Wel of niet v70 kopen welke economisch total los is geweest

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
ajph
Starter

Hallo dames en heren,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb gelijk een vraag.

Ik kan een V70 kopen welke economisch total loss is geweest, maar nu weer vrolijk rond rijdt. ( kenteken is nog steeds origineel)

Mijn vraag is hoe (on)verstandig is dit??

Het betreft een mooi complete V70.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Het kenteken van de auto is destijds niet ingenomen geweest volgens mij, maar hij moest wel opnieuw gekeurd worden bij het RDW.

waarom??

Levert dit problemen op in de toekomst, zo ja welke?

De auto zou geslipt zijn en de linkerkant was "beschadigd"

Wat is jullie advies / mening over zo'n auto?

Ajph
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een dealer zou bij machte moeten zijn om het totale schadebedrag boven water te halen, als het goed gerepareerd is lijkt er mij niets aan de hand, maar het is aan jou.
Volvo for life
Gabber
2nd Gear member

Een vriend van mij heeft er ook één (V70) in die staat gekocht, maar zelf gerepareerd, maar die had een autoschade bedrijf... dan lukt dat wel. En het is een prima auto! (nog)

Maaruh zelf zou ik het nooit doen, je weet nooit zeker of alles goed gerepareerd is, én of er door die klapper, geen, of nu nog niet zichtbare schades of mankementen boven komen drijven. Ze zijn nooit niet voor niets TL verklaard. Perfect en als nieuw worden ze nooit meer. (denk ik als leek zijnde)
Vroeger had ik een vrouw, nu een Volvo! V70 2.5 D classic automaat diesel
CeeBee
5th Gear member

Ik heb een v40 gehad die economisch loss was, deze zelf herstelt(handig joh een autoschadebedrijf ), auto ingeruild en hij rijd nog.
Mits goed herstelt , hoeft het geen probleem te zijn.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Oceanracer
Geartronic member

Ik neem aan dat de prijs er ook naar is? Alle waar is naar z'n geld zeggen ze. Bovendien: Bij deze auto weet je tenminste dat ie ietwat gekreukeld is (geweest) en bij een andere (veelal duurdere) zou ook onvakkundig gerepareerd kunnen zijn, wat je meestal pas (ruim) na aankoop ontdekt!
Succes met je beslissing!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Als die auto goed is gerepareerd is er niets aan de hand, laat je niet bang maken door de angstige reacties, vooral niet van de mensen die afsluiten met "ik ben een leek".
En de reacties "er kan altijd nog iets gebeuren" ja dat kan, maar dat kan ook met een nieuwe auto.

Ik zou wel precies willen weten wat er gemaakt is dus b.v. foto's van voor de reparatie inzien.

En dat RDW verhaal, het is aan de bromsnor die het ongeval heeft opgenomen om te bepalen of het kenteken wordt ingenomen.
De eene snor doet dat bij een kras in de deur en de andere pas als het motorblok een paar meter van de auto af ligt.
Als de prijs er na is en je kunt zien wat er gemaakt is, waarom niet?
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
Gabber
2nd Gear member

Als ik zeg dat ik “een leek” ben, wil dat nog niet zeggen dat het een angstige reactie is.

Kwestie van logica en gezond verstand lijkt me. Als ik zou moeten kiezen tussen een gebruikte wagen die geen klapper heeft gemaakt en een gebruikte die dat wel heeft, zou ik zelf voor de eerste kiezen. Tenzij degene met de klapper aanzienlijk minder kost zou je een risico kunnen nemen. Dat is de afweging. Uit bovenstaande reacties blijkt nadrukkelijk “als ie goed gerepareerd is” –Als- nou en dat weet je dus niet, tenzij, zoals bovenstaand ook werd opgemerkt, je het zelf hebt opgeknapt en daaruit de conclusie trekt dat het een prima wagen is. Echter we praten hier wel over uitzonderingen. Als ‘leek’ en dat ben ik op gebied van auto’s, zou ik, als ik de geschiedenis niet goed ken, een voorkeur hebben voor een exemplaar zonder klapper.
Ik ben iets minder leek op gebied van andere zaken, maar mijn ervaring met machines en andere zaken is, als daar een klapper mee geweest is, dat je vroeg of laat daar problemen mee krijgt, ook al is dat nog zo goed gerepareerd geweest. Op een of andere manier, slijten bepaalde zaken toch harder dan gebruikelijk. Das tenminste mijn ervaring met andere objecten, ik ben van mening dat je deze ervaring best door kunt trekken naar auto’s, dat is immers ook niets anders dan een stuk mechaniek opgeleukt met elektronica.

Maar goed, als de ervaren rotten hier zeggen, dat het kan, mits je hun adviezen in acht neemt, neem ik aan dat het zo is.
Vroeger had ik een vrouw, nu een Volvo! V70 2.5 D classic automaat diesel
the fonz
4th Gear member

Waarom laat jeh em niet eens controleren en dan zie je vanzelf of hij goed gemaakt is. Succes ermee, een andere leek
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
volvomen-1
2nd Gear member
Contacteer:

Wanneer een auto economisch total-loss is, moet er zoveel aan gerepareerd worden dat het duurder is dan de huidige waarde. Als deze auto goed gerepareerd is kan het nooit veel goedkoper zijn.

Toevallig werd ik vanmiddag ingehaald door een prachtige V70 Cross Country....... Helaas, toen hij voor me reed, viel het direct op dat de hele auto scheef reed. De voorkant zat verder naar links dan de achterkant. Vast een schadewagen geweest. Wanneer je de schade op foto's kunt zien ben je al een stukje verder. Een stukje, want een op het oog kleine schade kan onderhuids heel wat ontzet hebben. Een goede vakman kan je zo verder helpen.
V70 D5, Silver metallic, 225.000 km. en net weer nw. voorbanden...
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”