Mijn signaalrode S60 [schade!]

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

945i schreef:Mooie S60 morgenstond! :lol:
Alleen jammer van de diverse zaken die gefixt moeten/moesten worden :roll: Maar ik ben er wel heel blij mee, dijk van een wagen als straks alles in orde is. Heb er al veel meer plezier aan beleefd dan aan m'n S80, die heerlijk zweefde over de weg, maar miste wat ik eigenlijk wilde: een rijdersgevoel.

En zo'n 2.4T trekt als een tierelier! Een verbruik van 1 op 11 is dan ook niet slecht te noemen :)
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Vandaag weer een dikke 100 km gereden met m'n signaalrode bolide. Wat een genot! Zeker nu ik de equalizer van de HU803 goed heb weten in te stellen. Net een concertzaal. :toothy7:

De auto gaat 8 juli (vakantiedrukte!) naar de dealer voor de ecc. Eens kijken of zij wat kunnen vinden.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ik overweeg om binnen nu en een paar maanden een andere Volvo te kopen. Verklaren jullie me voor gek?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1463
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Ligt eraan welke andere, en om welke reden.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Of we je voor gek verklaren hangt af van je motivatie. Dus...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Welke andere, dat weet ik nog niet. De neiging naar een S40 is toch wel groot. Dat komt met name omdat ik nooit spijt heb gehad van onze huidige S40.

Het is in dit geval een financiële afweging. Dit komt eraan:
- grote beurt in mei;
- rechter koplamp moet worden vervangen i.v.m. grote scheur in het glas.

Dit is gebeurd toen ik eigenaar was:
- condensor vervangen en gaas geplaatst op de NGPD;
- stabistangetje vervangen;
- houten stuurwiel geplaatst;
- klapsleutel gemaakt;
- kleppenblok automaatbak vervangen (garantie)
- nog enkele andere kleinere zaken onder garantie.

Dit mankeert eraan:
- soms piepende remmen voor;
- airco moet gereinigd worden wegens geurtjes;
- parkeersensoren leiden af en toe een eigen leven;
- automaatbak schakelt niet zo soepel als zou moeten;
- licht koelvloeistofverbruik.

Het voelt niet goed om veel geld aan onderhoud uit te geven als ik de auto niet écht vertrouw. Het is niet zo dat ik echt bang ben dat hij morgen of over een halfjaar niet meer rijdt, maar toch. De zorg betreft uiteraard vooral de bak.

Nadelen van een S40 t.o.v. een S60:
- slechtere wegligging;
- rumoeriger;
- minder snel (ik neem uiteraard geen T4);
- minder ruim;
- minder goede stoelen.

Voordelen:
- goedkoper in wegenbelasting;
- vooral een phase-II vind ik heel erg mooi, met name in zwart of grijs;
- goedkoper in onderhoud?

De inruilwaarde zal wel nihil zijn: 1500 euro? Er zit wel heel veel op en aan, zoals leer, stoelverwarming, elektrische spiegels.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1463
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Tja, ik heb om dezelfde reden mijn S60 weg gedaan, terwijl ik er ook al veel aan had laten doen. De druppel was weer geen probleemloze APK maar weer ruim 400 euro aan reparaties, alleen voor de APK, terwijl bij mij ook de bak moeilijker ging schakelen. Aan de ander kant, je krijgt er waarschijnlijk toch bijna niets meer voor terug, dus je zou ook kunnen overwegen door te blijven rijden totdat die helemaal stuk is...
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Dat kan inderdaad ook, maar dan heb ik helemaal niets meer. Nu zal ik ook niet veel krijgen, want ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat er een en ander aan mankeert bij inruil. Hij zal ook door de apk heen moeten en onderhoud moet ook gedaan worden, dus ik moet nog aardig wat investeren in dat geval.

Dit is altijd het lastige punt, want ook bij een andere auto weet je niet wat je treft. Ik heb alleen wel het vermoeden dat een S40 phase II wat goedkoper rijden is op dat punt. Een S of V70 sluit ik ook niet uit. Ik wil heel graag een automaat, maar wel een betrouwbare. Volgens mij is de automaat uit een S40 phase II dezelfde als in een S60, dus misschien dan toch maar een Phase I :)
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik zie gewoon onderhoud staan en zaken die je bij elke andere auto hebt.
Heb je al eens een derde partij met de auto laten rijden? En over de automaat laten oordelen?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dit mankeert eraan:
- soms piepende remmen voor - Schijven laten afdraaien en blokken iets afkanten
- airco moet gereinigd worden wegens geurtjes - spuitbusje kopen en zelf doen
- parkeersensoren leiden af en toe een eigen leven - Spiegels (of je trekhaak) gebruiken
- automaatbak schakelt niet zo soepel als zou moeten - bak laten flushen
- licht koelvloeistofverbruik - gewoon geregeld wat bijvullen of anders radiator laten vervangen

