Dit jaar heb ik een volvo v50 t5 benzine uit 2005 gekocht.
De eerste wintersport goed doorgebracht.
Sinds augustus heb ik start problemen in de ochtend bij vorst (in Oostenrijk) daar laten uitlezen geen storing te bekennen.
Na een paar keer geprobeert te starten dan lukt het weer, en dan blijft het
tot de volgende ochtend starten. Terug naar Ned. en naar mijn Volvo dealer
langs geweest , daar ook laten uitlezeren. Ook geen storing te lezen.
Heeft iemand een soort gelijke ervaring meegemaakt, zoja wat was de
oorzaak van de storing?
Start probleem bij vorst
-
- 7th Gear member
Temperatuursensor stuk,die in het blok zit!
-
- 1st Gear member
Beste ramon, als je temperatuursensor stuk is en het blijft overdag ook vriezen dan start de auto niet, maar in mijn geval gaat dat anders als ik de auto toch aan de praat krijgt , dan blijft de auto tot de volgende ochtend starten. Dus ik twijfel of de temperatuursensor inderdaad stuk is.
Hebt een afspraak met de garage en 8 van de 10 keer ligt het aan schakelaar achter de dashbord. Prijs schakelaar 144 euro. Ben benieuwd.
Hebt een afspraak met de garage en 8 van de 10 keer ligt het aan schakelaar achter de dashbord. Prijs schakelaar 144 euro. Ben benieuwd.
Ramon&Ramon schreef:Temperatuursensor stuk,die in het blok zit!
-
- 7th Gear member
Welke schakelaar?????
als die 8 van de 10 keer een probleem zou geven,zou ik dus wel weten wat er precies bedoelt wordt,maar ik heb geen idee,of ze moeten de contactslotschakelaar bedoelen?
Dat komt heel af en toe is voor!
als die 8 van de 10 keer een probleem zou geven,zou ik dus wel weten wat er precies bedoelt wordt,maar ik heb geen idee,of ze moeten de contactslotschakelaar bedoelen?
Dat komt heel af en toe is voor!
- Oceanracer
- Geartronic member
Die ring om het contactslot van de startonderbreker dan zeker? Dat komt wel vaak/vaker voor. Maar wat heeft dat dan met nachtvorst te maken?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Dat weet ik niet, wat ze precies vervangen heeft is de startschakelaar
oftewel (scu) genoemd. Ik merk wel een verschil bij het starten.
Mischien omdat het nieuw is.
Nu wachten op de vorst.
Ik laat jou weten of dat geholpen heeft.
oftewel (scu) genoemd. Ik merk wel een verschil bij het starten.
Mischien omdat het nieuw is.
Nu wachten op de vorst.
Ik laat jou weten of dat geholpen heeft.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ben benieuwd... Je hebt zo'n startknop op het dashboard en die is vervangen of is de houder van de sleutel vervangen?
- Oceanracer
- Geartronic member
Duidelijk. Nou maar hopen dat het binnenkort (weer) gaat vriezen. Dat weten we meer. 

-
- 1st Gear member
Beste Ramon,
Alvast een gelukkig 2012.
Ik ben al 3 dagen in Oostenrijk en geen start problemen meer.
Dus de oorzaak was de contactslot die vervangen is.
Alleen is een ander probleem bij gekomen.
Op weg naar Oostenrijk richting Arnhem begon de auto ineens raar te doen.
Tijdens het rijden houdt de motor in (paar secondes) dan accelereerd hij weer, je ziet ook het gemiddelde verbruik omhoog gaan.
Geen storing te lezen op mijn boardcomputer.
Zo door gereden tot mijn eerste tankbeurt.
Toen ik de auto ging starten ging het motor symbool lampje branden.
Adac gebeld en de auto laten uitlezeren, die gaf aan dat de brantstofdruk sensor wat mee aan de hand was. De auto naar een Volvo dealer gesleept en daar weer laten uilezeren. Daar gaf hij een andere storing aan die gereset kon worden. Zo doorgereden tot om en bij een uur begon de motor weer in te houden en accelereren. Doorgereden naar Oostenrijk.
Daar naar de Volvo dealer en weer laten uitlezen. De eerste storing (brandstofdruk sensor) hebben zij ook uitgelezen. Aan de hand van de kachten vermoeden zij dat het aan de brandstofpomp ligt dat te heet wordt en dat het gevolg is van de brandstofdruk sensor storing.
