Weet iemand een adres van een dealer/specialist die de kleppen van mijn S60 kan stellen voor een niet al te belachelijke prijs (ik reken op 800-1000 euro).
Ik woon in Zwolle, dus als iemand iets in de buurt weet...
Maar voor een zeer goed adres ben ik natuurlijk bereid om te rijden.
Kleppen stellen
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Was je daarvoor laatst niet bij R&R? Of was dat weer iemand anders:P Hoe weet je zeker dat je kleppen gesteld moeten worden? Ik hoor hier verder nooit iemand over(bij S60/V70 dan).
Heb je al gevraagd wat het bij de dealer kost?
Heb je al gevraagd wat het bij de dealer kost?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Bij een dealer zal het ongeveer € 800,- kosten.
Vraag wel even of ze het regelmatig doen. Is namelijk geen werk voor een leerling.
Vraag wel even of ze het regelmatig doen. Is namelijk geen werk voor een leerling.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
als ze alle bussen vervangen,is het 20x 15.30 euro
Drie keerringen plus afsluitdop plus eventueel gelijk een nieuwe distributieriem en arbeidsloon,kom je bij de dealer uit op een bedrag van 1350 ex btw..
Drie keerringen plus afsluitdop plus eventueel gelijk een nieuwe distributieriem en arbeidsloon,kom je bij de dealer uit op een bedrag van 1350 ex btw..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
AlexV70 schreef:Bij een dealer zal het ongeveer € 800,- kosten.
Vraag wel even of ze het regelmatig doen. Is namelijk geen werk voor een leerling.
Veel dealers weten niet dat het uberhaupt gedaan KAN worden!!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volgens de onderhoudsvoorschriften HOEFT het helemaal niet, om erachter te komen of ze wel of niet gesteld moeten worden zul je eerst moeten meten.
Geen klant gaat ook zomaar (>) € 800,-- betalen als het geen onderhoud conform de onderhoudsvoorschriften is
Geen klant gaat ook zomaar (>) € 800,-- betalen als het geen onderhoud conform de onderhoudsvoorschriften is
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Bij ramon is inderdaad gemeten dat het tijd word om te stellen, tenminste ik wil preventief onderhoud dan
.
Maar het kleppenstellen doe ik elders. Had het graag bij ramon willen doen maar dat word hem nu niet.
Weet iemand nog daadwerkelijk een dealer/specialist? Wellicht combineer ik het met de distributie wissel (km stand 285.000 km).

Maar het kleppenstellen doe ik elders. Had het graag bij ramon willen doen maar dat word hem nu niet.
Weet iemand nog daadwerkelijk een dealer/specialist? Wellicht combineer ik het met de distributie wissel (km stand 285.000 km).
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Nogmaals de vraag; hoe weet je zeker dat de kleppen gesteld moeten worden? En waarom moeten ze gesteld worden? Wat is het probleem? Welke verbetering verwacht je na het kleppenstellen? Hoe zeker weet je dat 'het probleem' na het stellen ook daadwerkelijk verholpen is?
Dit alles onder de noemer: If it ain't broken, don't fix it!
Dit alles onder de noemer: If it ain't broken, don't fix it!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hoeveel werk/tijd is het meten?MarioC70 schreef:Ik mag aannemen dat er al gemeten is!
Bij LPG auto,s komt het nogal is voor,waar ik werk in ieder geval wel!
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Doeke Dobma schreef:Nogmaals de vraag; hoe weet je zeker dat de kleppen gesteld moeten worden? En waarom moeten ze gesteld worden? Wat is het probleem? Welke verbetering verwacht je na het kleppenstellen? Hoe zeker weet je dat 'het probleem' na het stellen ook daadwerkelijk verholpen is?
Dit alles onder de noemer: If it ain't broken, don't fix it!
Heel simpel,
Als ze te strak staan moeten ze dus gesteld worden,te strakke kleppen verbranden,maw,als je er niets aan doet heb je een hoger verbruik,slechte start,slecht lopen enz enz.
