Heb je al het gereedschap er voor om de klus te doen?renelle schreef:Snap dit verhaal ook niet helemaal. Totaal niet logisch dat er alleen een vliegwiel vervangen wordt en de koppeling niet direct meegenomen wordt. Heb zelf inmiddels de nieuwe onderdelen thuis liggen. Vliegwiel is 70% van de kosten. De uren zijn het niet als alles al open ligt. Ik neem dus aan dat de koppeling al mee vervangen is.AlexV70 schreef:Ik begreep dat je dualmassvliegwiel is vervangen, het zou wel heel dom van jouw dealer geweest zijn als niet de koppelingsplaat hebben meegenomen. Ik zou zelfs de drukgroep en koppelingscilinder/druklager mee hebben genomen.marcanon schreef:Is het btw ook nodig/verstandig om meteen de koppeling te laten vervangen (heb nog geen last gehad, maar alles ligt nu toch open) of wordt dat meteen met een versnellingsbak gedaan?
Heeft de garage/dealer ervaring met vliegwielen en rammel problemen?
Volgende week start de klus om vliegwiel en koppeling bij mijn V70 D5 te vervangen. Alles is voorbereid en we hebben er 2 dagen voor uitgetrokken om deze klus zelf aan te pakken. We gaan foto's maken dus denk eraan om er een verslagje van te maken voor op het forum. Natuurlijk vinden we het een uitdaging om deze klus ondanks de omvang en complexiteit zelf te gaan doen, maar het zou wel erg balen zijn als er na al het klussen nog steeds een rammel aanwezig is...
Wat dat betreft ben ik dus ook erg benieuwd wat bij deze XC90 aan de hand is...
Om de keerring van de krukas te monteren,plaat centreren,steun om de motor op te hangen enz.