High performance radio gaat niet aan.

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
<maurice>
1st Gear member

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste tijd weer vaak last van het volgende:

Al direct bij het omdraaien van de sleutel blijft het scherm van de radio zwart. Kan op de power knop drukken wat ik wil....

Na een poosje, soms een minuut soms wel eens een half uur, springt ineens de radio en het scherm aan.
De verwarming enz werkt wel gewoon, kan alleen niet zien op welke temperatuur deze ingesteld is...

Iemand ook wel eens gehad?

Afbeelding
Volvo V50 1.6D 2005 Stone Black
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Diverse opties natuurlijk, maar ik ken de voorvallen als;
- Kapot scherm
- Kapotte aansturing van scherm (zit acher het scherm)

Ik begrijp dat je radio het ook gewoon niet doet? Ofwel als je de auto met een spelende radio uitzet, en je start 'm weer, dan gaat de radio niet aan?
(ondanks dat je niets ziet?)
En als je 'm op cd zet?

Doen je parkeer sensoren het als je de storing hebt?
Heeft de auto high-performance of base?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
<maurice>
1st Gear member

De werking van de radio staat gelijk aan de werking van het scherm. Scherm op zwart, geen radio/cd/telefoon. Scherm aan, wel radio/cd/telefoon.

Als de radio eenmaal aan is kan je deze met de power knop gewoon aan/uit zetten. Zodra het contact uitgaat, gaat de radio weer niet direct aan en blijft het scherm op zwart...

Of de parkeersensoren werken weet ik zo niet..
Het is een high-performance
360Degreez
5th Gear member

Kan ook een software issue zijn. Zo hebben de radio's ook weleens de neiging om kortstondig naar een andere zender te schieten en weer terug.

In mijn vorige V50 heb ik ook eens een dag de radio moeten missen. Daarna deed deze het gewoon weer.

Ga anders eens naar de dealer, wellicht is een software update sowieso wel handig.

Anders probeer je eens de accu los te halen en de auto 10 minuten te laten staan, wellicht helpt dat. Succes!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hi Maurice,

Ik gok op een falende cd-speler als ik je verhaal zo hoor/lees.

Op naar de dealer en uit laten lezen. Komt geheid probleem naar voren.
(en laat ons even weten wat het was?)

Groet!
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
<maurice>
1st Gear member

Toen ik mijn auto ging ophalen met een nieuwe luchtslang van de turbo(gescheurd) en nieuw klephuisdinges....
Nog even de foutcodes bekeken, maar niks over de radio... Niemand ook daar bij de dealer die hier ooit van gehoord heeft... Great!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dus je wil zeggen dat de dealer GEEN enkele (zelfs niet "oranje" = niet permanente) storing heeft gevonden die de AUM heeft gemeld?
99% ONMOGELIJK...
www.volvotech.eu

Hoekstra
3rd Gear member

Ik heb heel af en toe last van een radio die wel aan gaat maar geen geluid geeft. Doe je dan weer eens de motor uit en weer aan dan geeft ie wel weer geluid. Een vreemd probleem. Hoewel misschien een los stekkertje. Alleen hoe kom ik bij de stekkertjes??
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
gxms
Starter

Sinds vandaag valt het geluid af en toe geheel weg. CDspeelt gewoon door, enkel af en toe wel en af en toe geen geluid. Het lijkt op slecht contact. Ik heb alle stekkers achter bij de versterker achterin de kofferruimte al opnieuw aangedrukt. geen resultaat.Iemand nog een idee?
V50-Mart
4th Gear member

mijn radio (HP) deed het pas ook opeens niet. nadat ik de auto herstart had werkte die weer wel, en is het probleem niet teruggekomen...software bug lijkt mij
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Schorpioen
5th Gear member

Sinds een paar dagen dat de radio na het starten van de motor even wegvalt en weer aangaat. De navigatie gaat dan ook op zwart.
In het display van de radio verdwijnt alleen de radio gegevens. Kachel en telefoon blijven gewoon zichtbaar.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
<maurice>
1st Gear member

Het is sinds deze week weer zover... Het heeft gisteren 50 minuten geduurd voordat mijn radio aanging.

Ik zie misschien een verband.. Het is sinds deze week weer een stuk kouder en kreeg vanochtend een melding dat ik een lage accuspanning heb en dat die stroom gaat besparen. Zou het dan kunnen dat die de radio uitschakeld, en dat na een bepaalde tijd rijden de accu zover gevuld is dat de radio weer aan gaat?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

dat zou zeer zeker het geval kunnen zijn
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
360Degreez
5th Gear member

Klopt! Bij mijn vorige V50 ook eens gehad toen ik een koelkistje had laten draaien in de kofferbak :-))) Hij geeft dan ook een melding "Accuspanning Laag" in het display.
<maurice>
1st Gear member

360Degreez schreef:Klopt! Bij mijn vorige V50 ook eens gehad toen ik een koelkistje had laten draaien in de kofferbak :-))) Hij geeft dan ook een melding "Accuspanning Laag" in het display.
En toen bleef ook de radio op zwart? Straks maar eens mijn accu laten doormeten..
360Degreez
5th Gear member

Ja, deze ging niet meer aan. De versterker vreet veel stroom, dus is dat een van de eerste dingen die de auto uit schakelt bij een lage accuspanning
<maurice>
1st Gear member

Sinds vorige week is het probleem weer opgelost! Komend weekend daalt de nachttemperatuur weer flink, ben benieuwd of het weer terug komt.
VolvoS60D5Black
2nd Gear member
Contacteer:

Denk MOST kabel los of slecht contact....

Heb je hem al uit laten lezen?
Volvo @ VAG monteur :D :D
1llusion
Starter

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan wel heel incidenteel, heb het in de laatste 2 jaar 5 keer gehad.
Echt volledig helemaal dood.
Herstarten werkt niet altijd, maar na verloop van een aantal minuten / uren doet alles het weer gewoon normaal.

Zou het ook graag weten wat dit probleem is,
Ik heb geen High Performance, En ervaar precies hetzelfde.

Scherm uit, radio uit, rest werkt PDC heb ik niet
scherm weer aan, radio ook aan

Uitlezen heeft geen nut, geen foutcodes aanwezig.

Oplossing al gevonden?
martenan
Starter

Hoi wij hebben het zelfde probleem.
wij kochten de volvo met radio defect(highpreformance)
er is toen een nieuwe cdspeler (6cd's)in gegaan door volvo alles deed het weer navigatie , parkeersensoren wij weer blij
maarrrrr na een week of 2 viel de radio af en toe weer uit navi werkt ook niet meer net als de parkeer sensoren de dealer heeft hem uitgelezen en nu is er weer een module stuk zeggen ze a'323 euro ik vind het spooky
het blijft vreemd dat het er zo maar mee uitschijt
Heb best wel een nette v50
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”