Mijn signaalrode S60 [schade!]

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

DawnBlueED schreef:Ik zou er zeker geen haast mee maken en heel goed nadenken wat verstandig is. Een voordeeltje van de S60 in de huidige situatie is ook nog dat veel dames hem mooi vinden :P
:lol:

Ik denk goed na voordat ik stappen zet. M'n S60 is een prachtige bolide die ik niet zómaar zou wegdoen :)
EVV schreef:Nee, die 2.0T in een C70 is een 5 cilinder, dus een andere motor dan de 4 cilinder in de S40.
Stom, had ik natuurlijk moeten weten :roll:
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1463
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

ach, beter vragen dan er niet niet vragen en de auto niet proberen omdat je dacht dat je de motor al kent toch ;)
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ik heb de afgelopen dagen heel goed nagedacht over de vraag of ik de S60 weg moet doen. Daar is uit gekomen dat ik hem houd. De auto rijdt in principe gewoon heel lekker, heeft een goede geluidsinstallatie e.d. Daarnaast zijn de investeringen die ik al gedaan heb belangrijk in dit verband, waaronder de reparatie van de airco en het plaatsen van het houten stuurwiel. De koplamp vervang ik gewoon door een sloopexemplaar.

Dat de bak niet optimaal schakelt, neem ik voor lief. Ik zie wel of hij kapot gaat. Ik rijd met beleid, dus daar zal het niet aan liggen :) Misschien kom ik nog naar de noordelijke flushdag :D

Al met al is dit de beste conclusie. Inruil zou veel verlies geven, ik ben toch al gehecht aan de auto, ik heb er winterbanden voor etc.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Nu nog een poetsbeurt? ;) Of wou je eerst de S40 gedaan hebben?
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Die flushdag lijkt me in jouw geval een aanrader. Leuk dagje weg en als het meezit, ook nog eens een soepel schakelende automaat!

En Koen, geen domme vragen stellen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Verstandige keuze, is toch een aparte verschijning die rooie, en als hij verder goed is, geef hem dan nog even... :)

Koen, wel bijblijven he! S40 is met het icewhite mee..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

I know what I'm talking about, guys ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Haha, Koentje weet weer meer. 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

goeie beslissing.
het geld dat je anders had moeten bijleggen voor inruil kun je nu evt.
opzij zetten voor als de automaat wel de geest geeft.
als je nog steeds plezier aan je huidige S60 beleeft is dit financieel waarschijnlijk
de beste keus.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

The Volvoboy schreef:Nu nog een poetsbeurt? ;)
Als dat een aanbod is: Be my guest!
*en dat ik dat zou willen laten gebeuren mag je glashard als compliment opvatten. :D *
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

V70/2.4D/2003 schreef:
The Volvoboy schreef:Nu nog een poetsbeurt? ;)
Als dat een aanbod is: Be my guest!
*en dat ik dat zou willen laten gebeuren mag je glashard als compliment opvatten. :D *
Hahaha :D Er moet vast wel wat te regelen zijn ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

The Volvoboy schreef:Nu nog een poetsbeurt? ;) Of wou je eerst de S40 gedaan hebben?
De S60 laat ik echt wel door jou poetsen, maar m'n ex bepaalt of dat ook voor de S40 geldt :wink:
toppertje schreef:goeie beslissing.
het geld dat je anders had moeten bijleggen voor inruil kun je nu evt.
opzij zetten voor als de automaat wel de geest geeft.
als je nog steeds plezier aan je huidige S60 beleeft is dit financieel waarschijnlijk
de beste keus.
Dat is exact de bedoeling. :) Het blijft veel geld, maar uiteindelijk weet je wel wat je aan de auto hebt. Ik hoop echter dat ik 't in m'n zak kan houden!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Morgenstond schreef:
The Volvoboy schreef:Nu nog een poetsbeurt? ;) Of wou je eerst de S40 gedaan hebben?
De S60 laat ik echt wel door jou poetsen, maar m'n ex bepaalt of dat ook voor de S40 geldt :wink:
Ah oke. Ik hoor het wel van je ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Wat hoor ik nou, noordelijke flush dag... :P? interessante.

Herken de bonk bij koude motor in de D wel. Die krijgt m'n rem dan ook te incasseren, inplaats van de koppelomvormer (tenminste zo werd het mij uitgelegd :P). Heb het idee dat alles het wanneer de motor en remmen warm zijn, veel vloeiender/stiller doet. Zolang hij niet ook warm rare dingetjes gaat doen, vind ik het prima. Lang steve stand kachel :D!
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

De bonk bij D is verholpen met het vervangen van het kleppenhuis. In eerste instantie gold dat ook voor de schakelovergangen, maar die worden weer slechter.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gast

sju_art schreef:Wat hoor ik nou, noordelijke flush dag... :P? interessante.
Lees hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=47573
Er is nu een reservelijst, als je naast jezelf nog 5 anderen kan regelen wordt er een 2e Power-Flush "ingevlogen".
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

K'heb over m'n schakelovergangen weinig te klagen, geloof dat ie van 2 naar 3 iets heftiger doet dan de rest, maar valt warm ook weer 100 punten mee.

Alleen een soms geweldadige sprong als ie koud in z'n D word gezet. Duurt 1 seconde en dan springt ie weg om te kruipen :P. Hij's gewoon etnhousiast denk ik, maar de vorige eigenaar zei dat ik ddat enthousiasme beter even met de remmen kon opvangen.

Op 9 februari word de standkachel weer ingebouwd, dus dan moet dat ook weer weg zijn. Zowieso, krabben, koude stoelen (vooral een houten stuur) bah :P...
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Lekker hoor inderdaad, een standkachel. En ach, dat stuur valt best mee. Ik ben er tevreden mee, ook bij koud weer :)
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Ik wil ook niet meer terug, eenmaal in m'n handen gehad en ik was verkocht :D. Geeft een luxe gevoel en hij lijkt minder lomp.

Ik kan alleen een standkachel van harte aanraden. Voor 1450 euro heb je d'r al een en die kan je meenemen naar je volgende auto mits die dezelfde brandstof gebruikt :D.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Dat bedrag reserveer ik graag voor een eventuele revisie! En mijn auto staat altijd in de garage, dus écht koud wordt hij ook niet.

Dat houten stuur is inderdaad fantastisch :D
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”