Service vereist spoed

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

Woensdag heeft mijn vrouw pech met de volvo. Motorstoring service vereist, spoed. hokken en bokken inhouden , oranje waarschuwingslampje etc.
toen ze mij belde was ik onaangenaam verrast, niet alleen omdat pech nooit leuk is maar ook omdat ik afgelopen zomer , na het eerste 'hikje' de ETM (gasklephuis) vervangen had en bij de dealer had laten inregelen.

Na een nerveus middagje wachten op telefoon van de onafhankelijke garage. (de enige in ons dorp en degene die mijn vrouw koos gezien de "SPOED")

"We hebben 'm uigelezen en meteen gerepareerd". Met het tarief van een ETM reparatie in mijn hoofd schok ik.
Gelukkig bleek dat slechts een bobine stuk was. een bobine? heb ik er meer dan? ja! ik heb er blijkbaar 5, met 1 kapot ging de auto op 4 poten lopen.

schade: 12.50 uitlezen, 68,- bobine, 35 arbeid = 137 euro
onaaggekondigd en toch dezelfde dag nog gerepareerd! wat een meevaller, en vlotte service van onze dorpsgarage
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

Vanmiddag wilde hij niet meer starten!
startkabels niet. aanslepen niet ....

dus het succesverhaal krijgt een stekelig staartje.
Bangarage heeft mij afgesleept. en meteen gerepareerd. ook nu weer spannend. is het de dynamo??
gelukkig belde de garage net met de melding dat het kortsluiting in de bekabeling van van de bobine is.
????
van cilinder #4? nee die is splinternieuw van een andere!
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Altijd goed opletten of er geen draden klem zitten als je een bobine of het deksel terugschroeft.

De bobines hebben zelf geen kabels. Op de foto zie je de stekker die vast op de bobine zit. Bij een nieuwe bobine worden dan ook geen kabels vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gast

Bij andere merken vervangen ze bij 1 defecte bobine, ze gelijk allemaal.
Waarom? De ervaring heeft geleerd dat de anderen volgen, kan soms wel even duren.......
Ook bij Volvo hoor ik dat er 1 of 2 volgen. Tja, dat zijn er nog geen 5. :P
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

Toen ik doorhad dat ik er inderdaad 5 heb , heb ik gelijk gevraagd of het nut heeft om de andere 4 'preventief' te vervangen. de monteur raadde mij dat af. "Nee hoor , zeldzaam mankement voor volvo. U kunt nog wel 3 jaar doorrijden voordat de volgende komt. ALs u nu een volkswagen had zou het anders zijn"
Gebruikersavatar
JPV70
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17

Dat is volgens mij inderdaad een zwak punt bij VAG auto's. Ken meerdere vervangen bobines van Skoda en VW.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
Gebruikersavatar
Cygnus
3rd Gear member
Berichten: 274
Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
Locatie: Groningen

Kan nooit zo erg zijn als bij Renault. Bij onze Clio met 100k zijn sommige al twee keer vervangen. Maar ook deze worden inderdaad per stuk vervangen waardoor je een paar dagen later weer bij de garage staat.....
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”