Ervaring en Advies gevraag voor aanschaf XC70 (MY08)
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Four-C dempers kosten €1000,- veel per stuk, en je moet ze altijd per 2 vervangen (op dezelfde as), dus als er 1 stuk is, ben je sowieso al €2000,- 2x veel kwijt...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
haldex werd std op vanaf de 2.5T (my 2003) maar was op de S60 AWD (ook de 2.4T!) altijd stdThe Volvoboy schreef:Ik dacht dat Haldex pas kwam vanaf 2004, na de facelift... :-k
Volvo for life
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Oke, weet ik dat ook weer 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
onzin, ik weet niet bij welk bedrijf jij je volvo repareerd? Had er een rechtsvoor defect, andere was in orde, gaven dezelfde waardes. Uiteraard zijn het slijtdelen, dus als de ene de geest geeft na 300000 km is het niet aan te raden enkel die ene te vervangen. Dat is ook zo voor normale veren en dempers bij ieder willkeurig merk.The Volvoboy schreef:Four-C dempers kosten €1000,- per stuk, en je moet ze altijd per 2 vervangen (op dezelfde as), dus als er 1 stuk is, ben je sowieso al €2000,- kwijt...
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Four C is zeker geen gadget, brengt een hoop extra veiligheid. Ik vind het jammer dat jij het niet heb, als je moet uitwijken voor mij, maak ik geen kans, vise versa wel.mad schreef:Four C is leuk, behalve als het systeem kapot is, trek dan je portemonnee maar....ben blij dat ik het NIET heb.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ik denk oeverigens dat de topicstarter niet op zoek is naar de zeeman aanbieding van het jaar (dan was ie wel priuspiloot geworden).
Een xc70 valt in een duurdere categorie, niet een echt massaproduct, dus als er iets stuk gaat ben je in verhouding geld kwijt.
Enige standaard zaken zijn de D5 kwaaltjes, wervelkleppen die niet echt lang meegaan en kraakjes in interieur. Al deze zaken zijn goed op te lossen.
Brandstofverbruik is best wel veel in verhouding tot de tegenhangers, maar dan kun je hem alleen vergelijken met de aldi A6 allroad, qua gebruikersmogelijkheden.
Een xc70 valt in een duurdere categorie, niet een echt massaproduct, dus als er iets stuk gaat ben je in verhouding geld kwijt.
Enige standaard zaken zijn de D5 kwaaltjes, wervelkleppen die niet echt lang meegaan en kraakjes in interieur. Al deze zaken zijn goed op te lossen.
Brandstofverbruik is best wel veel in verhouding tot de tegenhangers, maar dan kun je hem alleen vergelijken met de aldi A6 allroad, qua gebruikersmogelijkheden.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
welnee. ca 400-450 euro voor en achteras zijn iets ander geprijsd. Dempers zijn van Moroe.The Volvoboy schreef:Four-C dempers kosten €1000,- per stuk, en je moet ze altijd per 2 vervangen (op dezelfde as), dus als er 1 stuk is, ben je sowieso al €2000,- kwijt...
Ik heb op mijn V70 Four-C zitten en vind het eigenijk wel een erg fijn systeem. Comfort wanneer je dat wilt en wat straffere demping als je dat wilt
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Nog veel geld...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ik heb liever de laatste 2



Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Maar minder dan de helft van wat jij begroot had, nogal een verschil.The Volvoboy schreef:Nog veel geld...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ja sorry, ik dacht ergens gelezen te hebben dat die dingen zo duur waren. Maar kan ook zijn dat dat voor 2 was... Maar goed, die dingen kosten dus een vermogen. 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
joh, blijf nou niet bezig, en geef commentaar waar deze topicstarter wat mee kan.The Volvoboy schreef:Ja sorry, ik dacht ergens gelezen te hebben dat die dingen zo duur waren. Maar kan ook zijn dat dat voor 2 was... Maar goed, die dingen kosten dus een vermogen.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Klepstoters willen ook wel eens vast gaan zitten bij ±200.000 km bij de D5's 185pk...
(@lemmer: zoiets? )
(@lemmer: zoiets? )
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Informatie waar de topicstarter iets mee kan is dat wanneer hij houdt van een niet al te week weggedrag hij zijn zoektocht zou kunnen beperken tot een exemplaar met Four C. Die dempers gaan heus niet zomaar stuk en ik heb duizenden kilometers ervaring met dit model met niveauregeling (MY08) en een MY12 met Four C. Gebruikt is de meerprijs verwaarloosbaar maar je krijgt er een fijner rijdende XC voor. De automaat is niet geweldig maar voor menigeen goed genoeg. De 3.2 is een slurper met een fraai geluid maar de prestaties staan niet in verhouding tot de brandstofconsumptie.
Mijn advies: D5 Geartronic met Active Driving Line (zo heette dat toen geloof ik, daar zit de te prefereren Servotronic ook in). In Duitsland zijn die beter te vinden dan hier.
Thom
Mijn advies: D5 Geartronic met Active Driving Line (zo heette dat toen geloof ik, daar zit de te prefereren Servotronic ook in). In Duitsland zijn die beter te vinden dan hier.
Thom
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
@ Lemmer; beweer jij nu dat elke auto zonder FOUR C eens tuk onveiliger rijdt dan een auto met FOUR C? Lijkt je dat nou zelf ook niet een ietsepietse overdreven? Klein beetje maar?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Neen, het is een heel ander (actief) chassis, dat ook besturing, gasrespons e.d. zou aanpassen aan de gekozen stand. Het is helaas geen kwestie van een paar andere dempers eronder.joostvdl schreef:Is four-c eventueel after market in te bouwen?