S/V 60 Software updates

Plaats reactie
santu001
4th Gear member

Nou, een andere member meldde dat zijn volume veel harder was dan voor zijn update. Echter ging dat om een premium audio update. Die zal dan wellicht ook in deze update zitten. Vandaar dat ik daar naar vroeg.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Soepkop
4th Gear member

Vandaag heeft mijn V60 een softwareupdate gehad. Zojuist even gekeken welke versie het betreft, maar het systeem geeft mij niet de mogelijkheid om die info op te vragen :roll: Het is me volslagen onduidelijk waarom niet, morgen anders maar even een telefoontje met de dealer aan wagen.
Ik heb er nog niet lang naar kunnen kijken of mee kunnen spelen, maar één ding is wel duidelijk: het volume van de audioinstallatie (Premium) kan dus echt veel hoger dan voorheen. Helaas zijn alle audioinstellingen door de update verloren gegaan, dus ik mag binnenkort weer gaan finetunen..... Het lijkt erop dat tot halverwege het maximumvolume er geen verschil is met voorheen, maar dat daarna de volumestijging progressief is. Ben er wel blij mee :P
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Is bij jou alleen de software ge-update? Of ook andere dingen zoals de audioinstallatie?
Soepkop
4th Gear member

Volgens mij alleen software.
Hij:
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion

Zij:
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik vroeg me af, zou jij dan een nog nieuwere versie hebben, omdat jij niet kunt zien welke software versie je hebt? Je moet naar MY Car --> Instellingen --> Informatie --> en dan staat het daar ergens. Of je kan het ook in de instellingen van de navigatie zelf proberen. Dus als je de kaart voor je hebt, op OK drukken en dan instellingen enz enz.

Als je het echt niet meer kunt zien, komt als eerste in mij op: dealers worden gek door de grote vraag naar software updates. (door oa fora)
arnoud
8th Gear member

Wel handig om te weten inderdaad of je Sensus systeem een update heeft gehad of de audio module...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Soepkop
4th Gear member

Na een lekker Thais diner in Den Haag toch de software versie kunnen opvragen onder My Car (toch vreemd dat dat eerder vandaag niet lukte...). Het betreft 09F5 - dezelfde versie als enkele anderen ook recent geïnstalleerd hebben gekregen. Volume vanavond weer vol open gehad: echt een groot verschil met hiervoor. Ik merk het vooral aan het resoneren van de portierbakken :( Wat verder opvalt is dat kort na het aanzetten van het contact het ventilatiesysteem tweemaal even heel kort op vol vermogen draait - alsof 'ie de instellingen checkt of iets dergelijks. Verder nog geen opvallende verschillen met hiervoor geconstateerd. Wat alleen wel irritant is: alle instellingen zijn terug naar fabrieksinstellingen en de Blackberry moet weer opnieuw verbonden worden.

Gisteren overigens ook de rubberen matten in de auto geplaatst: goede investering! De matten zijn aanzienlijk groter dan de standaard matten en ze hebben een opstaand randje. Ze stinken alleen een beetje (alsof je in een rubbertent zit ::lol: ::lol: ::lol: ). Nog ruim vijf weekjes woon-werkverkeer en dan mag de Zweedse zich bewijzen in de Oostenrijkse sneeuw.....
Hij:

Zij:
least
3rd Gear member

Soepkop schreef:Gisteren overigens ook de rubberen matten in de auto geplaatst: goede investering! De matten zijn aanzienlijk groter dan de standaard matten en ze hebben een opstaand randje. Ze stinken alleen een beetje (alsof je in een rubbertent zit ::lol: ::lol: ::lol: ).
had ook plannen voor de rubbermatten, maar tegen de stank van rubber zeg ik nee... :?
nadenkend over weer een Volvo: V90
nossy
4th Gear member

least schreef:
Soepkop schreef:Gisteren overigens ook de rubberen matten in de auto geplaatst: goede investering! De matten zijn aanzienlijk groter dan de standaard matten en ze hebben een opstaand randje. Ze stinken alleen een beetje (alsof je in een rubbertent zit ::lol: ::lol: ::lol: ).
had ook plannen voor de rubbermatten, maar tegen de stank van rubber zeg ik nee... :?

de rubbermaten gewoon een weekje of 2 open leggen zodat de geur er kan uittrekken

daarna is dit al veel minder
Soepkop
4th Gear member

Exactement! Na een paar dagen is de stank al goeddeels weg. Dus als je ze vantevoren uitpakt en enkele dagen uitlegt, zal het met de stank in de auto meevallen (al doende leert men). Kan ze echt van harte aanbevelen!
Hij:

Zij:
DJR
2nd Gear member

On topic heren: Welke software versie hebben deze rubberen matten?