En een kop reparatie is een hoge onkostenpost,waar je dan niet meer onder uit kunt.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Tegelijk gepost;)
Heeft R&R ook echt gezegd dat ze gesteld moeten worden, of is dat je eigen conclusie? Hoe vaak hoor je hier nu iemand reppen over het stellen van kleppen? En wat Marco al zegt; sommige dealers weten niet eens dat de kleppen gesteld kunnen worden. Dit geeft dus aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de kleppen een zodanig grote tolerantie hebben dat ze problemen veroorzaken. Preventief onderhoud is het niet, want zoals BS zegt hoeft het volgens de onderhoudsvoorschriften helemaal niet.
Daarnaast, de manier waarop je aangeeft dat je het graag bij R&R had laten doen maar dat het hem nu even niet wordt, klinkt mij in de oren als: geen geld voor(of; kost me teveel). Prima, maar realiseer je wel dat een prijs wel ergens op gebaseerd is. Je kunt wel een adres zoeken wat misschien een kwart of de helft goedkoper is, maar hoe zeker weet je dan dat de klus echt goed uitgevoerd wordt? Met R&R heb je ervaring, ze lijken me qua communicatie erg open en omdat ze hier zo actief zijn kunnen ze het zich niet permitteren om slecht werk te leveren, dat zou slecht zijn voor hun imago. Daarom zou ik er persoonlijk wel 2x over nadenken voordat ik mijn auto bij een 'goedkoper alternatief' neerzet.
Heeft R&R ook echt gezegd dat ze gesteld moeten worden, of is dat je eigen conclusie? Hoe vaak hoor je hier nu iemand reppen over het stellen van kleppen? En wat Marco al zegt; sommige dealers weten niet eens dat de kleppen gesteld kunnen worden. Dit geeft dus aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de kleppen een zodanig grote tolerantie hebben dat ze problemen veroorzaken. Preventief onderhoud is het niet, want zoals BS zegt hoeft het volgens de onderhoudsvoorschriften helemaal niet.
Daarnaast, de manier waarop je aangeeft dat je het graag bij R&R had laten doen maar dat het hem nu even niet wordt, klinkt mij in de oren als: geen geld voor(of; kost me teveel). Prima, maar realiseer je wel dat een prijs wel ergens op gebaseerd is. Je kunt wel een adres zoeken wat misschien een kwart of de helft goedkoper is, maar hoe zeker weet je dan dat de klus echt goed uitgevoerd wordt? Met R&R heb je ervaring, ze lijken me qua communicatie erg open en omdat ze hier zo actief zijn kunnen ze het zich niet permitteren om slecht werk te leveren, dat zou slecht zijn voor hun imago. Daarom zou ik er persoonlijk wel 2x over nadenken voordat ik mijn auto bij een 'goedkoper alternatief' neerzet.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ MarioC70, het meten is gratis bij jouw werkgever?
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat waag ik zeer te betwijfelen
Volvo for life
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Dat begrijp ik:) maar de vraag was gesteld aan sju_art. Heeft een deskundige letterlijk gezegd 'Ja, de kleppen moeten gesteld worden', c.q. dat de boel niet in orde is, of is dit de conclusie van TS zelf?MarioC70 schreef: Heel simpel,
Als ze te strak staan moeten ze dus gesteld worden,te strakke kleppen verbranden,maw,als je er niets aan doet heb je een hoger verbruik,slechte start,slecht lopen enz enz.
En een kop reparatie is een hoge onkostenpost,waar je dan niet meer onder uit kunt.
Ik heb zo'n vermoeden dat het stellen van kleppen in dit geval niet echt noodzakelijk is, maar dat de TS denkt er een bepaald probleem mee op te lossen. Be my guest, maar wat nou als het probleem niet opgelost wordt? Wat nou als de goedkopere-monteur-dan-de-dealer-of-specialist niet zo kundig is en de problemen misschien wel groter worden? Dus; welk probleem wil je oplossen?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
omdat het subtantieel meer werk is dan 5 kwartier
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik doe het minimaal twee keer per week,dus ik weet waar ik het over heb,de controlestopjes demonteren,motor verdraaien met het kalibergereedschap en meten,dat is het wel,je bent drukker met het opschrijven van de speling dan het meten zelf.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en bij een kop zonder die stopjes?
Volvo for life