Te koop op een S60
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Lijsten zijn van aluminium & kunnen dus wel degelijk 'corroderen'bart simpson schreef:lijsten zijn van kunststof, kan niets mee gebeuren

Had die van ons ook last van & daarom destijds opnieuw gespoten !!
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Bedankt voor alle reacties (had niet gedacht dat er zoveel reacties op zouden komen). Roest valt dus te verwaarlozen. Nog de beste wensen voor 2012

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Heb alleen ook van die blaasjes op de lijsten bij de voorruit , en 1 achterdeur waar wat roest achter een rubber zit inmiddels wel weer verholpen.
Ook de beste wensen!!
Ook de beste wensen!!
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Ergens op internet las ik dat de verstuivers van de 2.4d of D5 wel eens de geest wil geven. Is dat bij de versies na 2006 ook het geval, en wat is hieraan te doen?

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
RVS maakt geen verschil in gewicht t.o.v. staal.FrankS60 schreef:Qua gewicht en gezien het feit dat ze nooit roesten zou je bijna denken dat ze van RVS zijn![]()
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die van de D5 zijn inderdaad nou niet echt bijzonder goed te noemen. Het enige wat je er aan kunt doen, is vervangen. Je kunt het lekken ook niet op de één of andere manier voorkomen. Het gebeurt gewoon.Remon schreef:Ergens op internet las ik dat de verstuivers van de 2.4d of D5 wel eens de geest wil geven. Is dat bij de versies na 2006 ook het geval, en wat is hieraan te doen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Ik heb er nog nooit een hoeven te vervangen, in 161.000 km (van 185k naar 346k). Ik laat wel elke beurt dieselcleaner (Forte) toevoegen, misschien dat dat helpt...Die van de D5 zijn inderdaad nou niet echt bijzonder goed te noemen.
Ik heb trouwens wél een roestplek op mijn S60, onder het deurrubber aan de bovenkant van de LA deur. Hij valt er nog niet uit gelukkig...
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mijn S60 van 2002 had 3 roestplekken: een kleintje (bobbeltje) op de kofferbak. Deze is dacht ik ook aluminium (net als de motorkap), dus wel lastig te herstellen.
Verder 2 hele hardnekkige waar vroeger de spatlappen aan de voorkant zaten. Deze heb ik er direct na aanschaf af gehaald. Het was al wat aan het oxideren. De dealer heeft dit laten wegwerken door het schadebedrijf maar de roest kwam steeds weer terug. Is een hele lastige plek omdat je er niet zo goed bij kunt.
Auto was toen 6 jaar oud.
Verder 2 hele hardnekkige waar vroeger de spatlappen aan de voorkant zaten. Deze heb ik er direct na aanschaf af gehaald. Het was al wat aan het oxideren. De dealer heeft dit laten wegwerken door het schadebedrijf maar de roest kwam steeds weer terug. Is een hele lastige plek omdat je er niet zo goed bij kunt.
Auto was toen 6 jaar oud.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Nergens roest; aan onderkant zijn draagarmen hier en daar wat gecorrodeerd, maar meer ook niet. (2001)
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25.10.2011 - 16:22
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
De midden ophangbeugel van de uitlaat van mijn S60 2006 is eergisteren vervangen, was compleet doorgeroest. Of praten we hier alleen over het plaatwerk? Dat is nog in topstaat.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:15
- Locatie: Born, Limburg
Mijn S60 van 2001 heeft geen last van roest aan de koets. Uitlaatophangpunten en dergelijke onder de auto zullen heus wel wat corrosievorming hebben, maar dit is uiterst normaal voor iedere auto van 10 jaar.
Volvo V60 B3 Bright Plus '23 | Platinum Grey Metallic | 18" Diamond Cut
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die ophangbeugels zijn ook waardeloos geconstrueerd. Gelukkig makkelijk te verhelpen met een aftermarket beugel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
AlexV70 schreef:Wie?Walter schreef:tenzij zoals elianmars al aangeeft er een schade niet goed gerepareerd is.
Ik dacht ook al.... :?:

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Nou baal behoorlijk van dat randje roest... bovenop de remschijven
Nee roest heb ik me bij de V70 / S60 (nog) nooit zorgen over gemaakt. Alleen de ophangbeugeltjes van de uitlaat zoals eerder genoemd en wellicht de koppelingen van de airco slangen / leidingen zijn wat roest gevoeliger.

Nee roest heb ik me bij de V70 / S60 (nog) nooit zorgen over gemaakt. Alleen de ophangbeugeltjes van de uitlaat zoals eerder genoemd en wellicht de koppelingen van de airco slangen / leidingen zijn wat roest gevoeliger.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 01.12.2011 - 10:15
Dat doet Volvo dan wel goed. Ik heb een s80 uit 2000 en ook geen roest. Hiervoor reed ik een astra station uit 2005 maar deze had diverse roestplekken...
Ook mijn oude bmw 525 uit 1998 had wat roest bij de kofferbakklep.
Ook mijn oude bmw 525 uit 1998 had wat roest bij de kofferbakklep.
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Is dit bij de latere types ook zo dat de verstuivers kunnen lekken? Is bijvoorbeeld de D5 185pk die in oktober 2006 van de band gerold is vrijwel probleemloos? Dealeronderhoud prefereer ik ook boven andere garages.mehrzahl schreef:Ik heb er nog nooit een hoeven te vervangen, in 161.000 km (van 185k naar 346k). Ik laat wel elke beurt dieselcleaner (Forte) toevoegen, misschien dat dat helpt...Die van de D5 zijn inderdaad nou niet echt bijzonder goed te noemen.
Ik heb trouwens wél een roestplek op mijn S60, onder het deurrubber aan de bovenkant van de LA deur. Hij valt er nog niet uit gelukkig...

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km