toch een volvo

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Eind van dit jaar en misschien begin 2013 stap ik na 15 jaar oldtimer rijden over op modern blik. Ik rij nu een volvo 245 (ex cali import), deze krijgt als de nieuwe werkplaats is gebouwd een upgrade en dan mag een ander hem gaan vertroetelen. Waarom de overstap naar een moderne auto denk je dan als je al zolang oldtimer rijd. Oldtimer rijden is echt niet goedkoper dan modern blik, ik ben van mening dat het zelfs duurder is ondanks dat je WB vrij en op gas rijd. De 1 denkt daar anders over dan de ander maar ik wil mijn oldtimer perfect houden en dan kost tijd, energie en een hoop geld. De laatste is goed te doen als je oplet wat je uitgeeft maar de eerste 2 beginnen me een beetje op te breken, misschien ben ik wel sleutel moe. Er staat nog een groot project te wachten waar ik in 2006 afscheid van had genomen maar die sinds 2010 weer in de werkplaats staat ik kan dan zelf bepalen wanneer ik er aan werk.

Maargoed al zoekende naar een vervanger kwam ik in eerste instantie uit bij een renault laguna grand tour van 2006 of 07, qua aanschaf goedgeprijst, verbruik en WB goed te doen en qua uitrusting ook goed uitgerust en scoorde op de chrash test ook hoge punten op het gebied van veiligheid. Maar de hang naar een volvo bleef toch komen. Toch nog even een schuin oog op de een 740 polar en op de 940 polar gehad maar dan zit je toch nog in de jaren 90 auto met 3 tot 4 ton op de teller en dan begint het voor een volvo toch ook een tijd te komen dat het wat minder wordt.

Ik wilde toch wel zo nieuw mogelijk rijden dus de renault laguna kwam weer terug, maar al surfend op MP kwam de V70 in beeld. Eerst het oude model van eind 90er jaren, toch weer die leeftijd, :? maar op een gegeven moment ben ik is gaan kijken wat een 2003 model moet gaan kosten. Die valt nog binnen het budget en als je goed zoekt heb je voor 7 tot 8 duizend euro een zeer goed uitgeruste V70 met voor volvo een relatief lage km stand van 200.000 tot 250.000 km. Hij zit wel wat zwaarder in de WB en qua verbruik is hij ook wat duurder, oke het scheelt wel 4 jaar ouder rijden maar als je een renault met een volvo vergelijkt dan hoef ik jullie niets te vertellen 8-) toch, soms moet je wel is consessies doen.

Ik ben niet helemaal bekend met de V70, ik vindt er ook maar weinig negatiefs over op internet en des te langer ik me erin verdiep des te mooier vindt ik hem worden. Maar zijn er nog zaken waar ik op moet letten. Ik weet het dit is niet het forum waar je zo snel deze vraag zou stellen maar er zijn vast wel mensen die een V70 hebben gehad en mij kunnen informeren.
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Een renault zal goedkoper zijn in aanschaf, is een mooie auto maar je moet er geluk mee hebben. Ik heb het niet aangedurft om een model van voor de facelift te kopen.

Over de V70 is al heel veel geschreven. Waar kijk je naar? Benzine of diesel? Wat je vaak ziet is dat de topic starter een paar linkjes zet van interessante auto's. Aan de hand daarvan krijg je vanzelf commentaar.

Persoonlijk vind ik de nivomats wel een mooi systeem. Komt ie wel iets hoger van op de poten te staan.
Navigatie van volvo ben ik niet kapot van. Loopt erg achter op een tomtom.
Er zijn twee soorten stoelen. Comfort vlak en dynamic iets gekuipt. Zelf heb ik dynamic en ook mijn vader van 65 vindt het fijne stoelen.
Er zijn een aantal actiemodellen met hun eigen kenmerken zoals black-edition, edition I en edition II. Zijn wel leuke pakketten als je deze hebt.

Qua mankementen zijn er wel een paar standaard euvels zoals kapotgaande deursloten of scheurende draagarmrubbers. Qua electronica is het volgens mij wel aardig voor elkaar bij de modellen vanaf 2002.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Tja, een Laguna....... ik krijg er nog nachtmerries van!

