hoi hoi ,
sinds woensdag j.l. als ik mijn volvo (960 , uit '95 ) start ,dan maakt ie een soort van schrapend of dat er iets aanloopt uit de richting van de stuurbekrachtegings pomp maar kan het niet goed peilen want ik heb daar onder m'n dynamo en daar weer onder m'n airco pomp die op 1 riem lopen, zou het kunnen dat als ik te weinig olie in de stuur bekrachter heb zitte dat ie luidruchter wordt of zou m'n airco(pomp) naar de knoppe zijn , nogmaals ik kan nie goed merken waar t geluid exact vandaan komt , stuurbekrachtiging , dynamo of airco ,
mensen hiermee bekend????
schrapend geluid uit richting stuurbekrachtingingspomp
- Botjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
- Locatie: Utrecht
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Constant of in de uiterste standen van het stuur? Je moet even luisteren met een stethoscoop. Je weet wel zo'n ding waar de dokter mee op je borst luistert en altijd ijs koud is. Maar niet met een ronde schijf maar met een stalen pijpje. Daarmee kun je plaatsen bepalen waar het lawaai vandaan komt. Iedere materialenzaak heeft zo'n ding voor 12 of 15 euro. Onmisbaar bij een old/young timer.
Je kunt ook bepaalde riemen los gooien, volgens mij loopt de stuurpomp altijd alleen (iig een airco loze auto). Op die manier kun je die alvast uitsluiten. Maar weet niet hoe het precies in elkaar steekt bij een nieuwer type 9xx. Bij een 7xx met red block zonder turbo/airco lopen dynamo en waterpomp samen en stuurbekrachtiging alleen.
Je kunt ook bepaalde riemen los gooien, volgens mij loopt de stuurpomp altijd alleen (iig een airco loze auto). Op die manier kun je die alvast uitsluiten. Maar weet niet hoe het precies in elkaar steekt bij een nieuwer type 9xx. Bij een 7xx met red block zonder turbo/airco lopen dynamo en waterpomp samen en stuurbekrachtiging alleen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Botjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
- Locatie: Utrecht
hij maakt het geluid als ik start en naeen paar seconde zwakt t een heel end af , dacht eerst dat het mee airco pomp was maar later lijkt het weer of t de stuurbekrachtiging is , zit trouwens - ben ik achter gekomen - ook niet al teveel atf olie meer in , morgen gelijk bijvullen dus
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Stuurhuizen kunnen ook lekken, die van mij maakte ook rare geluiden, stuurbekrachtigingsolie bijgevuld, was onder niveau geraakt door 1 nacht op een flinke helling geparkeerd te hebben met de neus omhoog, en probleem voorlopig over.
Al wel ander stuurhuis liggen om te monteren maar voorlopig nog geen noodzaak met die kou.
Al wel ander stuurhuis liggen om te monteren maar voorlopig nog geen noodzaak met die kou.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Botjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
- Locatie: Utrecht
ok , ben er dus achter met behulp van de ANWB dat mn stuurbekrachtigings pomp (servopomp) aan t overlijden is
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE