Ik wilde hier dan toch maar eens een topic voor gaan openen.
Wat is nu het geval?
Al lange tijd en dan heb ik het over maanden c.q. 3/4 jaar, hoor ik voornamelijk bij het afremmen op de koude motor/bak/auto voor een rotonde danwel afslag een hard wringend/schurend metalig geluid. Het is een naar geluid. Ik kan het eigenlijk zeer moeilijk omschrijven.
Als ik 's ochtends wegrij en na een kilometer ongeveer voor een afslag afrem op de motor van de 4e of de 5e versnelling naar de 2e of de 3e versnelling is bij het aangrijpen van de koppeling het naargeestige geluid te horen. Dit geluid is hoorbaar gedurende het koppelen. Zodra de koppeling/bak is gekoppeld is het geluid weg. Dit geluid doet zich na deze dagelijkse eerste keer nog zo'n tweemaal voor bij het koppelen bij het afremmen op de motor voor rotondes en afslagen.
De laatste tijd is het geluid ook steeds vaker waarneembaar bij het wegrijden van het pad de straat in.
Ook is het geluid weer sterk waarneembaar bij het achteruit parkeren op mijn pad. Dit pad loopt zoals zoveel paden ietwat hellend i.v.m. de waterafvoer. En vooral het laatste stukje is het geluid, zij het wel veel zachter als bij de koude motor, waarneembaar.
Ook is het geluid de laatste tijd ook veel vaker hoorbaar als ik aan het eind van de werkdag wegrijd van mijn werk.
Het is een niet zo'n heel erg chique geluid

Wat voor een geluid kan dit zijn of wat voor een geluid is dit?
Het doet zich dus voor bij het koppelen (na het ontkoppelen) en dan met name bij een koude motor, maar de laatste tijd ook wel eens bij een warme motor.