Begin hier zeker niet aan als je een betrouwbare, goed onderhoudbare auto wilt hebben. Ik spreek helaas uit ervaring met een 1 jaar oude Laguna die ik in het verleden heb gehad. Elke maand naar de garage, hoge rekeningen en dan die (ON-)betrouwbaarheid....

Ik wens je veel wijsheid bij je keuze!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

tja, qua betrouwbaarheid zou ik 100% voor een volvo gaan, ook al gaat daar ook wel is wat kapot aan, maar over dat type laguna hoor je toch wel de grootste horror verhalen.

draagarmen gaan idd niet eeuwig mee, dat geldt ook voor het eerste model v70.

veel succes met je keuze, en stiekem verwacht ik dat er een volvo bij je voor de deur komt te staan;)
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Bakboord1 schreef:Een renault zal goedkoper zijn in aanschaf, is een mooie auto maar je moet er geluk mee hebben. Ik heb het niet aangedurft om een model van voor de facelift te kopen.

Over de V70 is al heel veel geschreven. Waar kijk je naar? Benzine of diesel? Wat je vaak ziet is dat de topic starter een paar linkjes zet van interessante auto's. Aan de hand daarvan krijg je vanzelf commentaar.

Persoonlijk vind ik de nivomats wel een mooi systeem. Komt ie wel iets hoger van op de poten te staan.
Navigatie van volvo ben ik niet kapot van. Loopt erg achter op een tomtom.
Er zijn twee soorten stoelen. Comfort vlak en dynamic iets gekuipt. Zelf heb ik dynamic en ook mijn vader van 65 vindt het fijne stoelen.
Er zijn een aantal actiemodellen met hun eigen kenmerken zoals black-edition, edition I en edition II. Zijn wel leuke pakketten als je deze hebt.

Qua mankementen zijn er wel een paar standaard euvels zoals kapotgaande deursloten of scheurende draagarmrubbers. Qua electronica is het volgens mij wel aardig voor elkaar bij de modellen vanaf 2002.
Het wordt een benzine versie met automaat met de 170 pk motor. Ik zal mezelf nog even wegwijs maken in de modellen. Ik hou wel van luxe nl.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Rob2u schreef:Tja, een Laguna....... ik krijg er nog nachtmerries van!

Begin hier zeker niet aan als je een betrouwbare, goed onderhoudbare auto wilt hebben. Ik spreek helaas uit ervaring met een 1 jaar oude Laguna die ik in het verleden heb gehad. Elke maand naar de garage, hoge rekeningen en dan die (ON-)betrouwbaarheid....

Ik wens je veel wijsheid bij je keuze!
Ik weet het de 2001 tot 2003 hadden erg veel last van electrische storingen maar bij de versie van 2006 of 07 is dit niet meer aan de orde. Maar betrouwbaarheid heeft mij wel al doen beslissen dat je dan beter bij volvo kan zijn. Ik ga dan wel iets ouder rijden dan ik wil maar het budget laat het niet toe om een nog nieuwere volvo V70 te gaan rijden.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

bernhard2 schreef:tja, qua betrouwbaarheid zou ik 100% voor een volvo gaan, ook al gaat daar ook wel is wat kapot aan, maar over dat type laguna hoor je toch wel de grootste horror verhalen.

draagarmen gaan idd niet eeuwig mee, dat geldt ook voor het eerste model v70.

veel succes met je keuze, en stiekem verwacht ik dat er een volvo bij je voor de deur komt te staan;)
Wordt ook een volvo dat is al voor 99% zeker en mijn vrouw maakt het niet uit die wil gewoon een lekker rijdende auto die betrouwbaar is en waar zij ook mee uit de voeten kan , tenminste als ze een keer gaat beginnen met het nemen van rijlessen. Ken je nagaan ze vindt de 245 uit 1982 al heerlijk rijden met zijn 4 traps automaat, als bijrijder valt ze al snel in slaap of komt dat door mijn slaap verwekkende rijgedrag :D
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Huidige generatie Laguna is zonder meer goed te noemen, ook het facelift model van de vorige serie, vanaf 2005 zeg maar. Daarvoor was het een ramp

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Hou bij een V70 rekening met de draaicirkel, die is een stuk groter! verder een uitermate goede opvolger :D
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

