Hallo allemaal.
Sinds een paar weken heb ik een onverklaarbare storing welke ik nog niet heb terug kunnen vinden in het forum.
Voor zover ik nu merk treed het alleen op bij koud weer rond het vriespunt. Wanneer ik mijn auto dan start begint het deurpaneel links helmaal op tilt te slaan. Net of het kortsluiting maakt.
Het begint te knipperen, en een relais erin begint ook te ratelen. Je hoort af en toe dat de ramen omhoog willen. En de verlichting in de andere deuren blijft wel gewoon aan. En niets is er tijdens het knipperen te bedienen (spiegels, sloten, ramen)
En meestal na 10 minuten rijden houdt het wel weer op en functioneert alles weer. Behalve zaterdag toen ging het raam nooit meer omhoog :roll:
Ik heb het deurpaneel eraf gehaald en de bediening los gemaakt. Deze was verder niet vochtig en vervolgens weer aangesloten. En het probleem was weer weg en het raam kon gelukkig weer dicht. Maar vanmorgen weer het zelfde euvel.
Iemand ervaring met dit probleem en beter nog hoe ik het op kan lossen want ik moet dagelijks door een slagboom :?
Groet
Gert Jan,
Electrische storing deurbediening bestuurderszijde
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Inmiddels een week verder en nog niets opgeschoten.
Ik heb het bedieningspaneel eruit gehaald maar deze bevat alleen een rubber koolstofmatje (zoals in een afstandsbediening) en twee print plaatjes met SMD onderdelen en is niet versleten en alle kabels zitten goed aangesloten
Het probleem heeft zich van de week nog 1x kort voorgedaan. Maar te kort om dingen uit te kunnen sluiten.
Kleine aantekening: Zolang ik de auto heb (3 jaar) maakt het linkerraam altijd net voordat het raam boven is een tussenstop. Het raam stopt ergens tussen de 10 en 1 cm voor het einde, het bedieningspaneel klikt dan één keer uit en aan en dan pas kan het laatste stukje omhoog.
Dit is altijd al zo geweest en nooit een probleem daarbij gaat het raammechanisme gewoon soepel. En met het bedieningspaneel uit de rechterdeur in de linkerdeur werkt het raam wel zonder tussenstop.
Het lijkt erop dat het in het bedieningspaneel zit maar deze is niet zo tweede hands te plaatsen ivm met de software van de auto.
Kan iemand mij vertellen of ik een gebruiktpaneel kan aanschaffen en deze via de dealer in te laten lezen?
Ik heb het bedieningspaneel eruit gehaald maar deze bevat alleen een rubber koolstofmatje (zoals in een afstandsbediening) en twee print plaatjes met SMD onderdelen en is niet versleten en alle kabels zitten goed aangesloten
Het probleem heeft zich van de week nog 1x kort voorgedaan. Maar te kort om dingen uit te kunnen sluiten.
Kleine aantekening: Zolang ik de auto heb (3 jaar) maakt het linkerraam altijd net voordat het raam boven is een tussenstop. Het raam stopt ergens tussen de 10 en 1 cm voor het einde, het bedieningspaneel klikt dan één keer uit en aan en dan pas kan het laatste stukje omhoog.
Dit is altijd al zo geweest en nooit een probleem daarbij gaat het raammechanisme gewoon soepel. En met het bedieningspaneel uit de rechterdeur in de linkerdeur werkt het raam wel zonder tussenstop.
Het lijkt erop dat het in het bedieningspaneel zit maar deze is niet zo tweede hands te plaatsen ivm met de software van de auto.
Kan iemand mij vertellen of ik een gebruiktpaneel kan aanschaffen en deze via de dealer in te laten lezen?
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013