Hallo,
Ik heb een vraag over mijn Volvo V50 T5.
Iedere keer als ik de auto start, geeft mijn buitentemperatuurmeter tussen de
10 en 20 graden kouder aan, dan dat het is. Soms -/- 16 graden.
Wat zou dit kunnen zijn? De auto doet dit niet altijd.
Soms loopt de temperatuur langzaam weer op naar 6 tot 7 graden te koud, maar nog steeds niet goed.
Het grootste probleem dat ik ondervind, is dat de climat in de auto anders reageert, namelijk dat de ramen beslaan.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
Gr.
René
buiten temp meter geeft vaakt -10 aan
-
- 3rd Gear member
Even zoeken in het V50 gedeelte op kabelboom of temperatuur.
Er is iets met de kabelboom / stekkeraansluiting in het deurportier.
Er is in het verleden hiervoor een terugroepactie geweest, maar die is volgens mij verlopen.
Het is een bekende kwaal bij de V50
Er is iets met de kabelboom / stekkeraansluiting in het deurportier.
Er is in het verleden hiervoor een terugroepactie geweest, maar die is volgens mij verlopen.
Het is een bekende kwaal bij de V50
Volvo XC60 My17
-
- 6th Gear member
Er is een modificatie voor,nieuwe bedrading met vergulde stekkertjes,maar dan moet wel het portier er uit om de stekkerverbinding te repareren!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
Ik heb aan het servicepunt in Hardenberg gevraagd of ik voor modificatie in aanmerking kom, maar dit is niet het geval.
Vervolgens heb ik gevraagd of de storing in de kabelboom vaker voorkomt, toen zei hij van ja...en hij wist mij te vertellen dat de contactpunten van de stekkerverbinding, dat als je deze naar binnen buigt met een pennetje en inspuit met contactspray, het probleem dan vaak opgelost is.
Dit heb ik gedaan...en mijn temperatuurmeter geeft weer een fatsoenlijke en normale temperatuur aan.
Heel erg bedankt voor jullie bruikbare tips!!
Met vriendelijke groet,
René, Volvo V50 T5
Vervolgens heb ik gevraagd of de storing in de kabelboom vaker voorkomt, toen zei hij van ja...en hij wist mij te vertellen dat de contactpunten van de stekkerverbinding, dat als je deze naar binnen buigt met een pennetje en inspuit met contactspray, het probleem dan vaak opgelost is.
Dit heb ik gedaan...en mijn temperatuurmeter geeft weer een fatsoenlijke en normale temperatuur aan.
Met vriendelijke groet,
René, Volvo V50 T5
-
- 6th Gear member
rene v50 t5 schreef:Ik heb aan het servicepunt in Hardenberg gevraagd of ik voor modificatie in aanmerking kom, maar dit is niet het geval.
Met vriendelijke groet,
René, Volvo V50 T5
Die oplossing is vaak van korte duur,ze hebben er niet voor niets een andere bedradingset voor ontworpen bij volvo,dit advies van het service punt is dus niet echt geweldig.Maar dat weten ze zelf ook wel.
- Bakboord1
- 4th Gear member
Hou het in de gaten. Volgende stap is dat je je portier niet meer kunt afsluiten. Alles wat in de deur zit wordt uitgeschakeld. Raam, spiegel en slot.
Been there..
Persoonlijk zou ik aandringen op een structurele oplossing. Dit is namelijk echt een eersteklas ontwerpfout.
Been there..
Persoonlijk zou ik aandringen op een structurele oplossing. Dit is namelijk echt een eersteklas ontwerpfout.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk