Op weg naar Oostenrijk richting Arnhem begon de auto ineens raar te doen.
Tijdens het rijden op cruise control houdt de motor in (paar secondes) dan accelereerd hij weer, je ziet ook het gemiddelde verbruik omhoog gaan.
Geen storing te lezen op mijn boardcomputer.
Zo door gereden tot mijn eerste tankbeurt.
Toen ik de auto ging starten ging het motor symbool lampje branden.
Adac gebeld en de auto laten uitlezeren, die gaf aan dat de brantstofdruk sensor wat mee aan de hand was. De auto naar een Volvo dealer gesleept en daar weer laten uilezeren. Daar gaf hij een andere storing aan die gereset kon worden. Zo doorgereden tot om en bij een uur begon de motor weer in te houden en accelereren. Doorgereden naar Oostenrijk.
Daar naar de Volvo dealer en weer laten uitlezen. De eerste storing (brandstofdruk sensor) hebben zij ook uitgelezen. Aan de hand van de kachten vermoeden zij dat het aan de brandstofpomp ligt dat te heet wordt en dat het gevolg is van de brandstofdruk sensor storing.
Mijn volvo dealer in Nederland gebeld over dit probleem en die vertelde mij dat dit probleem toch vaak voorkomt bij dit type auto.
donderdag aanstaande wordt de brandstofpomp vervangen. plus minus 700 euro incl.
Heb jij enige ervaring hiermee.
Auto houdt in en accelereert weer op cruise control
- DrRossi
- 4th Gear member
Misschien handig om je type te vermelden
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
S80 T6
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Geen ervaring mee. Kan je trouwens eens zeggen wat voor motor erin ligt en van welk jaar de auto is? Als het een diesel is kan het inhouden misschien verklaard worden door het regenereren van het roetfilter.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Jers3n
- 5th Gear member
uit andere post: V50 T5 uit 2005.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- DrRossi
- 4th Gear member
Ok indien de brandstof pomp defect is, dan is deze in een kwartiertje vervangen en mag dat niet meer dan 300 euro kosten.
Ik heb zelf een nieuwe geplaatst en die was ca 250 euro bij volvo.
Ik heb zelf een nieuwe geplaatst en die was ca 250 euro bij volvo.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
S80 T6
S80 T6
- Bazzz
- 1st Gear member
Precies, heb ik ook gehad vervuild filter en vervuilde leiding. Zo erg dat de motor steeds achter elkaar inhield, afsloeg en ik nog net rijdend de dealer haalde (was S40 1.6D)lancer schreef:Hebben ze het brandstoffilter ook gecontroleerd? (Troep daar kan ook problemen gevem met de druk)
C30 D2 R-Edition & Business Line (nov 2011)
S40 1.6D Edition I (mrt 2006)
S40 1.6D Edition I (mrt 2006)
-
- 1st Gear member
Sorry, het is inderdaad een Volvo V50 T5. 220pk getunned.
Wat het duur gemaakt heeft dat is alles bij elkaar opgeteld.
Omdat ze niet precies wisten waar de fout zat.
Eerst uitgelezen, brandstofdruk sensor gemeten, brandstoftank losgehaald en schoongemaakt, brandstofpomp met toebehoren vervangen.
Kosten 900 euro het btw in Oostenrijk is hoger dan in Nederland.
Dit was niet alles want in Duitsland heb een lekkeband gehad, dit was een runflatband van continental (nieuw jan 2011). Band was niet meer te repareren dus 2 nieuwe banden erbij moeten kopen. Opgeteld 1464 euro armer. De auto doet het weer goed, het is afwachten wat hij bij lange ritten doet.
Wat het duur gemaakt heeft dat is alles bij elkaar opgeteld.
Omdat ze niet precies wisten waar de fout zat.
Eerst uitgelezen, brandstofdruk sensor gemeten, brandstoftank losgehaald en schoongemaakt, brandstofpomp met toebehoren vervangen.
Kosten 900 euro het btw in Oostenrijk is hoger dan in Nederland.
Dit was niet alles want in Duitsland heb een lekkeband gehad, dit was een runflatband van continental (nieuw jan 2011). Band was niet meer te repareren dus 2 nieuwe banden erbij moeten kopen. Opgeteld 1464 euro armer. De auto doet het weer goed, het is afwachten wat hij bij lange ritten doet.
