Uitgedieselt

Geproduceerd bij NedCar in Born
Marino
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 26.07.2006 - 10:16

Mijn 90pk turbo diesel staat in de garage te wachte op onderhoud en op een oplossing voor het probleem met de versnellingsbak.

Ik rij nu met een Volvo service wagen, V40 lichte vracht, er staat op 1.9 D. De wagen trekt ontzettend in vergelijking met mijn TD.

Ikzelf zou niet overstappen naar benzine, dat kost mij 50 cent meer per liter en ik kan niet rustig rijden met een benzine. Ik vrees dat ik dan wat bekeuringen in mijn bus krijg.

Veel succes met de keuze.
Volvo 4 Life
Gebruikersavatar
danny V40
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 18.10.2005 - 20:15
Locatie: Gendt

met mijn v40 td uit '98 is niets mis mee,
trekt als een beer met of zonder aanhanger,
en het verbruik is ook ok 1 op 15 gemiddeld, ik rij vaak volgas (190km/h) op de a15 bij valburg.
bij het stoplicht ben ik ook vaak als eerste weg.
kortom NIETS mis met een oeroude diesel die op zonnebloemolie rijdt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Jullie kunnen inderdaad nog goedkoper rijden als de moderne dieselaar. Bij ons gaat de brandstof pomp eraan. Maar wij zijn weer iets sneller weg als jullie :D
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

danny V40 schreef:kortom NIETS mis met een oeroude diesel die op zonnebloemolie rijdt
Is dat niet tricky voor je motor - of heb je een aangepaste versie? Ik meende dat er in die diesels ook zo'n bosch of lucas brandstofpomp zat die die zonnebloemoil niet echt fijn vind...

Wat voor mengverhouding houd je aan?
Kweep
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 01.04.2006 - 17:18
Locatie: Haaften

Remon schreef:Jullie kunnen inderdaad nog goedkoper rijden als de moderne dieselaar. Bij ons gaat de brandstof pomp eraan. Maar wij zijn weer iets sneller weg als jullie :D
Maakt geen verschil, we zitten toch allemaal achter dezelfde Opeltjes... :razz:
Klaas-Wouter
V60 1.6 D2 Summum Geartronic
V70 2.0d MY2008
Toyota Avensis Wagon T25 2.2D4D Executive MY2006
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi First Edition MY 2003
Volvo S60 D5 MY2003
Sealt Altea XL Stylance 1.9 Tdi MY2008
Volvo S40 1.9D Europa MY1999
Lancia Lybra 1.8 MY2000
Volkswagen Passat Variant 1.9Tdi MY2000
Peugeot 406 ST 1.8
Volkswagen Golf IV 1.9 Tdi
Peugeot 106 XS 1.4 MY1996
Peugeot 106 XS 1.4 MY1994
Peugeot 305 ST 1.6
Talbot Horizon 1.5
Gebruikersavatar
danny V40
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 18.10.2005 - 20:15
Locatie: Gendt

@locus:
heb niets aangepast gewoon bij de appie olie halen en volgooien maar,

de lucas pompen (heb ik ook) zijn er iets gevoeliger maar niets aan de hand hoor.

@remon:
je heb helemaal gelijk, geen zonnebloemolie voor een commenrail.
die houd het niet lang vol.
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Beste verhouding is 60/40 toch?
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Verhouding diesel/olie is dacht ik afhankelijk van het weer. M.a.w. hoe warmer het buiten is, hoe groter het aandeel olie t.o.v. diesel kan/mag zijn, uiteraard met een bovengrens.

Heb het zelf nooit geprobeerd omdat ik toch bang ben dat er iets verkeerd gaat (kapotte brandstofpomp of een bekeuring vanwege de frituurlucht. Maar vind het als brandstofsoort wel fascinerend.
Gebruikersavatar
Volvo Viking
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ben zeer tevreden over m''n 115Pk diesel. Absoluut niet traag.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Net nu je het niet kunt gebruiken!!

Druk aan het zoeken naar een knappe T4, gaat de Diesel opeens als de brandweer!

Ik denk dat er "ergens" wat vervuiling zit.

de luchtmassameter heb ik nog niet kunnen vinden! zit deze er wel op??! plaatst iemand anders even een foto.

bij koud starten rijdt hij opeens achtelijk fel en ook het gaspedaal laat zich met veel minder weerstand naar de bodem drukken.
af-en-toe heeft hij weer een inzinking en kan ik amper wegkomen bij het stoplicht, dan gaat ook het gaspedaal weer erg stroef naar beneden.

iemand een idee!! help deze arme dieselaar!! ;-)
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

[Stupid mode] waar is dit stekkertje voor? ik kan nergens een aansluiting vinden [/stupid mode]

(het losse stekkertje op het luchtfilterhuis)

Zou het iets met de turbo(druk) te maken kunnen hebben?....
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Niemand een idee????
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

'k wou voor jou dat ik het wist.
Ik heb die motor niet.

Ramon&Ramon of zijn jullie met vakantie??
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
AR
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.01.2006 - 08:36

Ik ben ook wel benieuwd naar die stekker, volgens mij ligt hij bij mij ook los, langs de slang van het luchtfilter.
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Okay, dan is deze waarschijnlijk van een optioneel onderdeel (Buitenteperatuur meter?)
ajbv40
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
Locatie: NH

De luchtmassameter zit direct NA het luchtfilterhuis......er zit een stekker aan vast met 4 aansluitingen. Kost wel wat om die te vervangen maar dan doet die diesel t ook wel weer.......voorlopig...hoop ik. Kostte mij €265.....
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
ajbv40
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
Locatie: NH

Sorry...5165 ex BTW....maar dat scheelt dus niet veel met bovenstaande prijs. Die is incl.
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Oplossing gevonden!!!

Het was de schokdemper van de gashendel die de kabel tegenhield.

Bij het iontrappen van het gaspedaal bleef de kabel gewoon hangen,

Ik zal vanavond even een foto posten van de schokdmper, deze had gelekt.

Kosten... € 0,- die demper is namelijk nieteens nodig, Nu weet ik waarom de volvo's zo uberzwaar zijn. Pfffff!!!
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Foto : http://img.photobucket.com/albums/v457/ ... 0_0535.jpg

Klereding verwijderen!!

Nog steeds niemand voor het stekkertje?
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Geef nou niet dieselmotoren de schuld van jouw inhaalproblematiek, als je een 90pk benzine erin had liggen dan had je waarschijnlijk 2x zoveel toeren moeten maken om half zoveel trekkracht te ontwikkelen ;)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”