Heren,
De centrale vergrendeling van mijn C70 werkt niet naar behoren.
Het rechterportier sluit met afstandsbediening wel, maar opent niet.
Het pinnetje gaat bij het openen ook niet omhoog.
Wel hoor je dat er in de deur een electrisch signaal iets 'probeert' te openen, maar dus niet lukt.
Wat is er hier waarschijnlijk aan de hand en wat moet ik vervangen?
Is hier een how-to van?
Nu ik dat slot toch los heb, wou ik even kijken naar de microswitches van de binnenverlichting + instapverlichting.
Wat is hier de normale werking van?
De instapverlichting, onder aan het dashboard, moet deze tijdens het rijden nou wel of niet branden?
Dank!
Centrale vergrendeling en binnenverlichting
- den toerist
- 5th Gear member
De instapverlichting onderaan het dashboard hoort tijdens het rijden niet te branden. Bij die rechterdeur is mogelijk het palletje losgekomen die dat knopje bovenaan de deurbekleding bediend. Dus deurpaneel zal moeten los gemaakt worden.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
-
- 1st Gear member
Vandaag even de boel open gehaald;
Palletje zat niet los en werkte naar behoren.
Verder ook geen gekke dingen kunnen ontdekken.
Beter kijken liet zien dat het witte schijfje aan het deurslot inderdaad de boel wel kan vergrendelen, maar niet openen. Hij schiet er overheen of neemt iets niet mee wat hij normaal wel zou moeten doen.
Ik kon het echter moeilijk zien, omdat ik het slot niet uit de deur kreeg.
Hoe gaat dit op een goede manier? Ik heb een vermoeden dat hij niet langs de raamgeleider past, klopt dit? Wat is de correcte 'weg'?
De kabel van de deurhendel (binnen) loopt door een gat naar het deurslot.
Bij de deurhendel (binnen) kan ik hem losmaken; moet je hem dan door het gat leiden om het slot eruit te halen?
Palletje zat niet los en werkte naar behoren.
Verder ook geen gekke dingen kunnen ontdekken.
Beter kijken liet zien dat het witte schijfje aan het deurslot inderdaad de boel wel kan vergrendelen, maar niet openen. Hij schiet er overheen of neemt iets niet mee wat hij normaal wel zou moeten doen.
Ik kon het echter moeilijk zien, omdat ik het slot niet uit de deur kreeg.
Hoe gaat dit op een goede manier? Ik heb een vermoeden dat hij niet langs de raamgeleider past, klopt dit? Wat is de correcte 'weg'?
De kabel van de deurhendel (binnen) loopt door een gat naar het deurslot.
Bij de deurhendel (binnen) kan ik hem losmaken; moet je hem dan door het gat leiden om het slot eruit te halen?
-
- 1st Gear member
Om nog even terug te komen op het topic;
Het is opgelost. Het slot was stuk en moest vervangen worden.
Het slot van een C70 is identiek aan een S70/V70, behalve dat de kabel richting handgreep een stukje langer is. Die moet dus overgezet worden.
Om het slot te (de)monteren, is het eigenlijk noodzaak om de complete deur 'leeg te halen', anders komt hij niet langs de raamgeleider.
Dit houdt dus in:
- Deurkaart verwijderen
- Isolatie verwijderen
- Spiegel verwijderen
- Box verwijderen
- Handgreep en deurhendel verwijderen
- Raammotor losschroeven
- Raammechanisme losschroeven (linksonder en rechtsonder 2 bouten + stelschreoven)
- Metalen raamframe losschroeven
Het gehele raam, inclusief geleiders, kabel en frame kan dan compleet uit de deur gepakt worden.
Nu is het vervangen van het slot een eenvoudig klusje; losschroeven.
Het enige wat na montage bijgesteld moest worden was de sluiting van de deur en de stelschroeven onder aan het raamframe.
Alles werkt weer naar behoren, ik weer gelukkig
Het is opgelost. Het slot was stuk en moest vervangen worden.
Het slot van een C70 is identiek aan een S70/V70, behalve dat de kabel richting handgreep een stukje langer is. Die moet dus overgezet worden.
Om het slot te (de)monteren, is het eigenlijk noodzaak om de complete deur 'leeg te halen', anders komt hij niet langs de raamgeleider.
Dit houdt dus in:
- Deurkaart verwijderen
- Isolatie verwijderen
- Spiegel verwijderen
- Box verwijderen
- Handgreep en deurhendel verwijderen
- Raammotor losschroeven
- Raammechanisme losschroeven (linksonder en rechtsonder 2 bouten + stelschreoven)
- Metalen raamframe losschroeven
Het gehele raam, inclusief geleiders, kabel en frame kan dan compleet uit de deur gepakt worden.
Nu is het vervangen van het slot een eenvoudig klusje; losschroeven.
Het enige wat na montage bijgesteld moest worden was de sluiting van de deur en de stelschroeven onder aan het raamframe.
Alles werkt weer naar behoren, ik weer gelukkig