-
- 1st Gear member
De auto doet het nog steeds niet goed, wel het verbruik is verbeterd.
De auto houdt nog steeds een paar secondes in en dan accelereerdt hij weer net alsof je tijdens het gas geven ook gelijk je rempedaal iets indrukt en snel weer los laat..
Zo'n gevoel geeft het. Twee weken terug is mijn auto naar de garage geweest voor een sevice beurt, toen is mijn remvloeistof vervangen. Dit probleem is na mijn service beurt opgetreden. Vandaag ga ik weer naar de Volvo dealer om de brandstoffilter te laten vervangen en misschien heeft het verversen van mijn remvloeistof iets niet goed gedaan. Heeft iemand ervaring hiermee. De auto remt prima.
De auto houdt nog steeds een paar secondes in en dan accelereerdt hij weer net alsof je tijdens het gas geven ook gelijk je rempedaal iets indrukt en snel weer los laat..
Zo'n gevoel geeft het. Twee weken terug is mijn auto naar de garage geweest voor een sevice beurt, toen is mijn remvloeistof vervangen. Dit probleem is na mijn service beurt opgetreden. Vandaag ga ik weer naar de Volvo dealer om de brandstoffilter te laten vervangen en misschien heeft het verversen van mijn remvloeistof iets niet goed gedaan. Heeft iemand ervaring hiermee. De auto remt prima.
- V50-Mart
- 4th Gear member
Ik blijf het toch eigenaardig vinden dat je een probleem hebt, dit meldt bij Volvo en dat je dan als antwoord krijgt..ja, dat komt vaak voor, is bekend bij dit type auto... :-x Dan zou je je toch eigenlijk kunnen afvragen, als dat dan zoveel voorkomt, of dat het eigenlijk dus een fabricage probleem is wat bij een terugroep actie had moeten worden verholpen.
Normale slijtage etc begrijp ik wel, maar bijvoorbeeld een brandstofpomp die te heet wordt...??? Ik vind er toch iets niet aan kloppen.
Ik hoop wel dat je probleem eindelijk verholpen gaat worden.
Normale slijtage etc begrijp ik wel, maar bijvoorbeeld een brandstofpomp die te heet wordt...??? Ik vind er toch iets niet aan kloppen.
Ik hoop wel dat je probleem eindelijk verholpen gaat worden.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
-
- 1st Gear member
Contact met mijn Volvo dealer in Nederland gehad en zij vertellen mij dat bij de volvo v50 t5 van 2005 en 2006 de brandstofpompregeleenheid verplaatst is buiten naar binnen onder de stoel i.v.m vocht problemen. Voor 95% is deze defect. Bij mijn auto is deze in 2008 naar binnen verplaatst.
Bij de turbo motoren regelt deze de brandstof toevoer. Waarschijnlijk was het niet nodig geweest de brandstofpomp te vervangen.
De Volvo dealer hier in Tamsweg heeft weinig ervaring met benzine motoren, bijna alles wat hier rijdt is diesel. De onderdeel wordt besteld en wordt woensdag vervangen. Kosten 250 euro. Ben wel een ervaring rijker en een paar euro's armer.
Bij de turbo motoren regelt deze de brandstof toevoer. Waarschijnlijk was het niet nodig geweest de brandstofpomp te vervangen.
De Volvo dealer hier in Tamsweg heeft weinig ervaring met benzine motoren, bijna alles wat hier rijdt is diesel. De onderdeel wordt besteld en wordt woensdag vervangen. Kosten 250 euro. Ben wel een ervaring rijker en een paar euro's armer.
- sean850
- 2nd Gear member
Clive schreef: De Volvo dealer hier in Tamsweg heeft weinig ervaring met benzine motoren, bijna alles wat hier rijdt is diesel. De onderdeel wordt besteld en wordt woensdag vervangen. Kosten 250 euro. Ben wel een ervaring rijker en een paar euro's armer.
Kunnen ze wel minder ervaring hebben maar is nog steeds een dealer, als ze onnodig dingen vervangen en jou op kosten jagen die niet nodig zijn vind ik dat niet kunnen. Ze kunnen ook advies vragen van een andere dealer of importeur bellen! Gewoon no cure no pay toepassen. Oude onderdeel bewaren en als het nieuwe niet helpt oude terug plaatsen.
