Nieuwe accu
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik heb vorige winter ook rond de 80 euro betaald bij de dealer. En dat was inclusief plaatsing, klokje op tijd zetten en afvoeren oude accu.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Het was 2 jaar geleden ...
70Ah en een startstroom van 600 ampère.
70Ah en een startstroom van 600 ampère.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
-
- 3rd Gear member
voor een accu lijkt het mij belangrijk dat die stroomgeleidende ionen eruit zijn. dat lukt prima door het te koken. dat de ziektepietjes daar ook dood van gaan maakt de accu verder niet uit. en hoe doen ze dat demineraliseren dan als dat niet met destileren gedaan wordt?V70 T5 assen schreef:Ff googlen ..
Gedemineraliseerd water is uiterst puur water dat ontdaan is van verontreinigingen en mineralen en zouten (kationen en anionen).
Let u op bij de toepassing van gedemineraliseerd water dat u bestendige materialen toepast zoals bijvoorbeeld hoogwaardig roestvast staal. Demi water is niet bedoeld voor menselijke consumptie.
Gedestillerd water is water in zijn zuiverste vorm. Een destilleerapparaat werkt op dezelfde manier waarop regenwater ontstaat, namelijk door verdamping van het water. Het proces gaat als volgt: water wordt verhit waarbij de verontreinigen achterblijven op de bodem van het apparaat en de zuivere waterdamp opstijgt. Hierna wordt het verdampte water opgevangen en nogmaals gereinigd door een carbonfilter. Wat overblijft is gedestilleerd water dat 100% vrij is van bacteriën, parasieten, virussen en ziektekiemen en voor 99,99% van andere vervuilende stoffen zoals zware metalen, gifstoffen en anorganische mineralen.
-
- 7th Gear member
slagschip-s60 schreef:In de garage kijken ze bij een onderhoudsbeurt dus zo vaak zal dat niet nodig zijn .
Als het warm weer is in de zomer tussen door eens kijken kan natuurlijk geen kwaad.
Bij vullen natuurlijk met gedistileerd water als het nodig is.
Dat denk ik niet dat de garage daar naar kijkt,dat zijn echt uizonderingen!
-
- 7th Gear member
nauticbluepearl schreef:voor een accu lijkt het mij belangrijk dat die stroomgeleidende ionen eruit zijn. dat lukt prima door het te koken. dat de ziektepietjes daar ook dood van gaan maakt de accu verder niet uit. en hoe doen ze dat demineraliseren dan als dat niet met destileren gedaan wordt?V70 T5 assen schreef:Ff googlen ..
Gedemineraliseerd water is uiterst puur water dat ontdaan is van verontreinigingen en mineralen en zouten (kationen en anionen).
Let u op bij de toepassing van gedemineraliseerd water dat u bestendige materialen toepast zoals bijvoorbeeld hoogwaardig roestvast staal. Demi water is niet bedoeld voor menselijke consumptie.
Gedestillerd water is water in zijn zuiverste vorm. Een destilleerapparaat werkt op dezelfde manier waarop regenwater ontstaat, namelijk door verdamping van het water. Het proces gaat als volgt: water wordt verhit waarbij de verontreinigen achterblijven op de bodem van het apparaat en de zuivere waterdamp opstijgt. Hierna wordt het verdampte water opgevangen en nogmaals gereinigd door een carbonfilter. Wat overblijft is gedestilleerd water dat 100% vrij is van bacteriën, parasieten, virussen en ziektekiemen en voor 99,99% van andere vervuilende stoffen zoals zware metalen, gifstoffen en anorganische mineralen.
Waar komt in de meeste bedrijven het accuvulwater vandaan?
Precies,uit de kraan!
Als je het kunt drinken,kan het ook in de accu.

