Het volgende doet zich voor na een min. of 20 rijden wanneer de auto goed is doorgewarmd: Zeer koude lucht stroomt uit de ventilatieopneningen die zich bovenop het dashbord bevinden.
Ik weet dat hier altijd koudere lucht uitstroomt in vergelijking met de uitstroomopeningen bij de voeten, maar de temperatuur bij mij is zo laag dat er een zeer onaangenaam klimaat ontstaat in de auto. (te)Koud aan de bovenkant en (te)warm bij de voeten.
Een tijdje terug is de auto bij de dealer geweest en is alles (weer) gecalibreerd, opnieuw afgesteld, nieuwe software?, etc. en is het probleem ca. 1.5 maand wegggeweest en helaas nu weer terug. Het lijkt erop dat de instellingen langszaam verlopen. Auto gaat nu voor de derde keer terug naar de dealer om dit te verhelpen, maar die tast ook een beetje in het duister over de oorzaak.
Iemand die dit probleem herkend en weet wat eraan gedaan is?
Probleem klimaatregeling V70 MY2010
-
- 5th Gear member
Ja, weleens meegemaakt met een XC70. Auto 4 dagen (!) weggeweest, dashboard volledig gedemonteerd en bleek stekkertje langzaam te zijn losgegaan (trilling?). Nadeel van de 'zwevende' middenconsole is dat men er dus heel lastig bij kan..
- BartS
- 4th Gear member
Ik heb het ook eens meegemaakt i.c.m. warme lucht uit de achterste roosters waardoor er condens op de ruiten van de achterportieren stond. Ik heb het na calibratie niet meer meegemaakt.
Probeer de klimaatinstellingen in het menu van de boordcomputer eens te resetten. Mijn ervaring was dat dit het probleem tijdelijk verhielp.
Probeer de klimaatinstellingen in het menu van de boordcomputer eens te resetten. Mijn ervaring was dat dit het probleem tijdelijk verhielp.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)