snorremans, Heb je een automaat?
Ik ben ook aan het kijken naar een upgrade maar heb een handgeschakelde bak...als ik de ervaringen hier op het forum doorneem merken de automaat rijders het meeste verschil.
Heen 140 PK en terug 170 PK
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Ik heb een handbak 5 versnellingshustan schreef:snorremans, Heb je een automaat?
Ik ben ook aan het kijken naar een upgrade maar heb een handgeschakelde bak...als ik de ervaringen hier op het forum doorneem merken de automaat rijders het meeste verschil.
Grtz Snorremans
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Vergeef me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij heeft de 140pk standaard andere bakverhoudingen dan de 170pk.
De 140PK bak haalt ook met moeite de 100 in 2 waar de 170 pk bakverhouding dat eenvoudig doet. Toerental bij 120 is ook merkbaar hoger in de 140pk verhouding.
Zuiniger wordt hij niet omdat er onder de 4000 rpm niet echt veel verschil is en dat is wat je meestal rijdt.
Erboven wordt het wel anders: dan rijdt hij opeens als een auto. Als je gaat inhalen trekt hij door in plaats van rustig meer toeren te gaan maken, je voelt dan echt dat er meer pk's bijkomen bij het oplopen van de toeren. Bij de 140pk software is dat niet, dan lijkt dat gelijk te blijven.
Als je even zoekt op de website van Rica zie je ook dat dat klopt in de grafieken van koppel en vermogen.

Ik vond het een fijne upgrade; niet zozeer vanwege het vermogen wat in de praktijk gebruik je dat nauwelijks maar vooral omdat je beleving beter klopt.
De 140PK bak haalt ook met moeite de 100 in 2 waar de 170 pk bakverhouding dat eenvoudig doet. Toerental bij 120 is ook merkbaar hoger in de 140pk verhouding.
Zuiniger wordt hij niet omdat er onder de 4000 rpm niet echt veel verschil is en dat is wat je meestal rijdt.
Erboven wordt het wel anders: dan rijdt hij opeens als een auto. Als je gaat inhalen trekt hij door in plaats van rustig meer toeren te gaan maken, je voelt dan echt dat er meer pk's bijkomen bij het oplopen van de toeren. Bij de 140pk software is dat niet, dan lijkt dat gelijk te blijven.
Als je even zoekt op de website van Rica zie je ook dat dat klopt in de grafieken van koppel en vermogen.

Ik vond het een fijne upgrade; niet zozeer vanwege het vermogen wat in de praktijk gebruik je dat nauwelijks maar vooral omdat je beleving beter klopt.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Was die 170 pk versie van de 2,4 niet ook een 20 klepper dan?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21125
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Idd en het pad richting Kassel maar ook de 3 met alle blinde bochten is dat hard zat.945i schreef:Is dat zo? Als je gemiddeld tussen de 150 en 180 km/h rijdt op de autobahn, dan zijn er niet veel die je voorbij komen, behalve de echt snelle jongens, is mijn ervaring tegenwoordig. 10 jaar geleden lag dat nog anders.
Je hebt totaal geen escape meer als het na een bocht blijkt stil te staan.
Wel is grappig om te zien hoe gemakkelijk Audi en BMW weg draven ook in bochten waar ik na verloop een un-heimisch gevoel in heb(lees waar ik niet precies kan voelen waar de grip van Volvo ophoudt)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21125
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hahaha.
Ik zorg gewoon dat ik voldoende marge heb, in tegenstelling tot playstation betekend irl plat ook echt plat laten we maar niet uittesten wat wel en niet kan...
Ik zorg gewoon dat ik voldoende marge heb, in tegenstelling tot playstation betekend irl plat ook echt plat laten we maar niet uittesten wat wel en niet kan...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Grootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 16.12.2008 - 10:58
- Locatie: Groningen
Wat je zegt klopt helemaal hoor!!Misha schreef:Vergeef me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij heeft de 140pk standaard andere bakverhoudingen dan de 170pk.
De 140PK bak haalt ook met moeite de 100 in 2 waar de 170 pk bakverhouding dat eenvoudig doet. Toerental bij 120 is ook merkbaar hoger in de 140pk verhouding.
Zuiniger wordt hij niet omdat er onder de 4000 rpm niet echt veel verschil is en dat is wat je meestal rijdt.
