schreef:Als ik de koppeling op laat komen trilt de l. koplamp iets (meedraaiende xenon).
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Thx John voor de correctie.. nu moet ik dubbel :oops: :oops:
enne @ Bart.. sorry, ondanks midden op de dag schijnbaar niet helemaal wakker... (eerste dag vrij na langere periode van drukte... gáááááp
enne @ Bart.. sorry, ondanks midden op de dag schijnbaar niet helemaal wakker... (eerste dag vrij na langere periode van drukte... gáááááp

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
@Mart en Diesel, die van mij doet het dus (in mindere mate) ook in neutraal, maar erger: links totaal stil, in welke automaat stand dan ook, rechts nooit helemaal stil...
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
Mijn adaptieve lampen trillen nog steeds niet, ook niet stationair. (130.000 km).
Bij mijn vorige auto met xenon begon één lamp na een jaartje of 4 wel te trillen, maar dat was dan ook een Citroën.
Bij mijn vorige auto met xenon begon één lamp na een jaartje of 4 wel te trillen, maar dat was dan ook een Citroën.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Inmiddels is de lampunit bij dealer tijdelijk uitgewisseld voor een ander exemplaar uit de voorraad. Deze blijkt (gelukkig) wel 100% trillingvrij.
Kortom: de oorzaak zit in de koplamp zelf en het blok zelf veroorzaakt gelukkig geen ongewone trillingen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het probleempje dus binnenkort definitief wordt opgelost.
Kortom: de oorzaak zit in de koplamp zelf en het blok zelf veroorzaakt gelukkig geen ongewone trillingen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het probleempje dus binnenkort definitief wordt opgelost.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
klopt, maar de vorige d5 trilde veel meer door in de auto. De nieuwe hebben andere motorsteunen en trillen niet voelbaar in de auto. Ik heb mijn vorige sport edition daarom weg gedaan.diesel01 schreef:Als ik de automaat in de R zet en houdt mijn voet op de rem doet mijn adapt xenon dat ook..Mart van der Steeg schreef:Als ik de koppeling op laat komen trilt de l. koplamp iets (meedraaiende xenon).
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Met de juiste banden en xwd kom je ver, alleen mis je lage gearing, als het te steil is moet gaat alles op de koppelomvormer en is hij niet te doseren.mad schreef:Sanco... heb je 'm al eens fors door de modder getrokken? Is echt te gek.
Tot de onderkantdeur in het water, met de uitlaat onder.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ja heren.. ik weet het echt wel... ik moet het "in het veld" echt ff wat bescheidener houden.
maar wie weet wat er ooit nog eens komt..
maar hoe dan ook, het zal nooit een jimny worden. Word vaak ingezet bij onze trace's (als huurauto) en ik verbaas me keer op keer wat je daarmee kunt. Lage gearing, 4 wielen en weinig gewicht... komt bijvoorbeeld veel verder dan een RAV4.. die fikken alleen maar de koppeling op.

