Anti-Skid service vereist

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
shustan
1st Gear member

Mijn V70, 2005 114 dkm op de teller, 2.4 liter benzine 140 pk, handgeschakeld. Heeft in een half jaar tijd driemaal een Anti-Skid service vereist melding gegeven. Geen additionele meldingen alleen de anti-skid service.

Inmiddels heeft de dealer hem twee keer uitgelezen, ik weet niet precies wat daar uitkwam maar er is toen verder geen actie ondernomen alleen "we kijken het even aan". Vanochtend had ik voor de derde keer deze melding.. Ik heb op dit forum enkele berichten hierover doorgenomen maar echt duidelijk wat het allemaal kan zijn is het mij niet geworden.

Het viel me wel dat de laatste twee keer i(in ieder geval) het koud en vochtig was. De melding verdwijnt trouwens de eerste twee keer tijdens het rijden. Deze ochtend alleen niet tijdens een ritje van zo'n 30 minuten.

Ik heb het vermoeden dat het aan mijn accu ligt, alleen is de melding het enige wat ik hiervan merk.

Waar moet ik allemaal op letten, voordat ik weer naar de dealer rij?

Vorige week woensdag heeft de auto nog een grote beurt gehad, en is er nieuwe software op gezet ivm de eerdere meldingen. Blijkbaar heeft dat niet geholpen.

Iemand suggesties, ik voel er niet veel voor om allerlei dure reparaties op de gok uit te laten voeren...wie wel eigenlijk ;)
Volvo V70 - 2005 - 100 dkm - 2.4 140 pk - grom audio
Gerardf
6th Gear member

ik had zelf vorige week ook deze melding, opgezocht in het instructie boekje en na het opnieuw starten van de motor was de melding weg. In het instrutie boekje staat ook dat als het lampje dan dooft dat er dan niets aan de hand is.

Kreeg gisteren de melding "rembekrachtiger service vereist", deze ging ook uit na het opnieuw starten van de motor. Ik krijg het idee dat de test soms niet volledig doorlopen worden en dat er dan een storings melding komt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
blastaway
5th Gear member

Ik heb eze melding inderdaad gehad met een kapotte / slechte accu. Wel is het zo dat ik echt merkte dat de accu slecht was toen ik de melding kreeg. De auto starte moeizaam en na het starten kwam deze in beeld.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
shustan
1st Gear member

ok, starten doet hij op zich goed...ik zal eens in de gaten houden wanneer de melding kwam...met mijn nog slaperige ogen heb ik dat vanochtend niet opgemerkt ;)
shustan
1st Gear member

Gister middag kreeg ik voor het starten al de melding anit-skid tijdelijk uitgeschakeld..de melding verdween weer na een minuut of twee rijden.
Vanochtend was er geen probleem, starten ging en gaat goed.
Aan de auto zelf merk ik niets, niet voor na of tijdens zo'n melding, hij blijft gewoon heerlijk rijden...ik heb echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Wanneer het aan de ABS zou liggen, krijg ik dan niet een extra ,melding daarvan? Vanochten in een bocht naar rechts slipte mijn rechtervoorwiel bij gas geven. Anti slip werd ingeschakeld aan het dashboard te zien...mag ik dan aanemen dat dat werkt? Werkt de ABS dan ook direct?
kimmi951
Starter

waarschijnlijk je giersensor die af en toe een foutmelding geeft,giersensor registreerd of je stuur wel goed recht uit staat als je ook daadwerkelijk rechtuit rijd,
dus als je BV een stoeprandje meepikt,of een foute uitlijning hebt,staat je stuur niet recht,en registreerd deze sensor dat en geeft dan een foutmelding,
maar af en toe gaat ook deze sensor (net als alle andere sensoren) ook weleens stuk.
deze sensor zit in de stuurkolom.
met vr gr klaas
met vr gr

volvo xc 70 2.4 d5 summum 2008
volvo 164 3.0 1972
EwoutSchalkwijk
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb de melding (zweeds) anti-sladd tijdelijk uit ook een aantal keren gehad. De dealer kon daar niks van terugvinden en hield vol dat als er geen opgeslagen foutmeldingen zijn dat de oorzaak elders moet liggen. Later bleek m'n accu na bijna zes jaar wat minder was geworden. Na vervangen van de accu, nu zo'n 3 weken geleden, is de melding niet meer terug gekomen.

Ewøut
http://www.reinemoen.net

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”