airco en xenon

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
mar001
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.12.2011 - 18:25

Hallo,

Mijn naam is Martin. Ik ben nieuw op het forum aangezien ik net de eigenaar ben geworden van een V50 2.0D summum uit 2004, heeft nu 179250 op de klok staan.
Ondertussen heeft hij een keuring gehad bij de dealer en daar zijn kleine zaken opgelost. Nu blijf ik met twee vragen zitten.

1. de airco is net opnieuw gevuld en bleek dat er maar 200 gram bijgevuld is (laatste keer 2009) dus in niet lek. wel blijft de compressor om in de minuut aan of uit slaan.....ik ben benieuwd of dit gewoon is. Ik had gelezen ergens op het forum dat dit 1 keer in de 4 minuten zou zijn......is er iemand die hier ervaring mee heeft....of is de compressor stuk dan wel iets anders. De airco doet het verder goed.

2. Om de dag valt de linker xenon lamp uit...even de schakelaar aan en uit zetten en dan doet die het weer....soms is het een paar keer op dezelfde dag....iemand ervaring...hopelijk is het niet de regelunit want dat is kostbaar.....

Hopelijk hebben enkele forumleden ervaring met bovenstaande en willen dat delen.

Groet,

Martin
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Al een nieuwe lamp geprobeerd?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Als je airco slechts één maal per 4 minuten zou aanslaan, krijg je in de zomer je auto echt niet koel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Oceanracer schreef:Als je airco slechts één maal per 4 minuten zou aanslaan, krijg je in de zomer je auto echt niet koel.
Inderdaad. Hij schakelt heel wat vaker aan en uit, hoewel ik niet de precieze interval ken.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
mar001
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.12.2011 - 18:25

Oke, nee ik zat er aan te denken om de lamp te vervangen...dus aan- en uitslaan is normaal.

Vandaag nog een probleem erbij gekregen...bij het verwisselen van de banden was er een bout die slecht los ging...uiteindelijk is die afgeknapt.....joegee..nu morgenvroeg naar de dealer om het te laten maken....hopelijk is een bout vervangen geen dure klus. Kan ik direct de lamp laten vervangen om te kijken of het daar aan ligt.

Iemand eerder ervaring met gebroken bout en reparatie?
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
mar001
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.12.2011 - 18:25

Ik heb het gelezen.dit gaat over slotbouten. Bij mij is het de standaard bout die op de moer is afgebroken...er steekt nog een stuk uit. Is het niet dat ze bij de dealer de std bout gewoon kunnen vervangen?
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Het laatste deel (pagina 3) gaat over een afgebroken/afgestompte wielbout. Misschien kunnen ze er een andere bout op lassen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
sean850
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
Locatie: Dronten

Kunnen ze er prima uit krijgen zonder problemen. Bij mij ook al eens bij een ford voorgekomen. En bij m'n 850 van de zomer kregen ze zonder problemen ook de slot bout eruit die knijter vast zat.
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74

volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
mar001
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.12.2011 - 18:25

Dank voor de reacties...ik kan morgen de uitslag geven nadat ik bij de dealer ben geweest...
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

vraag die dan ook direkt even naar de lamp.. misschien weten ze daar de oplossing, of mag je (even tijdelijk) een andere koplamp uitproberen om het probleem verder te localiseren.

Mijn V50 had tapeinden. Als daar het uiteinde van is afgebroken, kunnen ze deze, na demontage van de overige moeren en het wiel, volgens mij redelijk eenvoudig vervangen. Zit de moer nog vast op dit tapeinde, dan zijn de diverse methodes in de link van Oceanracer aan de orde.

Hoe dan ook: succes morgen, en laat ons maar eens weten hoe het afloopt.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
mar001
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.12.2011 - 18:25

Nou, auto weer terug...394 euri lichter en een nieuwe wielnaaf (155 plus 80 werkloon) gekregen omdat het 2004 model geen afzonderlijke bouten vernieuwd kunnen worden...teven direct nieuwe lamp (75+17 werkloon).....ben benieuwd of nu de storing wegblijft...dan nog de btw en je bent klaar. Wel vanochtend netjes naar huis gebracht door de dealer.....

Den banden bij de dealer opslaan en vervangen is geen optie aangezien dat 84 euro per wissel (plus oplsaan) kost. dat is twee jaar verwisselen zonder problemen.....;-)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Even een momentsleutel kopen en je bouten (of in jouw geval de wielmoeren) gaan altijd weer los. Die kost je nog geen € 84,00 dus dat is snel verdiend. :-)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Ok mar001, dus de complete naaf moet dan vervangen worden. Das balen zeg. Voor de toekomst kan ik dus alleen maar meegaan met Oceanracer. Daarbij heb ik ze zelf nooit op 130Nm gezet, omdat ik dat vrij veel vind voor deze draadeinden / stalen moeren. En ik zeg je, een goede sleutel heb je lang plezier van, en je buurmannen ook ;-)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

En zorg ook dat het schroefdraad van moeren en bouten schoon en vet blijft bij het monteren. Dat voorkomt een hoop gezeur.
mar001
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.12.2011 - 18:25

Hallo, dat laatste zeker...zag dat er al redelijk roestvorming is geweest...en een momentsleutel is in mijn bezit op 110nm....en dat ook voor de suzuki voor mijn vrouw...ging altijd goed..tot mijn volvo....ach ja, als het daar bij blijft dan heb ik er vrede mee.

Update...xenon probleem is opgelost...storing is weg.

dank voor de reactie
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”