schema kleppen stellen 740 TD

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
rotterdammertje010
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
Locatie: genk

ik wil de kleppen gaan stellen van mijjn volvo 740 TD
en ik ben opzoek naar een schema hiervoor
zoals ik al zei t is een 740 TD dus als ik het goed heb is het een D24T motor
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Dat weten ze hier vast wel!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Timen
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 01.05.2005 - 22:58
Locatie: Vaassen
Contacteer:

Vooral van belang is de uitlaatklep of de inlaatklep.
Vanaf de distributie is de eerste (nok) klep een (U)itlaat de tweede klep is dan natuurlijk een (I)nlaat Vervolgens zie schema.

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
U , I , U , I , U , I , I , U , I , U , I , U ,

Stel de speling koud af U 0 .40 mm I 0.20 mm
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Ik denk dat hij ook graag de volgorde wil weten van de tuimel stand.
je kan dat ook wel zien als je maar vergenoeg door blijft draaien.

Let wel op want een diesel bouwt wel gewoon druk op in de cylinders natuurlijk.

Een benzine auto doet dat ook ,maar daarvan kan je de bougies verwijderen
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

volgorde is
1 5 3 6 2 4

cil 1 op tuimelen,kleppen van cil 6 stellen enz enz..
5 . . . 2
3 . . . 4
6 . . . 1
2 . . . 5
4 . . . 3
Timen
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 01.05.2005 - 22:58
Locatie: Vaassen
Contacteer:

jan weemering schreef:Ik denk dat hij ook graag de volgorde wil weten van de tuimel stand.
je kan dat ook wel zien als je maar vergenoeg door blijft draaien.

Let wel op want een diesel bouwt wel gewoon druk op in de cylinders natuurlijk.

Een benzine auto doet dat ook ,maar daarvan kan je de bougies verwijderen
Een flinke ratel op de krukaspoeliebout en maar draaien. De stand van de nokkenas zie je vanzelf wanneer de beide nokken " bovenstaan" kun je meten. De tuimelstand is bij bovenliggende nokkenassen niet meer zo interessant. Je hebt namelijk geen tuimelaars meer die speling kunnen hebben!.
Nu nog het stellen eerst de doos met klepstelplaatjes ...
rotterdammertje010
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
Locatie: genk

Timen schreef:Vooral van belang is de uitlaatklep of de inlaatklep.
Vanaf de distributie is de eerste (nok) klep een (U)itlaat de tweede klep is dan natuurlijk een (I)nlaat Vervolgens zie schema.

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
U , I , U , I , U , I , I , U , I , U , I , U ,

Stel de speling koud af U 0 .40 mm I 0.20 mm
is dat voor handmatige of hydraulisch ?
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Hydraulische kun je natuurlijk niet stellen!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
rotterdammertje010
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
Locatie: genk

het zijn hydraulische kleppen
alles nagemeten en ze staan allemaal goed
bedankt voor de info
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

rotterdammertje010 schreef:het zijn hydraulische kleppen
alles nagemeten en ze staan allemaal goed
bedankt voor de info

Leg is uit wat er aan na te meten valt bij hydraulische kleppen,ben benieuwd!
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”