Erboven wordt het wel anders: dan rijdt hij opeens als een auto. Als je gaat inhalen trekt hij door in plaats van rustig meer toeren te gaan maken, je voelt dan echt dat er meer pk's bijkomen bij het oplopen van de toeren. Bij de 140pk software is dat niet, dan lijkt dat gelijk te blijven.
Als je even zoekt op de website van Rica zie je ook dat dat klopt in de grafieken van koppel en vermogen.
Ik vond het een fijne upgrade; niet zozeer vanwege het vermogen wat in de praktijk gebruik je dat nauwelijks maar vooral omdat je beleving beter klopt.
- Grootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 16.12.2008 - 10:58
- Locatie: Groningen
Op de site van autoweek zie je dat er auto's op de rollerbank worden gezet om te zien hoeveel vermogen de auto's nog hebben tov het oorsprongkelijke vermogen. Als je nu je auto laat tunen, kun je er dan wel uithalen wat ze op papier zeggen te kunnen? Vooral met de auto's die wat ouder zijn.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 25.02.2008 - 09:00
Het zou me inderdaad niet verbazen dat het wat uitmaakt. Dit is echter weer niet echt van belang mbt de tuning van de 140 pk naar 170 pk. Het gaat met deze tuning meer om de "beperking" van Volvo eraf te halen. Dus resultaat is er sowieso...de grote vraag is heb je het geld er voor over voor de keren dat je een doortrekt.
Volvo V70 - 2005 - 100 dkm - 2.4 140 pk - grom audio
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Wat kost nu zo'n sjippie als ik zo vrij mag zijn?
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Moet je Rica even bellenblastaway schreef:Wat kost nu zo'n sjippie als ik zo vrij mag zijn?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ook overduidelijk zichtbaar dat die 140pk net onder de 4.500 t/min al boven water kwamen en die 170pk's pas bij 6.000t/min
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.01.2011 - 15:36
Volgens mij lees je het overzicht niet goed...of ik kijk scheel (kan ook altijd natuurlijk) maar volgens het overzicht haalt de RICA tuning bij 4500 toeren meer dan 140 pk, dus niet pas bij 6000 toeren.
Dus bij hetzelfde aantal toeren, beschik je wel over iets meer pk. Daarbij wel in overweging nemende dat het echte werk dichtbij de rode zone van de toerenteller begint.
Ik heb mijn V70 ook laten chippen en dat reed gewoonweg wat lekkerder. Nu na mijn laatste servicebeurt 2.0 mijn tuning weer is overschreven merk ik wee dat het als het ware rijdt alsof er een aardappel in de uitlaat zit. Ik moet flink gas geven om het toerental uberhaupt boven de 3500 toeren te krijgen. Dus binnenkort weer even tunen en dan pakt de bak gewoon iets makkelijker en sneller mee.
Nogmaals, een racemonster is het niet, maar je accelereert iets makkelijker. Overigens kom ik zelden tot nooit boven de 5000 rpm. Maar bij het invoegen en inhalen op de snelweg is het wel heel prettig omdat de auto iets sneller en feller reageert en daar doe ik het voor. Ik herken mijzelf dus wel in de topicstarter.
Dus bij hetzelfde aantal toeren, beschik je wel over iets meer pk. Daarbij wel in overweging nemende dat het echte werk dichtbij de rode zone van de toerenteller begint.
Ik heb mijn V70 ook laten chippen en dat reed gewoonweg wat lekkerder. Nu na mijn laatste servicebeurt 2.0 mijn tuning weer is overschreven merk ik wee dat het als het ware rijdt alsof er een aardappel in de uitlaat zit. Ik moet flink gas geven om het toerental uberhaupt boven de 3500 toeren te krijgen. Dus binnenkort weer even tunen en dan pakt de bak gewoon iets makkelijker en sneller mee.
Nogmaals, een racemonster is het niet, maar je accelereert iets makkelijker. Overigens kom ik zelden tot nooit boven de 5000 rpm. Maar bij het invoegen en inhalen op de snelweg is het wel heel prettig omdat de auto iets sneller en feller reageert en daar doe ik het voor. Ik herken mijzelf dus wel in de topicstarter.
V50 Edition2 2.4i GearTronic