Echt, dit zijn zulke kleine dingetjes, als jij voor weinig een andere auto koopt, zou dat onderhoud van die auto wel eens veel hoger kunnen uitpakken. Plus dat de aanschafwaarde daar nog overheen komt. En over een jaar of twee krijg je nog steeds die € 1.500,00 voor je S60 hoor. Die schrijft nu echt niks meer af...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Mijn idee @Oceanracer, ik ben het met je eens. Gewoon doorrollen en de uitdaging zoeken in zaken zelf doen. En dan inderdaad over een jaar of 2 maar eens kijken hoe de vlag erbij hangt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

De bak is al twee keer gespoeld en het kleppenblok is reeds vervangen. Ik kijk daar dus iets anders tegenaan. Verder: eens.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Dat probleem met die automaat is erg irritant, dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb wellicht niet het hele verhaal voor ogen, maar ben je er al eens mee bij een revisiebedrijf geweest? Heb je hen al eens laten proefrijden?

En stel dat de automaatbak 100% goed functioneerde, zou je de auto dan nog steeds van de hand willen doen?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Doeke Dobma schreef:Dat probleem met die automaat is erg irritant, dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb wellicht niet het hele verhaal voor ogen, maar ben je er al eens mee bij een revisiebedrijf geweest? Heb je hen al eens laten proefrijden?

En stel dat de automaatbak 100% goed functioneerde, zou je de auto dan nog steeds van de hand willen doen?
Het antwoord op de laatste vraag is: nee. Ik ben ermee bij een revisiebedrijf geweest. Zij hebben het spoelen gedaan en het kleppenblok vervangen. Destijds ging hij voor een harde bonk in van N naar D en voor een pendelend toerental tussen 1500 en 1900 toeren. Dat is toen geconstateerd.

De bak schakelde na het spoelen beter, maar het pendelen was er nog steeds. Daarna is besloten het kleppenblok te vervangen. Dat loste de problemen op. Maar het bonken tussen versnellingen komt weer terug, en begint zich nu ook bij terugschakelen voor te doen.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Mrlten
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Verkopen om de volgende eigenaar ermee op te zadelen? Op die manier ben ik aan mijn auto gekomen ;)

Afgezien van de automaat lijkt me het goed aan te pakken dingen.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Het zou zomaar kunnen dat hij dan wordt geëxporteerd. Maar ik begrijp het ethische bezwaar :wink:
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Morgenstond schreef:De inruilwaarde zal wel nihil zijn: 1500 euro? Er zit wel heel veel op en aan, zoals leer, stoelverwarming, elektrische spiegels.
Geef je hier nu aan dat je 1500 Euro inruilwaarde verwacht voor je huidige S60?

Super makkelijke keuze dan, lekker doorrijden met deze heerlijke auto :)

De motivatie:

- Bij je volgende auto beginnen de problemen weer van voren af aan, zij het dat het andere problemen zullen zijn. Perfecte gebruikte auto's bestaan er nu eenmaal niet.

- Al stort deze auto in elkaar (wat dus niet gebeuren gaat) dan kan het je uitgaande van een inruilwaarde van 1500 Euro nooit veel kosten, zelfs in onderdelen is hij nog best een en ander waard.

- Handelaren zijn geen filantropische instellingen, elke keer dat jij een andere auto koopt blijft er van jouw geld +/- 2000 in hun zakken steken.


Even kijken voor een imitatie dan wel gebruikte koplamp, beurtje zelf doen en even naar Dekra voor de keuring.
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Linkjes voor de koplamp:

In Duitsland bij Profiteile, ik bestel hier zelf regelmatig spullen en heb goede ervaringen met het bedrijf. Er zijn twee types S60 pre 2005, weet niet precies welke jij nodig hebt, vanaf 143,25 Euro voor een complete unit.

http://www.profiteile.de


In Polen zie ik zelfs losse glazen te koop voor 6 tientjes, ik heb daar echter nog nooit iets besteld en het rechter glas is ook niet op voorraad.

http://www.iparts.pl
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Dankjewel voor de tip. Ik zal thuis eens kijken! Verder: eens met je standpunten.

Ik was trouwens van plan om beide lampen te vervangen, omdat de reflectors van beide exemplaren dof aan het worden zijn. En sowieso zou het verschil tussen beide koplampen wel heel groot worden.

Wat betreft het zelf uitvoeren van een beurt, zoiets heb ik nog nooit gedaan en het lijkt me ook niet verstandig dat ik dat ga doen. Ik zal mijn connecties in elk geval aanspreken :)
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

DawnBlueED schreef: Perfecte gebruikte auto's bestaan er nu eenmaal niet.
niet mee eens! :wink:
geen glans zonder wrijving
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”