Mijn volvo dealer in Nederland gebeld over dit probleem en die vertelde mij dat dit probleem toch vaak voorkomt bij dit type auto.
donderdag aanstaande wordt de brandstofpomp vervangen. plus minus 700 euro incl.
Heb jij enige ervaring hiermee.
vriendelijke groet
Alvast een gelukkig 2012.
Ik ben al 3 dagen in Oostenrijk en geen start problemen meer.
Dus de oorzaak was de contactslot die vervangen is.
Alleen is een ander probleem bij gekomen.
Op weg naar Oostenrijk richting Arnhem begon de auto ineens raar te doen.
Tijdens het rijden houdt de motor in (paar secondes) dan accelereerd hij weer, je ziet ook het gemiddelde verbruik omhoog gaan.
Geen storing te lezen op mijn boardcomputer.
Zo door gereden tot mijn eerste tankbeurt.
Toen ik de auto ging starten ging het motor symbool lampje branden.
Adac gebeld en de auto laten uitlezeren, die gaf aan dat de brantstofdruk sensor wat mee aan de hand was. De auto naar een Volvo dealer gesleept en daar weer laten uilezeren. Daar gaf hij een andere storing aan die gereset kon worden. Zo doorgereden tot om en bij een uur begon de motor weer in te houden en accelereren. Doorgereden naar Oostenrijk.
Daar naar de Volvo dealer en weer laten uitlezen. De eerste storing (brandstofdruk sensor) hebben zij ook uitgelezen. Aan de hand van de kachten vermoeden zij dat het aan de brandstofpomp ligt dat te heet wordt en dat het gevolg is van de brandstofdruk sensor storing.
Mijn volvo dealer in Nederland gebeld over dit probleem en die vertelde mij dat dit probleem toch vaak voorkomt bij dit type auto.
donderdag aanstaande wordt de brandstofpomp vervangen. plus minus 700 euro incl.
Heb jij enige ervaring hiermee.
vriendelijke groet
-
- 1st Gear member
Met deze strenge winterweer heb ik weer startproblemen.
Anwb gebeld en zij constateerd dat het aan mijn start motor ligt.
Startmotor vervangen.
De volgende ochtend probeerde ik de auto te starten, dus niet.
Weer de anwb gebeld, als eerst de accu uitgelezen en die gaf gelijk aan accu vervangen. Daarna met de startkabbel geprobeerd te starten om zeker te zijn dat het aan de accu ligt. En ja toen deed de auto het weer. Accu vervangen met meer vermogen 74AH inplaats van 68AH.
Als vanaf het begin van de startprobleem in 2011 de accu had gemeten met vorst, had ik heel wat geld en zorgen bespaardt. Jammer dat ze bij de volvo garages niet eerder achter dit probleem zijn gekomen. Zomers geen startprobleem maar s'winters wel tel maar op.
Anwb gebeld en zij constateerd dat het aan mijn start motor ligt.
Startmotor vervangen.
De volgende ochtend probeerde ik de auto te starten, dus niet.
Weer de anwb gebeld, als eerst de accu uitgelezen en die gaf gelijk aan accu vervangen. Daarna met de startkabbel geprobeerd te starten om zeker te zijn dat het aan de accu ligt. En ja toen deed de auto het weer. Accu vervangen met meer vermogen 74AH inplaats van 68AH.
Als vanaf het begin van de startprobleem in 2011 de accu had gemeten met vorst, had ik heel wat geld en zorgen bespaardt. Jammer dat ze bij de volvo garages niet eerder achter dit probleem zijn gekomen. Zomers geen startprobleem maar s'winters wel tel maar op.
- Oceanracer
- Geartronic member
Hoe moet een dealer/garagist nou winterperikelen nabootsen in augustus? :shock:
Ik snap dat je baalt, maar om dit nou in de schoenen van je garage te schuiven gaat toch echt te ver. Bovendien startte de auto met de nieuwe scu weer zonder problemen. Die (ten onrechte) vervangen startmotor komt door een verkeerde diagnose van de ANWB, dus als je toch iemand graag de zwarte piet toeschuift, moet 't in die richting zijn...
Ik snap dat je baalt, maar om dit nou in de schoenen van je garage te schuiven gaat toch echt te ver. Bovendien startte de auto met de nieuwe scu weer zonder problemen. Die (ten onrechte) vervangen startmotor komt door een verkeerde diagnose van de ANWB, dus als je toch iemand graag de zwarte piet toeschuift, moet 't in die richting zijn...
