ik wil de kleppen gaan stellen van mijjn volvo 740 TD
en ik ben opzoek naar een schema hiervoor
zoals ik al zei t is een 740 TD dus als ik het goed heb is het een D24T motor
schema kleppen stellen 740 TD
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 01.05.2005 - 22:58
- Locatie: Vaassen
- Contacteer:
Vooral van belang is de uitlaatklep of de inlaatklep.
Vanaf de distributie is de eerste (nok) klep een (U)itlaat de tweede klep is dan natuurlijk een (I)nlaat Vervolgens zie schema.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
U , I , U , I , U , I , I , U , I , U , I , U ,
Stel de speling koud af U 0 .40 mm I 0.20 mm
Vanaf de distributie is de eerste (nok) klep een (U)itlaat de tweede klep is dan natuurlijk een (I)nlaat Vervolgens zie schema.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
U , I , U , I , U , I , I , U , I , U , I , U ,
Stel de speling koud af U 0 .40 mm I 0.20 mm
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Ik denk dat hij ook graag de volgorde wil weten van de tuimel stand.
je kan dat ook wel zien als je maar vergenoeg door blijft draaien.
Let wel op want een diesel bouwt wel gewoon druk op in de cylinders natuurlijk.
Een benzine auto doet dat ook ,maar daarvan kan je de bougies verwijderen
je kan dat ook wel zien als je maar vergenoeg door blijft draaien.
Let wel op want een diesel bouwt wel gewoon druk op in de cylinders natuurlijk.
Een benzine auto doet dat ook ,maar daarvan kan je de bougies verwijderen
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 01.05.2005 - 22:58
- Locatie: Vaassen
- Contacteer:
Een flinke ratel op de krukaspoeliebout en maar draaien. De stand van de nokkenas zie je vanzelf wanneer de beide nokken " bovenstaan" kun je meten. De tuimelstand is bij bovenliggende nokkenassen niet meer zo interessant. Je hebt namelijk geen tuimelaars meer die speling kunnen hebben!.jan weemering schreef:Ik denk dat hij ook graag de volgorde wil weten van de tuimel stand.
je kan dat ook wel zien als je maar vergenoeg door blijft draaien.
Let wel op want een diesel bouwt wel gewoon druk op in de cylinders natuurlijk.
Een benzine auto doet dat ook ,maar daarvan kan je de bougies verwijderen
Nu nog het stellen eerst de doos met klepstelplaatjes ...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
is dat voor handmatige of hydraulisch ?Timen schreef:Vooral van belang is de uitlaatklep of de inlaatklep.
Vanaf de distributie is de eerste (nok) klep een (U)itlaat de tweede klep is dan natuurlijk een (I)nlaat Vervolgens zie schema.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
U , I , U , I , U , I , I , U , I , U , I , U ,
Stel de speling koud af U 0 .40 mm I 0.20 mm
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
het zijn hydraulische kleppen
alles nagemeten en ze staan allemaal goed
bedankt voor de info
alles nagemeten en ze staan allemaal goed
bedankt voor de info
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987