Dan zou ik die slang vervangen, die EGR is nogal warm, ondanks dat hij gekoeld is in het koelcirquit, je kunt er ook wel redelijk bij. Vervang ook de slangenklemmen.kuupertie schreef:Hey Lemmer,
Still awake ?!
Slangen zijn zacht als ik stil sta.
GJ
gebonk en geratel
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Distributieriem,
Vandaag een V70 D5 waarvan de distributieriem al ruim 60000km een tand verkeerd stond,veel onderdelen vervangen bij een specialist,intercooler,turboregelventiel,vacuumslangen,inlaatslangen enz .
Vandaag kwam ik er achter dat de distributieriem een tand verkeerd stond.
Eigenlijk een vrij simpele diagnose na zeer veel tijd en euro,s lichter voor de betreffende eigenaar!
Vandaag een V70 D5 waarvan de distributieriem al ruim 60000km een tand verkeerd stond,veel onderdelen vervangen bij een specialist,intercooler,turboregelventiel,vacuumslangen,inlaatslangen enz .
Vandaag kwam ik er achter dat de distributieriem een tand verkeerd stond.
Eigenlijk een vrij simpele diagnose na zeer veel tijd en euro,s lichter voor de betreffende eigenaar!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Is de gedachte juist dat MarioC70, feitelijk zegt: "Kijk eens of de distributieriem wel goed gemonteerd is kuupertie?"
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ik zal de slang eens vervangen.
Heb wel de indruk dat mijn auto zuiniger loopt dan voor het incident.
V.w.b. de riem...ik zal dit eens laten controleren.
Kortom:
- mijn nieuwe tankpas is binnen om brandstof uit te sluiten
- over 5000km flush + nieuwe olie + controle op riem.
Heb wel de indruk dat mijn auto zuiniger loopt dan voor het incident.
V.w.b. de riem...ik zal dit eens laten controleren.
Kortom:
- mijn nieuwe tankpas is binnen om brandstof uit te sluiten
- over 5000km flush + nieuwe olie + controle op riem.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Wat waren de symptomen? Moet die motor wel erg slecht hebben gelopen.MarioC70 schreef:Distributieriem,
Vandaag een V70 D5 waarvan de distributieriem al ruim 60000km een tand verkeerd stond,veel onderdelen vervangen bij een specialist,intercooler,turboregelventiel,vacuumslangen,inlaatslangen enz .
Vandaag kwam ik er achter dat de distributieriem een tand verkeerd stond.
Eigenlijk een vrij simpele diagnose na zeer veel tijd en euro,s lichter voor de betreffende eigenaar!
Is de motor voorzien van merktekens? Bij mij is hij nog los geweest voor de wervelklep.
Maar ik twijfel of de motor loopt als hij een tand verkeerd staat.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Als hij druk verliest door die slang, gaat hij de turbo toch zover op laten spoolen tot hij de gewenste inlaatdruk heeft. Dit gaat vaak wel samen met sisgeluid of een krijsende turbo(deze moet meer leveren en dan hoor je hem).kuupertie schreef:Ik zal de slang eens vervangen.
Heb wel de indruk dat mijn auto zuiniger loopt dan voor het incident.
V.w.b. de riem...ik zal dit eens laten controleren.
Kortom:
- mijn nieuwe tankpas is binnen om brandstof uit te sluiten
- over 5000km flush + nieuwe olie + controle op riem.
Slechte loop en turbodruk zijn geen gerelateerde zaken, zeker niet stationair. Dat hij zuiniger is komt doordat je sneller je koppel beschikbaar hebt, zal hij of jij eerder schakelen en dat scheelt diesel.
Koop ook eens een busje fuel treatment, of rij eens een tijdje met ultimate of excellium, voorkeur een snelle rit met veel belasting, dan verlies je wat aanslag in de motor.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Bij een tand verkeerd loopt de motor,trekkracht is stuk minder,slecht lopen,enz enz.lemmer schreef:Wat waren de symptomen? Moet die motor wel erg slecht hebben gelopen.MarioC70 schreef:Distributieriem,
Vandaag een V70 D5 waarvan de distributieriem al ruim 60000km een tand verkeerd stond,veel onderdelen vervangen bij een specialist,intercooler,turboregelventiel,vacuumslangen,inlaatslangen enz .
Vandaag kwam ik er achter dat de distributieriem een tand verkeerd stond.
Eigenlijk een vrij simpele diagnose na zeer veel tijd en euro,s lichter voor de betreffende eigenaar!
Is de motor voorzien van merktekens? Bij mij is hij nog los geweest voor de wervelklep.
Maar ik twijfel of de motor loopt als hij een tand verkeerd staat.
Er staan merktekens op de tandwielen,dus monteren is vrij simpel,bij drie tanden foutief,loopt de motor vast,de zuigers raken dan de kleppen.
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Geen symptonen die mij of anderen bekend voorkomen aan mijna auto.
Snelle ritjes noem ik woon werk verkeer
Snelle ritjes noem ik woon werk verkeer
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Jouw auto loopt te mooi voor een distributie die een tandje ernaast staat. Lijkt me uitgesloten. Aan de andere kant is alles mogelijk. Stel dat jouw riem een tandje verkeerd de andere kant op staat als die van Mario dan kan het zijn dat de motor heel anders loopt als bij die auto van Mario.