;)
Soepkop
4th Gear member

Versie rub2011? ::oops:
Hij:

Zij:
S60Dennis
2nd Gear member

Omdat ik het fluiten van de wind aan de bestuurderszijde steeds storender vind, vandaag maar even gebeld met "der Freundlichen", zoals ze dat op duitse fora zo grappig noemen. Afspraak gemaakt voor 12 jan. en meteen navraag gedaan over de update voor Sensus. Dit was mogelijk, echter ik diende wel rekening te houden met circa 5 uur laden via cd( dvd?) schijfjes... Dus leenauto zal klaarstaan en ik kan hem eind vd dag dan weer ophalen. Wordt vervolgd dus.
Soepkop
4th Gear member

5 uur? Wat zijn ze van plan #-o ? Zo lang heeft het bij mij niet geduurd ..... Volgens mij is software update gefixed in 1,5 tot 2 uur.
Hij:

Zij:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het uploaden van je RTI software duurt 5-7 uur
Volvo for life
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Het updaten van de software van het Sensus systeem duurt, afhankelijk van de grootte, ongeveer 1.5 uur.

@S60Dennis, ik denk dat de dealer je verkeerd heeft begrepen? Gezien de tijd die ze nodig hebben, denk ik dat het hier om een kaartenupdate gaat.
ejvm
2nd Gear member

Update duurde bij mij ook 1.5 uur.
V60 T4 PS '12, ice white, kinetic, bppro, servotronic
V60 PIH '15 electric silver, servotronic
S60Dennis
2nd Gear member

rsnhakan schreef:Het updaten van de software van het Sensus systeem duurt, afhankelijk van de grootte, ongeveer 1.5 uur.

@S60Dennis, ik denk dat de dealer je verkeerd heeft begrepen? Gezien de tijd die ze nodig hebben, denk ik dat het hier om een kaartenupdate gaat.
Dat zou kunnen, al sprak ik over traagheid in het systeem bij bijvoorbeeld scrollen. Afspraak staat iig gepland, we zullen zien.

Om de kaarten actueel te houden heb ik mij destijds aangemeld online. Ik heb echter nog geen melding dat er een update voor de navigatie beschikbaar is. Het zou overigens wel fijn zijn, want ik merk vaak dat dat vooral huisnummers maar beperkt beschikbaar zijn. Dit is onhandig, omdat bij sensus dan niet aangeeft welke (reeks) huisnummers wel beschikbaar zijn. Vervolgens sta je in het begin van de straat en moet je alsnog zoeken naar het juiste pand. Verder is de sw van bijv. tomtom veel actueler en wordt ik mesjogge van het aantal alternatieve route voorstellen dat Sensus doet tijdens een gemiddelde spitsrit. Postitief is wel dat Sensus pijlsnel routes berekent, waardoor je meteen weg kan rijden.
santu001
4th Gear member

Soepkop schreef:Na een lekker Thais diner in Den Haag toch de software versie kunnen opvragen onder My Car (toch vreemd dat dat eerder vandaag niet lukte...). Het betreft 09F5 - dezelfde versie als enkele anderen ook recent geïnstalleerd hebben gekregen. Volume vanavond weer vol open gehad: echt een groot verschil met hiervoor. Ik merk het vooral aan het resoneren van de portierbakken :( Wat verder opvalt is dat kort na het aanzetten van het contact het ventilatiesysteem tweemaal even heel kort op vol vermogen draait - alsof 'ie de instellingen checkt of iets dergelijks. Verder nog geen opvallende verschillen met hiervoor geconstateerd. Wat alleen wel irritant is: alle instellingen zijn terug naar fabrieksinstellingen en de Blackberry moet weer opnieuw verbonden worden.

Gisteren overigens ook de rubberen matten in de auto geplaatst: goede investering! De matten zijn aanzienlijk groter dan de standaard matten en ze hebben een opstaand randje. Ze stinken alleen een beetje (alsof je in een rubbertent zit ::lol: ::lol: ::lol: ). Nog ruim vijf weekjes woon-werkverkeer en dan mag de Zweedse zich bewijzen in de Oostenrijkse sneeuw.....
Thanks dat wou ik weten. Ga toch volgende week weer eens vragen of hij inmiddels voor mij vin nummer beschikbaar is. Oh voor de deur resonanties heb ik een oplossing die 90% van de resonanties weghaald.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Jannock
2nd Gear member

santu001 schreef:Oh voor de deur resonanties heb ik een oplossing die 90% van de resonanties weghaald.
.......laat ons niet in spanning, wat is de oplossing.....?
~ J ~
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”