Hallo,
Ik heb een tweedehands S40 op het oog. Het enige wat me eraan tegenstaat is het notenachtige kleurtje van het dashboard, afschuwelijk.. Nu ben ik op ET decorsetjes tegengekomen om de boel op te frissen, zie ook
http://www.europeantuning.com/shop_nl.htm (bij Styling, helemaal onderaan de pagina)
Dan is mijn vraag, heeft iemand hiermee ervaring? Is het goed aan te brengen, blijft het goed zitten, ziet het er nog een beetje uit?
Dashboard decor setjes
- Bottleneck
- 2nd Gear member
VOLVO S40 1.9 T4
-
- 2nd Gear member
Hallo,
Ik heb ook sinds kort een Volvo S40 en ik ben ook bezig dat notenhout er uit te halen!
Ik heb echter de interieurset op marktplaats gehaald, dat scheelt bijna 100 euro en de kwaliteit is zeer goed. Ik zou dus eerst de goedkope versie nemen, staat het je niet aan dan kan je het altijd nog verwijderen en ben je niet meteen een dikke 150 euro kwijt....
Het is gemakkelijk aan te brengen, eerst alles goed ontvetten, dan met een fohn de 'sticker' verwarmen, aanbrengen, nog een keer na-verwarmen en klaar is Kees.
Let wel, ik weet niet of je ook van dat notenhout aan je deuren hebt, want hier zijn nergens 'stickers' voor te vinden (tenminste, ik kan ze niet vinden)! Deze zul je dus moeten spuiten of ergens van de sloop zien te halen, zwarte ofzo.
Ik zal als ik uit bed ben (heb nachtdienst gehad) ff een paar foto's voor je maken, kan ze je zien hoe het er uit ziet.
Ik heb ook sinds kort een Volvo S40 en ik ben ook bezig dat notenhout er uit te halen!

Ik heb echter de interieurset op marktplaats gehaald, dat scheelt bijna 100 euro en de kwaliteit is zeer goed. Ik zou dus eerst de goedkope versie nemen, staat het je niet aan dan kan je het altijd nog verwijderen en ben je niet meteen een dikke 150 euro kwijt....
Het is gemakkelijk aan te brengen, eerst alles goed ontvetten, dan met een fohn de 'sticker' verwarmen, aanbrengen, nog een keer na-verwarmen en klaar is Kees.
Let wel, ik weet niet of je ook van dat notenhout aan je deuren hebt, want hier zijn nergens 'stickers' voor te vinden (tenminste, ik kan ze niet vinden)! Deze zul je dus moeten spuiten of ergens van de sloop zien te halen, zwarte ofzo.
Ik zal als ik uit bed ben (heb nachtdienst gehad) ff een paar foto's voor je maken, kan ze je zien hoe het er uit ziet.
Drive like hell and you'll get there!
S40 2.0i 16v Exclusive Line
-
- 2nd Gear member
Okay, hierbij de foto van de middenconsole:

Tevens zitten er nog 'stickers' bij voor de ventilators aan de zijkanten, het dashboardkastje (maar deze past niet lekker over dat hout heen) en nog een paar labels die ik niet heb opgeplakt (moet niet te gek worden).
Aangaande die dashboardstrip, daar heb ik een zwarte (van een mede forum gebruiker) van gekocht, dan past het label wel mooi.

Tevens zitten er nog 'stickers' bij voor de ventilators aan de zijkanten, het dashboardkastje (maar deze past niet lekker over dat hout heen) en nog een paar labels die ik niet heb opgeplakt (moet niet te gek worden).
Aangaande die dashboardstrip, daar heb ik een zwarte (van een mede forum gebruiker) van gekocht, dan past het label wel mooi.
- Bottleneck
- 2nd Gear member
Kijk es aan, bedankt!
Ziet er inderdaad netjes uit. Wat betreft de deuren, op de site van ET staan wel setjes voor portieren, volgens mij kan je die wel gebruiken. Dan blijft bij mij het stuurwiel nog over (tenminste, als ik die bak koop
) , dat zal inderdaad wel spuitwerk moeten worden.
ik weet nu in ieder geval dat het zonder al te veel kosten en moeite mogelijk is, cheers!
Ziet er inderdaad netjes uit. Wat betreft de deuren, op de site van ET staan wel setjes voor portieren, volgens mij kan je die wel gebruiken. Dan blijft bij mij het stuurwiel nog over (tenminste, als ik die bak koop

ik weet nu in ieder geval dat het zonder al te veel kosten en moeite mogelijk is, cheers!
VOLVO S40 1.9 T4
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zonde dat je een setje echt notenhout wilt verkloten, dat was in 1997 nieuw iets van ƒ 1.200,-- (zonder stuur) er zal zeker een liefhebber voor te vinden zijn die er net geld voor over heeft.
- Bottleneck
- 2nd Gear member
Tja, wat zijn de consequenties, dat je zelf diep in de buidel moet tasten..
VOLVO S40 1.9 T4
-
- 2nd Gear member
Hoezo 'verkloten'? Als je het zelf niet mooi vind en je maakt er iets van dat je zelf wel mooi vind is het toch geen verkloten?bart simpson schreef:zonde dat je een setje echt notenhout wilt verkloten, dat was in 1997 nieuw iets van ƒ 1.200,-- (zonder stuur) er zal zeker een liefhebber voor te vinden zijn die er net geld voor over heeft.
Niet iedereen zijn smaak is hetzelfde! Je kan het idd ook demonteren en verkopen en dan op zoek gaan naar nieuwe of tweedehands, het is maar wat je zelf makkelijker vind...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik denk dat je uit de opbrengst van dit houtsetje zomaar een alusetje of een "kevlar"setje over kunt houden.
En iets aanpassen naar jouw (of andermans) smaak kan ik natuurlijk altijd "verkloten" vinden.
En iets aanpassen naar jouw (of andermans) smaak kan ik natuurlijk altijd "verkloten" vinden.
- arnoud
- 8th Gear member
Dat ziet er behoorlijk glimmend uit darth d... Is dat echt zo reflecterend als het er op de foto uit ziet?
Nu nog een andere radio en een andere versnellingspook?

S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Bottleneck
- 2nd Gear member
Lijkt me eerlijk gezegd een hoop gedoe. Oke, het is wel niet meer origineel, maar een stuk gemakkelijker en het resultaat valt me alleszins mee.bart simpson schreef:Ik denk dat je uit de opbrengst van dit houtsetje zomaar een alusetje of een "kevlar"setje over kunt houden.
VOLVO S40 1.9 T4
-
- 2nd Gear member
Dat glimmen valt best mee, het is ook de flitser van de foto die dat veroorzaakt. De radio heb ik al, maar dat laat ik een collega van me doen, daar heb ik het spul niet voor. (Iemand nog interesse in een originele Volvo radio met CD wisselaar?arnoudh schreef:Dat ziet er behoorlijk glimmend uit darth d... Is dat echt zo reflecterend als het er op de foto uit ziet?

Aangaande de versnellingsknop, ik zo hier en daar tussen de regels door gelezen dat het niet mogelijk is bij deze Volvo. Dit ivm het oplichtmechanisme voor de achteruit.