-
- 1st Gear member
Als eest wil ik zeggen dat mijn auto ieder jaar door de volvo dealer wordt onderhouden. Mij gaat het om de manier van aanpak, een garage met jaren lange ervaring die zou toch moeten weten uit ervaring waar ze allemaal naar moeten kijken en meten voordat ze een diagnose vaststellen. Ik weet uit eigen ervaring omdat ik zelf onderhoudsmonteur ben dat het lastig kan zijn om de juiste diagnose vast te stellen. Maar als er onnodig meerdere onderdelen vervangen moeten worden en volvo is ook niet de goedkoopste, daar zit je ook niet op te wachten en zij zitten er ook niet mee.
Als jij beide forums van mij hebt gelezen wat ik allemaal met mijn auto hebt meegemaakt en aan hebt uitgegeven, dan denk je toch heel anders over. Ik zou geen ander auto willen, maar ik vind dat het wat professioneler kan. Ik ken meerdere volvo rijders en zij denken allemaal hetzelfde hierover. Mijn eerste volvo was een volvo V40 prima auto altijd daeler onderhouden. Enige probleem die ik met deze auto ervaren hebt is na een grote service beurt stil kwam te staan op de autobann in Duitsland, blijkt dat de monteur die aan mijn auto gewerkt had, had een onderdeel verkeerd gemonteerd die de brandstof toevoer belemmerde. Kosten plus minus 500 euro incl. hotel kosten. Ik moet wel bij vertellen dat ik alles vergoed kreeg omdat het een menselijke fout van hun monteur was geweest. Netjes opgelost.
Als jij beide forums van mij hebt gelezen wat ik allemaal met mijn auto hebt meegemaakt en aan hebt uitgegeven, dan denk je toch heel anders over. Ik zou geen ander auto willen, maar ik vind dat het wat professioneler kan. Ik ken meerdere volvo rijders en zij denken allemaal hetzelfde hierover. Mijn eerste volvo was een volvo V40 prima auto altijd daeler onderhouden. Enige probleem die ik met deze auto ervaren hebt is na een grote service beurt stil kwam te staan op de autobann in Duitsland, blijkt dat de monteur die aan mijn auto gewerkt had, had een onderdeel verkeerd gemonteerd die de brandstof toevoer belemmerde. Kosten plus minus 500 euro incl. hotel kosten. Ik moet wel bij vertellen dat ik alles vergoed kreeg omdat het een menselijke fout van hun monteur was geweest. Netjes opgelost.
- Oceanracer
- Geartronic member
Het kan natuurlijk ook zijn dat die ecu echt defect is geweest. Anders had je tussen augustus en nu al veel eerder problemen gehad. En dat bij deze temperaturen een accu uit 2005 de geest geeft, is natuurlijk ook niet vreemd. Blijft die startmotor over. Die is op eigen verzoek vervangen na een diagnose van de ANWB. Blijft naar, maar ik blijf van mening dat dit niet de schuld van de dealer is.
Voor wat betreft het andere topic, wat ik net even heb doorgelezen, is het gebrek aan (onderlinge) communicatie en/of de taalbarrière debet aan het ontstaan van onduidelijkheid en onjuiste diagnose door de verschillende bedrijven.
En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Is niet erg, als het maar goed wordt opgelost. Ik neem aan dat het binnen je eigen organisatie/werkplek niet anders is.
Voor wat betreft het andere topic, wat ik net even heb doorgelezen, is het gebrek aan (onderlinge) communicatie en/of de taalbarrière debet aan het ontstaan van onduidelijkheid en onjuiste diagnose door de verschillende bedrijven.
En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Is niet erg, als het maar goed wordt opgelost. Ik neem aan dat het binnen je eigen organisatie/werkplek niet anders is.
- Delanghe
- 2nd Gear member
Met alle respect, maar dan had je zelf de accu toch ook eens kunnen testen, het is normaal dat bij vorst de accu aan kracht verliest, zeker bij oudere wagens,... zelf rijdt ik dagelijks een 200 tal kilometer, maar toch moet ik om de maand ongeveer bij deze temperaturen mijn batterij even bijladen, en dan start ie terug probleemloos...Clive schreef: Ik weet uit eigen ervaring omdat ik zelf onderhoudsmonteur ben dat het lastig kan zijn om de juiste diagnose vast te stellen.
Volvo V60 CC D2 - 163pk
Volvo V40 D2 - Diplomat
Volvo S40 2.0D
VW Golf 5 19 Tdi
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 D2 - Diplomat
Volvo S40 2.0D
VW Golf 5 19 Tdi
Volvo V40 1.9D