- JosW
- 5th Gear member
Als ze dat doen dan is het niet conform de regels.Ramon&Ramon schreef:nauticbluepearl schreef:voor een accu lijkt het mij belangrijk dat die stroomgeleidende ionen eruit zijn. dat lukt prima door het te koken. dat de ziektepietjes daar ook dood van gaan maakt de accu verder niet uit. en hoe doen ze dat demineraliseren dan als dat niet met destileren gedaan wordt?V70 T5 assen schreef:Ff googlen ..
Waar komt in de meeste bedrijven het accuvulwater vandaan?
Precies,uit de kraan!
Als je het kunt drinken,kan het ook in de accu.
- Thijs
- 7th Gear member
De kalk die in het meeste drinkwater zit is nou niet echt bevorderlijk voor de levensduur van een accu.. Het feit dat meerderen het doen wil niet zeggen dat het ook goed is..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 7th Gear member
Er zijn wel meer dingen die niet conform de regels gebeuren,het is simpel een feit dat de meesten kraanwater gebruiken.
Nog sterker,waar controleren ze tegenwoordig het accuwater nog?dat komt zeer zelden voor,alleen de wat oudere monteurs die doen dat nog.
Als je aan een Volvo monteur vraagt of ze de accu controleren bij een V70 bijv,krijg je als antwoord ,mij te veel werk.
Hetzelfde is aan de orde bij het monteren van nieuwe banden,de ventieltjes vervangen,zoals het hoort wordt of vergeten of is te veel werk.
Nog sterker,waar controleren ze tegenwoordig het accuwater nog?dat komt zeer zelden voor,alleen de wat oudere monteurs die doen dat nog.
Als je aan een Volvo monteur vraagt of ze de accu controleren bij een V70 bijv,krijg je als antwoord ,mij te veel werk.
Hetzelfde is aan de orde bij het monteren van nieuwe banden,de ventieltjes vervangen,zoals het hoort wordt of vergeten of is te veel werk.
- JosW
- 5th Gear member
Gelukkig heb ik een "mannetje". Een ouderwetse Volvomonteur al op leeftijd maar wel hart voor de zaak. Je weet wel, zo iemand die bij een kapotte temperatuursensor van de airco niet gelijk adviseert om een hele nieuwe unit te kopen maar gewoon een nieuw weerstandje (60 eurocent) aanschaft en die vervolgens soldeert. Heb ik dus meegemaakt. Was me bij de dealer niet gelukt.Ramon&Ramon schreef:Er zijn wel meer dingen die niet conform de regels gebeuren,het is simpel een feit dat de meesten kraanwater gebruiken.
- edraket
- 7th Gear member
Zuinig zijn op dat mannetje. Nadeel van zulke mannetjes is dat ze doorgaans niet zo lang meer mee gaan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JosW
- 5th Gear member
Ik denk dat hij langer mee gaat dan mijn huidige V70. Sterker nog, ik denk dat hij de 2 opvolgers ook overleeft. De laatste zal hij waarschijnlijk aanschouwen met behulp van een rollator.edraket schreef:Zuinig zijn op dat mannetje. Nadeel van zulke mannetjes is dat ze doorgaans niet zo lang meer mee gaan.

-
- 7th Gear member
edraket schreef:Zuinig zijn op dat mannetje. Nadeel van zulke mannetjes is dat ze doorgaans niet zo lang meer mee gaan.
Ik ken een Volvo man die nog steeds zeer actief is en dat op 81 jarige leeftijd!
- edraket
- 7th Gear member
Ben jij al 81 ramon! :bday:
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
Ik moet er wel bij vertellen dat die man niet meeleest op het forum. 

-
- 7th Gear member
M@rcel schreef:LOL, dat was precies wat ik dacht.edraket schreef:Ben jij al 81 ramon! :bday:
Jij komt bij mij niet meer binnen.

- Oceanracer
- Geartronic member
Terwijl ze bij de dealer € 84,00 kosten? Mag ik ook vragen waarom dan niet bij de dealer?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race