volvo select garantie

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Berey
1st Gear member

Hallo,

ik ben nieuw hier, ik heb mezelf een C70 2008 aangeschaft en ben er zeer happy mee.
Nu heb ik al gelijk een vraagje zijn hier mensen zijn die ook een volvo kochten met select garantie.
Krijg je bij de koop iets waaruit blijkt dat je selectgarantie hebt, een of ander document of zo ? want schijnbaar kun je als je select garantie hebt overal in europa mee terecht tevens heb je dan ook gelijk europa assistance....ik heb bij de koop niks erbij gekregen, de dealer zegt dat de rekening het bewijs is maar daar staat niks op van een selectgarantie :roll:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nee, er hoort een contract bij, een feitelijk bewijs van de inschrijving van de grensoverschrijdende garantie
Volvo for life
Berey
1st Gear member

bedankt Bart, heb jij er een ? zou je mij hiervan een afbeelding van kunnen laten zien...ik wil namelijk mijn dealer ermee confronteren.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

niet echt, ik vraag ze online aan en geef ze mee
Volvo for life
BlackcurrantV70
7th Gear member

Toen ik in 2008 mijn V70 kocht (bouwjaar 2006) had ik ook "Volvo Selected Used Car" garantie, maar ook geen contract gekregen.

Toen na 6 maand de wervelklep het onderweg begaf heb ik Volvo Assistance gebeld en bleek de auto weldegelijk geregistreerd te staan als "onder garantie".

Je zou Volvo Assistance eens kunnen bellen.

Al mijn kwaaltjes zijn onder garantie perfect verholpen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
dieselpower
4th Gear member

Ik heb vorig jaar mn derde volvo in rij gekocht die "select occasion" was, dus met een vol jaar fabrieksgarantie. Niet één keer een certificaat gehad. Bij iedere auto wel een paar dingetjes laten doen onder garantie (zelfs een keer in zuid frankrijk bij een volvodealer in Nimes) maar vlgs mij staat het gewoon ergens geregistreerd. Zelfs in Nimes was het gewoon repareren zonder problemen en/of rekening.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het fenomeem Volvo Selekt met Europese dekking is nog geen jaar oud, het is zeker geen fabrieksgarantie als je ziet wat er wel en niet gedekt is.

Het voorgaande ;abel Selected Used car was zeker geen Europese dekking, doorgaans moest er gewoon betaald worden en werd dat door de leverende Volvodealer weer terugbetaald.
Volvo for life
dieselpower
4th Gear member

Het is misschien wat off-topic maar wat is het verschil tussen volledige garantie en/of fabrieksgarantie?
Ik ben iedere keer in de veronderstelling geweest dat dat hetzelfde is. Ik moet daarbij opmerken dat ik nog nooit een reparatie in mn garantieperiode heb gehad die niet vergoed werd.
Berey
1st Gear member

Oké maar is er dan helemaal niets waar uit blijkt dat je het hebt, is er dan ook geen pasje voor Volvo assistance wat je dan moet krijgen ?
dieselpower
4th Gear member

Berey schreef:Oké maar is er dan helemaal niets waar uit blijkt dat je het hebt, is er dan ook geen pasje voor Volvo assistance wat je dan moet krijgen ?
Ja, dat wel. Je krijgt wel een pasje van volvo assistance maar dat krijg je ook als je ieder jaar het onderhoud door een volvo dealer laat doen. Ik heb ooit gezien dat zo'n assistance-pasje geldt voor auto's niet ouder dan 10 jaar maar dat dat onlangs is gewijzigd en dat je ook bij oudere auto's assistance kunt krijgen maar dan is dat niet meer kostenloos meen ik. Kosten zouden dan ong. €35,- zijn.
dieselpower
4th Gear member

Even voor je nagezocht: Hieronder een quote:

Bent u nog geen Volvo Card houder en bent u benieuwd of u in aanmerking komt voor het Volvo Card programma? Lees dan snel de voorwaarden of neem contact op met de Volvo-dealer.

Voorwaarden voor deelname aan het Volvo Card programma

Bij aanschaf van een nieuwe Volvo bij de officiële Volvo-dealer met Nederlands kenteken, heeft u automatisch 3 jaar recht op de Volvo Card vanaf datum kenteken deel I.

Is uw Volvo met Nederlands kenteken ouder dan 3 jaar en jaarlijks in regulier onderhoud bij de officiële Volvo-dealer, dan heeft u automatisch recht op de Volvo Card.

De Volvo Card is gekoppeld aan het Volvo kenteken en staat op naam van de berijder.

Voldoet u aan bovenstaande voorwaarde, maar heeft u geen Volvo Card? Neem dan contact op met uw Volvo-dealer of laat een bericht achter via contact op onze website.

Met de Volvo Card heeft u recht op Volvo Assistance. Volvo Assistance is de pech onderweg service van Volvo? Volvo Assistance is in geval van pech 24 uur per dag voor u beschikbaar!

Volvo Assistance is bereikbaar via de telefoonnummers:

· Bel gratis in Nederland: 0800 865 86 22 77

· Bel vanuit het Buitenland: +31 70 314 51 76

Tip: sla deze nummers op in uw telefoon.

Wat moet u doen bij pech of een ongeval?

Zet uw Volvo veilig aan de kant, zet uw alarmlichten aan en ga achter de vangrail staan.

Denk aan uw veiligheidshesje.

Houd uw Volvo Card bij de hand en bel naar de alarmcentrale van Volvo Assistance.

Noem uw naam, kenteken van de auto.

Noem zo extact mogelijk de plaats waar u staat, zodat u gemakkelijk vindbaar bent.

Geef ook uw telefoonnummer door, zodat men u op de hoogte kan houden over de hulpverlening.

Probeer het probleem zo precies mogelijk te omschrijven.

Bron: http://www.volvocard.nl/volvocard/6_Volvo_Assistance
Ben
Executive Member
Contacteer:

dieselpower schreef:
Berey schreef:Oké maar is er dan helemaal niets waar uit blijkt dat je het hebt, is er dan ook geen pasje voor Volvo assistance wat je dan moet krijgen ?
Ja, dat wel. Je krijgt wel een pasje van volvo assistance maar dat krijg je ook als je ieder jaar het onderhoud door een volvo dealer laat doen. Ik heb ooit gezien dat zo'n assistance-pasje geldt voor auto's niet ouder dan 10 jaar maar dat dat onlangs is gewijzigd en dat je ook bij oudere auto's assistance kunt krijgen maar dan is dat niet meer kostenloos meen ik. Kosten zouden dan ong. €35,- zijn.
Laten we niet de verschillende zaken door elkaar gaan houden.
Garantie is iets anders dan Assistance.
(En assistance is gratis als je auto bij de dealer in de garage komt, ook na 3 jaar)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
BlackcurrantV70
7th Gear member

Wel ik kan bevestigen wat Bart Simpson al beweerde, ik heb gisteren mijn XC60 met select garantie opgehaald en kreeg inderdaad een Volvo Select contractje erbij, dan zowel de dealer als ikzelf moesten ondertekenen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”