Storing zoeken zijn ze tegenwoordig niet al te best meer in, gewoon spullen vervangen tot het probleem is opgelost zijn ze beter in. Helaas is de klant dan de sjaak door hoge kosten.
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
-
- 1st Gear member
Makkelijk gezegd dan gedaan, ergens hebt je gelijk maar in Nederland heb ik hetzelfde probleem gehad. Blijkbaar dat dealers hun ervaring niet met elkaar uitwisselen. Wat de dealer wel tegen mij had gezegd is dat als hij eenzelfde type auto of tweedehands onderdeel had liggen, had hij die eerst erin gebouwd. In mijn geval was dat niet nodig maar als je een hele dag aan een auto moet sleutelen om een onderdeel te vervangen om te kijken of dat onderdeel de oorzaak is van de storing, dan denk ik niet dat ze dat op eigen kosten twee keer gaan doen, en niet te vergeten de arbeidsloon wat niet goedkoop is, ook niet in Nederland 85 euro per uur rekent de volvo dealer in Nederland. Als je met vakantie ben, dan wil je dat de auto het zo snel weer goed doet.
Mijn oude brandstofpomp kan ik meenemen, dan zet ik die op Marktplaatst tekoop. Dit is juist het goede van volvo-forum, ergens hebt ik ook gelezen dat de Motorregeleenheid (ECM) die de brandstof toevoer regelt defect kan zijn. Ik ben zelf technisch maar met al dat elektronica wat in de meeste moderne auto's zit, kom ik kennis tekort en blijft liever van af.
Mijn oude brandstofpomp kan ik meenemen, dan zet ik die op Marktplaatst tekoop. Dit is juist het goede van volvo-forum, ergens hebt ik ook gelezen dat de Motorregeleenheid (ECM) die de brandstof toevoer regelt defect kan zijn. Ik ben zelf technisch maar met al dat elektronica wat in de meeste moderne auto's zit, kom ik kennis tekort en blijft liever van af.
- sean850
- 2nd Gear member
Daar heb je gelijk in, en wat betreft de vakantie daar kan ik inkomen. Maar in Nederland zelf vind ik dat de dealer wat coulanter kan zijn. En anders moeten ze durven informatie te vragen en te overleggen met andere dealers. Wat betreft elektronica ben ik het ook met je eens, heel leuk en handig tot dat er iets kapot gaat. Mijn volgende auto wordt weer een oudere, stomme elektronica :p
Zou misschien makkelijk zijn als de dealers ook een soort forum hebben waar ze hun informatie en kennis kunnen delen met andere dealers. Vooral in een wereld waar steeds meer elektronica komt en problemen lastiger te vinden zijn.
Zou misschien makkelijk zijn als de dealers ook een soort forum hebben waar ze hun informatie en kennis kunnen delen met andere dealers. Vooral in een wereld waar steeds meer elektronica komt en problemen lastiger te vinden zijn.
opel astra 1.4 '94
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
-
- 1st Gear member
Eindelijk is het probleem opgelost, het blijk toch wat in eerste instantie geconstateerd werdt door Adac in Duitsland. De oorzaak van de storing was was de brandstofdruksensor. Natuurlijk had het ook de andere onderdelen
kunnen zijn die vervangen werden. Maar dat is achteraf, want de symtonen
die, die aangaf had ook de brandstofpomp of de brandstofdrukregelaar kunnen zijn. Alleen waar kies je voor eerst de goedkoopste onderdeel vervangen?
kunnen zijn die vervangen werden. Maar dat is achteraf, want de symtonen
die, die aangaf had ook de brandstofpomp of de brandstofdrukregelaar kunnen zijn. Alleen waar kies je voor eerst de goedkoopste onderdeel vervangen?
-
- Starter
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb enkele weken het zelfde euvel gehad. Bleek een storing van sensor brandstofpomp. Deze sensor is vervangen á €350 en nu loopt hij weer naar behoren. Laat hier dus eerst naar kijken alvorens je de pomp vervangt.
Ik heb enkele weken het zelfde euvel gehad. Bleek een storing van sensor brandstofpomp. Deze sensor is vervangen á €350 en nu loopt hij weer naar behoren. Laat hier dus eerst naar kijken alvorens je de pomp vervangt.