Ik vond wel dat bij jou het blok echt anders klonk dan bij mij. Niet slecht ofzo, maar ik vond hem wel anders klinken.
Ik vond wel dat bij jou het blok echt anders klonk dan bij mij. Niet slecht ofzo, maar ik vond hem wel anders klinken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ed,
Ik was onlangs bij de Volvo specialist.
Daar heb ik naar 4 D5's staan luisteren die allemaal anders klonken.
Afgezien van mijn koudloop en een (incidenteel) knallende slang, heb ik geen problemen op dit moment.
De betreffende problemen had ik niet toen ik de auto kocht....terwijl er toen al wel 3 maand een nieuwe riem op lag.
Ik zoek het momenteel in de brandstof.
Ik was onlangs bij de Volvo specialist.
Daar heb ik naar 4 D5's staan luisteren die allemaal anders klonken.
Afgezien van mijn koudloop en een (incidenteel) knallende slang, heb ik geen problemen op dit moment.
De betreffende problemen had ik niet toen ik de auto kocht....terwijl er toen al wel 3 maand een nieuwe riem op lag.
Ik zoek het momenteel in de brandstof.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Wat als door een onjuiste spanning de distributieriem een tand is versprongen?kuupertie schreef:De betreffende problemen had ik niet toen ik de auto kocht....terwijl er toen al wel 3 maand een nieuwe riem op lag.
Ook dat heb ik al eens in de praktijk gezien.
Eens, maar controle of de distributie op tijd staat is een kleine moeite en kan er weer een mogelijke oorzaak van het lijst worden gestreept.MarioC70 schreef:We kunnen nog wel 100 oorzaken aandragen, maar ja!
Ik zou blij zijn met elke tip.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
[quote="kuupertie"]Ed,
Ik was onlangs bij de Volvo specialist.
Daar heb ik naar 4 D5's staan luisteren die allemaal anders klonken.
Afgezien van mijn koudloop en een (incidenteel) knallende slang, heb ik geen problemen op dit moment.
De betreffende problemen had ik niet toen ik de auto kocht....terwijl er toen al wel 3 maand een nieuwe riem op lag.
Ik zoek het momenteel in de brandstof.[/quote]
Ik denk dat dat het juiste spoor is, probeer toch eens een kwaliteitsdiesel met een lange rit met wat belasting.
Ik zal een filmpje op youtube zetten voor vergelijk.
Ik was onlangs bij de Volvo specialist.
Daar heb ik naar 4 D5's staan luisteren die allemaal anders klonken.
Afgezien van mijn koudloop en een (incidenteel) knallende slang, heb ik geen problemen op dit moment.
De betreffende problemen had ik niet toen ik de auto kocht....terwijl er toen al wel 3 maand een nieuwe riem op lag.
Ik zoek het momenteel in de brandstof.[/quote]
Ik denk dat dat het juiste spoor is, probeer toch eens een kwaliteitsdiesel met een lange rit met wat belasting.
Ik zal een filmpje op youtube zetten voor vergelijk.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Jij tankte toch altijd bij dezelfde pomp? Dan kan inderdaad de brandstof de veroorzaker zijn. Heb dat eens bij de S60 gehad. Deze hield ineens in bij volgas. Nadat ik de tank leeg had gereden nergens meer last van.
Voorheen tankte ik altijd Vpower, maar daar ben ik mee gestopt. Vpower wordt door weinig mensen getankt omdat het natuurlijk wat duurder is. Daardoor zit de brandstof ook veel langer in de tank bij de pomp. De kans dat je dus oude brandstof tankt is gewoon groter.
Voorheen tankte ik altijd Vpower, maar daar ben ik mee gestopt. Vpower wordt door weinig mensen getankt omdat het natuurlijk wat duurder is. Daardoor zit de brandstof ook veel langer in de tank bij de pomp. De kans dat je dus oude brandstof tankt is gewoon groter.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Nou dat is ver gezocht hoor, de hoeveelheid die ze hebben is ook veel minder, dus doorzet is er wel.edraket schreef:Jij tankte toch altijd bij dezelfde pomp? Dan kan inderdaad de brandstof de veroorzaker zijn. Heb dat eens bij de S60 gehad. Deze hield ineens in bij volgas. Nadat ik de tank leeg had gereden nergens meer last van.
Voorheen tankte ik altijd Vpower, maar daar ben ik mee gestopt. Vpower wordt door weinig mensen getankt omdat het natuurlijk wat duurder is. Daardoor zit de brandstof ook veel langer in de tank bij de pomp. De kans dat je dus oude brandstof tankt is gewoon groter.
Op dit moment is de excellium en ultimate iets beter als de V-power.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dat plopgeluid uit de olievuldop doen ze allemaal,dus daar is niks mis mee!
Ik heb er hier op het werk vijf staan met een D5 motor,dus je mag komen luisteren.
Ik heb er hier op het werk vijf staan met een D5 motor,dus je mag komen luisteren.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.