Toerental T4

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
volvo_T4
2nd Gear member

Goedenmorgen, even een vraag voor de techneuten onder ons. Gisteren begon het toerental van mijn v40 T4 bij stationair draaien ineens te "dansen" tussen de pakweg 1200 en 1900 toeren. Er ging geen motormanagement lampje branden maar ik heb hem vanmorgen toch even bij ons in de garage uitgelezen. Er kwam uit de bosch uitlees apparatuur de melding : atmosferische druk niet plausibel. Aaangezien er verder geen code bij stond konden we er weinig mee en hebben we ook geen idee wat het precies inhoud. Iemand hier misschien ervaring mee, of iemand die weet wat deze melding betekend? Ik heb hem reset door de accupool er een minuut of 10 af te laten en nu loopt hij voorlasnog weer goed. Hoor graag of iemand hier iets over weet.
BMW was mijn liefde, tot ik VOLVO ontdekte......
volvo-jan
4th Gear member

het kan zijn dat je luchtmassameter een foute waarde afgegeven heeft,
door vuiligheid e.d.
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
volvo_T4
2nd Gear member

@volvo-jan , bedankt voor je reactie. Zat zelf in die richting te denken of een map sensor.....maar hij rijd perfect na het resetten d.m.v losse accupool, dus kijk het even aan of het probleem opgelost is.
BMW was mijn liefde, tot ik VOLVO ontdekte......
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”