Na lang zoeken en twijfelen ben ik via de Golf VI, Audi A3 SB, Golf VI Variant, Skoda Superb, Golv GTD (ja echt waar), Seat Exeo toch weer bij Volvo uitgekomen; de V50

Mijn vorige wagen was een C30. Een heerlijke wagen, maar niet voor een jonge vader (28 en 1) als ik. Het duurde even voor ik de stap naar een station heb geaccepteerd - het is imago change, hoe je het nou wendt of keert - maar het voelt gelukkig erg goed

Ik lees al een aantal weken met jullie mee op dit mooie forum en wil graag ook mijn ervaringen (en vragen) met jullie delen.
Momenteel heeft Volvo een ontzettend lekkere aanbieding; de V50 Limited editon. Een vrij compleet pakket met standaard de volgende opties:
- Aluminium inleg
- Armsteun met bekerhouders achterin
- Stuur met bediening
- Bluetooth
- Cruise Control
- Elektrische inklapbare spiegels met grondverlichting (wat heb je er aan!?)
- HPA
- Park assist achter
- LED dagrijverlichting
- RTI hdd
- verschillende verchroomde lijsten
- Lederen bekleding
- Verwarmde voorstoelen
- Inscription metallic lak
- Verlaagd chasis (-/- 10mm)
- 17" Spider Diamond Cut velgen
- en verder nog wat kleine dingetjes
Ik ga voor de 1.6D motor. Volgens de dealer is dit een lekkere motor met meer koppel dan de vorige 1.6D. Ik heb er geen verstand van dus het zal wel. Maar ik heb onlangs een proefritje gemaakt en moet zeggen dat ik wel tevreden ben. Onder de 1500 toeren gebeurd er helemaal niets, maar daarboven begint de motor echt te leven. Het is geen snelheidsmonster, maar je bent wel snel genoeg voor inhaalacties of om je eens lekker te misdragen

Als accessoires wil ik graag:
- Alu roofrails
- Interior Sport Styling Pack (sportstuur met alu inlet, sport pook, sport matten, sport pedalen)
- Exterior Sport Styling Pack (achterklepspoiler, zijspiegelkappen silk metal finish)
- Blinderen ramen (5 stuks) met folie
Volgens de offerte die ik heb laten opstellen kom ik uit op €34.096,- incl. afleverkosten etc. Niet slecht! Een vrij complete wagen en gezien de 20% bijtelling nog redelijk geprijsd ook, ik kan niet wachten

Maargoed, zoals gezegd zit ik in de laatste fase en deze moet ik eerst nog afronden; de mierenneukfase zeg maar. Ik twijfel nog over een aantal zaken en ben erg benieuwd naar jullie meningen. Een lastige:

of

???
Verder kies ik er voor om de silk spiegelkappen die in het exterieur pakket zitten te laten vallen. Ik ben van mening dat dat er niet uitziet bij een wagen in deze kleur. Ik kan beter wel voor het pakket gaan, aangezien ik dan goedkoper uit ben. De dealer bood al aan om een gratis ipod lader/dockingstation dingetje te plaatsen. Geen idee of dit in verhouding staat. Hebben jullie wellicht nog betere ideeën?
Hebben jullie nog tips? Zijn er bv. accessoires waarvan je zegt; die moet je hebben?