maar hoe dan ook, het zal nooit een jimny worden. Word vaak ingezet bij onze trace's (als huurauto) en ik verbaas me keer op keer wat je daarmee kunt. Lage gearing, 4 wielen en weinig gewicht... komt bijvoorbeeld veel verder dan een RAV4.. die fikken alleen maar de koppeling op.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
niet te flauw, het is een volvo, geen Rolex.945i schreef:Ja hoor, dat werk moet je aan Suzuki's en Wranglers overlaten, die zijn daarvoor gemaakt.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Zo vrienden van het forum, lange tijd niet echt een bijdrage geleverd, door een Gronings gebrek aan tijd.....
Wel heb ik zo veel mogelijk meegelezen in de draadjes die mijn interesse wekten. Mede daardoor werd ik getriggerd door de korting op de tuning.
Sinds april dit jaar maak ik regelmatig wat langere snelweg ritten richting Zwolle vv. Hierdoor is mijn rijpatroon nogal gewijzigd, evenals het daarbij horende verbruik. Gemiddeld ben ik gezakt van 1 op 14 naar 1 op 13,3.
Op zich geen halszaak natuurlijk, maar goed, ergens was ik benieuwd naar de effecten van de polestar tuning. Kortom: gisteren op mijn eerste vakantiedag ff richting dealer, en besloten de gok te wagen. Heeft het geen positief effect op het verbruik, dan heb ik in elk geval nog de extra boost ha ha. Niet dat ik echt tekort kwam hoor, eigenlijk kan de auto overal en altijd plezierig mee met het hedendaagse verkeer. Nu ik echter heb besloten de auto nog een jaar of 2 te houden, is dit even weer een upgrade, waarmee het plezier mogelijk nog verder zal toenemen.
Verder overigens geen enkele wanklank te melden. Na vervanging van de koplampunit heb ik geen last meer van trillende koplampen, en verder heb ik gelukkig geen andere storingen ervaren. Op zich ook niet verwonderlijk na 2 jaar en 8 maanden en 65k.
Na mijn vakantie zal ik de auto weer vaker gebruiken op de normale route, en dan zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen, hoe het met de extra power zit, kan ik ook nog niet zeggen, want ik heb de auto nog niet goed kunnen uitproberen. Eerst genoeg te doen in Tuinesia... en daarnaast bezig de Polo SDI van vriendin wat bij te werken qua lakwerk. karretje heeft 12 jaar en 330k op de klok... en helaas 1 kokerbalk niet meer helemaal fris, maar goed door de keuring gekomen, dus nog maar een jaartje doorkarren.
Zo, genoeg voor nu, voor allen die weer aan de slag zijn: werkze en succes om weer in het werkritme te komen, ik zal even aan jullie denken als ik me morgenvroeg nog effe omdraai !
Wel heb ik zo veel mogelijk meegelezen in de draadjes die mijn interesse wekten. Mede daardoor werd ik getriggerd door de korting op de tuning.
Sinds april dit jaar maak ik regelmatig wat langere snelweg ritten richting Zwolle vv. Hierdoor is mijn rijpatroon nogal gewijzigd, evenals het daarbij horende verbruik. Gemiddeld ben ik gezakt van 1 op 14 naar 1 op 13,3.
Op zich geen halszaak natuurlijk, maar goed, ergens was ik benieuwd naar de effecten van de polestar tuning. Kortom: gisteren op mijn eerste vakantiedag ff richting dealer, en besloten de gok te wagen. Heeft het geen positief effect op het verbruik, dan heb ik in elk geval nog de extra boost ha ha. Niet dat ik echt tekort kwam hoor, eigenlijk kan de auto overal en altijd plezierig mee met het hedendaagse verkeer. Nu ik echter heb besloten de auto nog een jaar of 2 te houden, is dit even weer een upgrade, waarmee het plezier mogelijk nog verder zal toenemen.
Verder overigens geen enkele wanklank te melden. Na vervanging van de koplampunit heb ik geen last meer van trillende koplampen, en verder heb ik gelukkig geen andere storingen ervaren. Op zich ook niet verwonderlijk na 2 jaar en 8 maanden en 65k.
Na mijn vakantie zal ik de auto weer vaker gebruiken op de normale route, en dan zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen, hoe het met de extra power zit, kan ik ook nog niet zeggen, want ik heb de auto nog niet goed kunnen uitproberen. Eerst genoeg te doen in Tuinesia... en daarnaast bezig de Polo SDI van vriendin wat bij te werken qua lakwerk. karretje heeft 12 jaar en 330k op de klok... en helaas 1 kokerbalk niet meer helemaal fris, maar goed door de keuring gekomen, dus nog maar een jaartje doorkarren.
Zo, genoeg voor nu, voor allen die weer aan de slag zijn: werkze en succes om weer in het werkritme te komen, ik zal even aan jullie denken als ik me morgenvroeg nog effe omdraai !

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Ben benieuwd naar je ervaringen met de Polestar tuning.
En of de lampen trllingsvrij blijven (bij mij trillen ze ook wat, bj 2009).
En of de lampen trllingsvrij blijven (bij mij trillen ze ook wat, bj 2009).
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Verstandig om nog even door te rijden, met de Limited Editions van afgelopen modeljaar zal helaas je restwaarde harder gedaald zijn. Hoe langer je wacht met inruilen, hoe meer dat naar elkaar toe zal groeien. Maarre...'meekomen' met een 2.4D
? Als ik me niet vergis is dit de 175pk/420Nm versie, dan kan je toch wel meer dan meekomen
!
