Aankoop advies/mening gevraagd.
Ik heb een Volvo XC70 op het oog en vroeg mij af wat jullie Volvo liefhebbers van de onderstaande specificaties vinden:
Volvo Xc70 D5 Summum Leer / navi / entertainment system / nog wat extra opties / hand geschakelde 6bak.
Jaartal: 10-2007 (nieuwe uitvoering facelift , dan is het toch een MY08?)
KM: 250.000
Prijs 20.250 Euro + 6mnd bovag
Altijd dealer onderhouden en in 10-2011 nog een grote beurd gehad.
Vraag 1:
Het is echt een hele mooie auto , zowel van buiten als binnen. MAAR 250.000 KM ?? Als ik het forum lees zou dit een makkie moeten zijn voor een Volvo. Maar wat staat mij eventueel nog te wachten bij deze KM stand ?. Ik ben van plan er 4 jaar a 25.000KM per jaar mee te rijden.
Vraag 2:
Wat zou de inruilwaarde zijn na 4 jaar en dus 350.000 KM op de teller.
Vraag 3:
Tijdens de proef rit merkte ik op dat de wagen wat trok in het stuur. Dit kan natuurlijk de banden spanning zijn maar op sommige wegen deed die dat niet. Toen wat geprobeerd met gas geven op rechte stukken. Daar leek het er op dat als ik gas gaf op een recht stuk de auto naar rechts trok. Niet al te veel maar wel merkbaar en ik moest dit wel licht corrigeren. Kan dit te maken hebben met een mankement in de aandrijving.?
Vraag 4:
Klopt het dat als een Volvo altijd bij de dealer in onderhoud is geweest er een mobiliteit service bij zit. M.a.w. Heb ik dan geen ANWB wegenwacht abonnement meer nodig.?
Kortom advies zou welkom zijn.
Alvast bedankt
michel
Aankoop advies/mening gevraagd XC70 MY08 met 250.00KM
- Paul
- Geartronic member
Hij ziet er schitterend uit, als ik hemz o zie
http://www.autowereld.nl/volvo/xc70/d5- ... /foto.html
Verder lijkt de CH sticker erop dat de auto gewoon heel vaak heen en weer is gegaan. Dus lekkere snelweg kilometers en de eerste afschrijving is al gedaan, door deze meneer dus hoeveel je er op gaat verliezen...geen idee.
Verder zullen er natuurlijk wel wat dingena an komen met zo'n KM stand.
Verder lijkt de CH sticker erop dat de auto gewoon heel vaak heen en weer is gegaan. Dus lekkere snelweg kilometers en de eerste afschrijving is al gedaan, door deze meneer dus hoeveel je er op gaat verliezen...geen idee.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- mad
- 6th Gear member
Is niet verkeerd denk ik, ziet er goed uit. En deze auto is gemaakt voor lange ritten. Ik zou me, omdat de XC goed onderhouden is, geen zorgen maken over de tellerstand. Heeft alle opties zo te zien, nieuw was deze al gauw € 60.000... 6 maanden BOVAG garantie is genoeg om te weten of er structureel iets mis is. Mooie XC! Waarom weer wegdoen na 4 jaar? Elk jaar dat je rijdt is meegenomen. Trekken in het stuur meteen na laten kijken, hoeft niet ernstig te zijn. Volvo mobiliteits- service en de voorwaarden vind je op de Volvo-sites. Is in ieder geval goedkoper dan de anwb. De wagen moét dan bij de Volvo in onderhoud zijn is één van de voorwaarden. Kun je opzoeken. Succes!
XC70 D5 2009 Ocean Race
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Je kan goed aan de trekhaak zien dat ie erg veel gebruikt is, mischien veel naar de bergen in CH geweest???Paul schreef:Hij ziet er schitterend uit, als ik hemz o zie
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- mad
- 6th Gear member
Nu hebben de bergen in CH weinig van doen met een trekhaak, en ik verdenk de trekhaak er zelfs van dat deze tweedehands is. Deze XC heeft álle opties, dus "moest er ook een trekhaak onder" ... zoiets, ter voorkoming van eventele parkeerschade.
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 5th Gear member
xc-men schreef:Je kan goed aan de trekhaak zien dat ie erg veel gebruikt is, mischien veel naar de bergen in CH geweest???Paul schreef:Hij ziet er schitterend uit, als ik hemz o zie
Mooie wagen!
Over de km-stand en de prijs etc. geen mening - maar die trekhaak is echt maar zelden gebruikt hoor. De kogel is nog deels in de verf en als je die haak er 2 keer een tijdje onder gehad hebt, met een paar buitjes, ziet die er zo uit!
Qua afschrijving moet je met 4 jaar en 100 tkm denk ik aan gemiddeld 3 mille per jaar gaan denken?
