Ik heb mijn 850 nog staqn met goede winterbanden op 15 " wielen. Onder mijn 960 zit 16" dus banden over zetten gaat niet willen.
Nu wilde ik de 850 wielen compleet overzetten heb het op de brug ook even snel gepast en dat wilde goed. Lees nu enkel dat de et waarde niet goed is dus dat ze een stuk te ver naar binnen komen.
Ik heb waarschijnlijk spacers nodig dus. Maar heb ik dan nog genoeg draadeind over?
850 wielen op 960
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Dat hangt er van af hoe dik je spacers zijn...wellicht moet je nog andere wielbouten aanschaffen :roll:.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Ik weet niet of je een 960 type I of type 2 hebt.
Het type 2 werd vanaf modeljaar 1995 gemaakt, de eersten werden in het najaar van 1994 geleverd.
De ET-waarde van het type 1 is gelijk aan de 940 en de 740, nl. 25 mm.
De ET-waarde van het type 2 is 43 mm. En dat is wel uitwisselbaar met de wielen van een 850. Op de type 2 960 kun je zonder problemen velgen met een ET-waarde van 49 monteren. Ik heb onder mijn S90 ( het allerlaatste modeljaar van de 960-II) jarenlang met de velgen met winterbanden van mijn voorgaande 850 gereden. Nu heb ik een set LMV (ET 49) met winterbanden die onder mijn zakelijke S80 vandaan komen.
Conclusie: als je een 960-II hebt kun je zonder aanpassingen veilig je velgen van de 850 gebruiken. In het geval van een 960-I moet je spacers gebruiken. Ik zou dan liever naar een origineel setje kijken.
Succes, Jan.
Het type 2 werd vanaf modeljaar 1995 gemaakt, de eersten werden in het najaar van 1994 geleverd.
De ET-waarde van het type 1 is gelijk aan de 940 en de 740, nl. 25 mm.
De ET-waarde van het type 2 is 43 mm. En dat is wel uitwisselbaar met de wielen van een 850. Op de type 2 960 kun je zonder problemen velgen met een ET-waarde van 49 monteren. Ik heb onder mijn S90 ( het allerlaatste modeljaar van de 960-II) jarenlang met de velgen met winterbanden van mijn voorgaande 850 gereden. Nu heb ik een set LMV (ET 49) met winterbanden die onder mijn zakelijke S80 vandaan komen.
Conclusie: als je een 960-II hebt kun je zonder aanpassingen veilig je velgen van de 850 gebruiken. In het geval van een 960-I moet je spacers gebruiken. Ik zou dan liever naar een origineel setje kijken.
Succes, Jan.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Zow dat is een antwoord waar ik wat aan heb. Ik heb een nieuw type 960 ui 1995 dus dan moet het gaan passen. Ik aas al aan het zoeken naar andere velgen...
Scheeld toch weer! Geef graag wat geld uit om het goed te hebben en het moet ook zeker veilig zijn maar als ik iets heb liggen wat ik kan gebruiken dan gaan we dat natuurlijk doen!
Super bedankt voor de antwooorden!
Scheeld toch weer! Geef graag wat geld uit om het goed te hebben en het moet ook zeker veilig zijn maar als ik iets heb liggen wat ik kan gebruiken dan gaan we dat natuurlijk doen!
Super bedankt voor de antwooorden!
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Dit soort antwoorden van "Broker" zijn we gewend!!arjan_de_jong schreef:Zow dat is een antwoord waar ik wat aan heb. Ik heb een nieuw type 960 ui 1995 dus dan moet het gaan passen. Ik aas al aan het zoeken naar andere velgen...
Scheeld toch weer! Geef graag wat geld uit om het goed te hebben en het moet ook zeker veilig zijn maar als ik iets heb liggen wat ik kan gebruiken dan gaan we dat natuurlijk doen!
Super bedankt voor de antwooorden!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ja dat wist ik inderdaad maar omdat ik thuis maar 1 brug heb kon ik enkel maar 1 auto tegelijk de lucht in krijgen. Ik had al 1 wiel van de 850 mee genomen naar mijn werk om daar te passen en dat leek inderdaad goed te passen maar niet de auto terug in de vering gebracht. En later las ik pas dat een 960 heel andere ET waarde had. Dus was bang dat het mogelijk toch ging aanlopen al ik er mee ging rijden.
Maar het past dus normaal en het is de zelfde ET waarde dus ik ben blij
Had nog even gekeken voor spacers van 20 mm maar die waren 85 euro per set (per 2) Wel had je dan met naafcentreerring.
Nu nog een beetje winter dan kunnen de 850 wielen er op en ga ik de huidige 960 wielen opknappen.
Maar het past dus normaal en het is de zelfde ET waarde dus ik ben blij

Had nog even gekeken voor spacers van 20 mm maar die waren 85 euro per set (per 2) Wel had je dan met naafcentreerring.
Nu nog een beetje winter dan kunnen de 850 wielen er op en ga ik de huidige 960 wielen opknappen.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D