170pk automaat dan zou ik een mooie oceanrace uitkiezen. Blijft voor mij de mooiste kleur op een V70. Is ook al een iets meer aangeklede auto.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

sbv schreef:Huidige generatie Laguna is zonder meer goed te noemen, ook het facelift model van de vorige serie, vanaf 2005 zeg maar. Daarvoor was het een ramp
Zou ik zo niet durven zeggen...., bij de laatste Tevredenheidstrofee van Autoweek is ook de huidige generatie (weer) gezakt in waardering en staat (ook weer) op de onderste plaats: 13 8) Vooral op 'waardevastheid' scoort de Laguna het slechtst in haar klasse....
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Thijs schreef:Hou bij een V70 rekening met de draaicirkel, die is een stuk groter! verder een uitermate goede opvolger :D
Ach ff steken dan komen we er ook. Een 245 heeft idd een verassende kleine draaicirkel, leuk als je iemand naast je hebt zitten die dit nog nooit heeft meegemaakt. Rij voor mijn werk een mitsubishi colt 2009 en die krijg ik bij mij in de straat niet in 1 keer in het parkeervak, moet altijd steken. En met de 245 kan het wel.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Rob2u schreef:
sbv schreef:Huidige generatie Laguna is zonder meer goed te noemen, ook het facelift model van de vorige serie, vanaf 2005 zeg maar. Daarvoor was het een ramp
Zou ik zo niet durven zeggen...., bij de laatste Tevredenheidstrofee van Autoweek is ook de huidige generatie (weer) gezakt in waardering en staat (ook weer) op de onderste plaats: 13 8) Vooral op 'waardevastheid' scoort de Laguna het slechtst in haar klasse....
Ze zijn idd sterk verbeterd maar hebben wel een deuk in hun imago gekregen, dat ze niet zo goed waardevast zijn heeft voor mij juist een voordeel en dat was in eerste instantie ook de reden dat ik een laguna wilde kopen, maar ik heb mezelf toch weten te overtuigen weer voor volvo te gaan. Dan maar wat ouder maar als je het vergelijkt met de uitrusting, kwaliteit en betrouwbaarheid dan komt dit overeen met een 2007 van renault laguna denk ik maar zo.
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Mijn ervaring is dat je juist tussen de 200 en 300 duizend km veel onderhoud hebt: dynamo, thermostaat, ophangrubbers, stuurkogels, schokdempers, intercooler (if any)... Daarna kun je weer een tijdje vooruit.

Ik zou vooral kijken naar de garagerekeningen die men bij de auto kan laten zien, daar zit voornamelijk het verschil. Voor de rest zijn het heel degelijke en betrouwbare auto's.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

admiral schreef:

Het wordt een benzine versie met automaat met de 170 pk motor. Ik zal mezelf nog even wegwijs maken in de modellen. Ik hou wel van luxe nl.
Precies. En daarom heb je ook 15 jaar oldtimer gereden....... :P
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

:D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

VolvoRob schreef:
admiral schreef:

Het wordt een benzine versie met automaat met de 170 pk motor. Ik zal mezelf nog even wegwijs maken in de modellen. Ik hou wel van luxe nl.
Precies. En daarom heb je ook 15 jaar oldtimer gereden....... :P

goeie :D moet ook zijn ik wil veel luxe, is idd wel is afzien in een oldtimer.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ik kom toch steeds meer puntjes van kritiek tegen omtrent het nieuwere model V70 v/a MY 2000. Vooral de diesel moet het ontgelden, nu ben ik niet op zoek naar een diesel maar naar een benzine of G3 V70, maar ook daar toch redelijk veel klachten en behoorlijke hoge kosten.

Ik werd ook gewezen op de V70 classic deze zijn gebouwd tot en met 1999 of 2000, ik vindt ze erg mooi van lijn lekker strak zoals volvo dat goed kan. Ik neig dus steeds meer naar de classic uitvoering. Deze zijn goedkoper in aanschaf en dan hou ik dus geld over.

Zit er standaard een 20 kleppen motor in of was dit een optie. En welke is beter de 10V of de 20V.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

in dat geval heb ik DE oplossing:de (betrouwbare)diesel motor van de classic,verpakt
in een moderne zeer luxe my 2001 carrosserie,die WEL goed onderhouden is.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=47255
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Hoort dit niet op een ander deel van het forum?
(ziet er trouwens wel strak uit).
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”