Marc
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Nou ik heb de zelfde trek haak en is nog helemaal zwart na +/-20.000km met een caravan van 1400KG erachter. Het viel me gelijk op.
Verder zou ik zelf een iets jongere XC zoeken met minder KM op de teller, dan maar wat minder opties.
Verder zou ik zelf een iets jongere XC zoeken met minder KM op de teller, dan maar wat minder opties.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
- Fulaks
- 6th Gear member
Als ik die haak vergelijk met de mijne, ziet die er precies hetzelfde uit. En mijn auto staat 's nachts vrijwel altijd in mijn garage en de trekhaak haal ik er na gebruik altijd af. Overigens gebruik ik die trekhaak enkel sporadisch voor een fietsrek en heb ik tijdens de verbouwing van m'n huis een aanhanger geleend.
Conclusie : die trekhaak zegt m.i. totaal niets over de staat van de auto.
Conclusie : die trekhaak zegt m.i. totaal niets over de staat van de auto.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Zoals eerder gemeld zou ik me weinig zorgen maken. Ter vergelijking: de XC60 waar ik me sinds vorige donderdag eigenaar mag van noemen is iets meer dan 2 jaar oud en heeft 180.000km. Dan weet je gewoon dat de wagen continue lange afstanden gereden heeft en dus nauwelijks slijtage kent. Bovendien krijg je nog garantie (ik kreeg een jaar garantie bij de dealer) Ik geloof niet dat een verkoper garantie gaat geven als deze weet dat er structurele problemen zijn met de wagen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 2nd Gear member
mobiliteits service van volvo is alleen tijdens kantooruren. daarna komt de wegenwacht weet ik uit ervaring. je hebt geen ww meer nodig maar die kotm dus wel op verzoek van volvo(dealer).
nu zo'n auto kopen is genieten van het moment dat je er in rijdt. dan moet je niet 4 jaar vooruit kijken. wie dan leeft.....
nu zo'n auto kopen is genieten van het moment dat je er in rijdt. dan moet je niet 4 jaar vooruit kijken. wie dan leeft.....
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
-
- 4th Gear member
mooie uitvoering, maar geen merkdealer. Zou er mee oppassen mits je zijn verleden kan achterhalen.
Prijs is niet echt conform, waarom?
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- mad
- 6th Gear member
Als ik een beetje speur op de foto is het onderhoud gedaan door http://www.mobilitycentre.nl vestiging Barendrecht en dat is een Volvo dealer...en als je de VIN hebt kun je precies achterhalen wat met deze XC is gebeurd...lemmer schreef:mooie uitvoering, maar geen merkdealer. Zou er mee oppassen mits je zijn verleden kan achterhalen.
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 4th Gear member
beetje goedkoop, en de auto is in onderhoud geweest bij een merkdealer en staat daar niet meer.toppertje schreef:niet conform?lemmer schreef: Prijs is niet echt conform, waarom?
conform wat? de km stand?
BMW535D Touring X-drive
-
- Starter
Allemaal bedankt voor de reacties. Vooral de discussie over de trekhaak 
Ik ga de auto morgen vroeg laten testen bij een grote officiele volvo dealer (aankoop keuring a 95euro). Hier wordt deze grondig getest ze maken er zelfs een proef rit in. Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ook deze Volvo dealer vermelde dat 260.000KM voor een D5 motor geen enkel probleem is.
Ik zal morgen de resultaten delen.
Michel

Ik ga de auto morgen vroeg laten testen bij een grote officiele volvo dealer (aankoop keuring a 95euro). Hier wordt deze grondig getest ze maken er zelfs een proef rit in. Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ook deze Volvo dealer vermelde dat 260.000KM voor een D5 motor geen enkel probleem is.
Michel
- toppertje
- 6th Gear member
die 260dkm lijken mij het probleem ook niet.
waar je wel serieus rekening mee moet houden is de afschrijving.
door de hoge km stand icm met de lage leeftijd zal er genoeg konkurentie
zijn met lagere km standen,dus de (behoorlijk)lagere verkoopprijs
moet hem interesant maken.
maw.bij verkoop krijg je er geen .... voor terug.
intereseert je dat niet,en blijf je rijden, dan heb je een mmooie jonge
auto voor niet al te vel geld.
waar je wel serieus rekening mee moet houden is de afschrijving.
door de hoge km stand icm met de lage leeftijd zal er genoeg konkurentie
zijn met lagere km standen,dus de (behoorlijk)lagere verkoopprijs
moet hem interesant maken.
maw.bij verkoop krijg je er geen .... voor terug.
intereseert je dat niet,en blijf je rijden, dan heb je een mmooie jonge
auto voor niet al te vel geld.
geen glans zonder wrijving
- mad
- 6th Gear member
Perfect! En welkom op het forum!michelkamp schreef:Allemaal bedankt voor de reacties. Vooral de discussie over de trekhaak
Michel
XC70 D5 2009 Ocean Race