van alle modellen is er een topic behalve s90... wat is de reden daarvan?
Robert
Waar is het s90 topic?!
- VolvoS90
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30.07.2006 - 13:22
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
kijk bij het 740-760-780-940-960 gedeelte. Een S90 is immers een 960...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- VolvoS90
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30.07.2006 - 13:22
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Je hebt gedeeltelijk gelijk maar als je s90 zegt weet iemand gelijk wat ermee bedoelt wordt.
als je 960 zegt kunnen het twee modellen zijn.....
lijkt me logisch daar een aparte topic van te maken.
mod-edit: posting aangepast ivm 3 keer dezelfde text
als je 960 zegt kunnen het twee modellen zijn.....
lijkt me logisch daar een aparte topic van te maken.
mod-edit: posting aangepast ivm 3 keer dezelfde text
Robert (Amsterdam)
Wagenpark:
Volvo s90/960 uit 1996 270.000 km
740 GL uit 1988 254.000 km (verkocht)
Wagenpark:
Volvo s90/960 uit 1996 270.000 km
740 GL uit 1988 254.000 km (verkocht)
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
2 modellen? Toch alleen maar een iets andere snuit in 1995?
Maar ja, dat is met bv. de 740 net zo: die is in de loop der jaren een paar keer veranderd (met de 240 was dat nog veel vaker). Dan ga je toch ook niet allerlei subtopics daarover maken?
Een 960 (hoge snuit of lage snuit) en een S90 komen technisch heel erg overeen. Dus gelden een heleboel vragen van de 960 ook voor de S90 en dan is het handig als het bij elkaar staat. Zelfs een aantal 940-dingetjes komen overeen met een 960/S90.
Hoef je minder te zoeken.
Maar ja, dat is met bv. de 740 net zo: die is in de loop der jaren een paar keer veranderd (met de 240 was dat nog veel vaker). Dan ga je toch ook niet allerlei subtopics daarover maken?
Een 960 (hoge snuit of lage snuit) en een S90 komen technisch heel erg overeen. Dus gelden een heleboel vragen van de 960 ook voor de S90 en dan is het handig als het bij elkaar staat. Zelfs een aantal 940-dingetjes komen overeen met een 960/S90.
Hoef je minder te zoeken.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40417
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zo, geregeld 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
S90/V90 is exact 't zelfde als 960/960 sedan.
Trouwens als je S90 toevoegd aan 740-760-780-940-960 club, dan moet je uiteraard ook V90 toevoegen. En voor de mierenneukers: de 'Polar', zonder 940, is ook een 940.......
Trouwens als je S90 toevoegd aan 740-760-780-940-960 club, dan moet je uiteraard ook V90 toevoegen. En voor de mierenneukers: de 'Polar', zonder 940, is ook een 940.......
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Klopt. De allerlaatste 960's zijn soms zelfs al met V90/S90 typeaanduidingen geleverd, maar waren op kenteken nog een 960
Volvo 940 SE
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40417
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods edit.
Topic verplaatst naar de juiste rubriek
Topic verplaatst naar de juiste rubriek

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Doet me trouwens een beetje denken aan de discussie op het forum van de V700 vereniging... moet het v700/900/s-v90 vereniging gaan heten of niet...
Volvo 940 SE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is dus onzin, als het een S90 betreft staat dat ook zo op het kenteken, maar er waren wel lieden die hun 960 upgraden naar een S90..Cojones schreef:Klopt. De allerlaatste 960's zijn soms zelfs al met V90/S90 typeaanduidingen geleverd, maar waren op kenteken nog een 960
(dat zul je altijd wel houden)
- Amieke850
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
- Locatie: Zoetermeer
.. een ''S90'' is voor mij ''S90'', ''960'' is ''960'' ...
Dat hier toevallig sprake is van een veranderde ''naamstrategie'' van Volvo lijkt mij niet ter zake doende... bovendien, niet iedereen is zo thuis in de diverse Volvo modellen, laat staan in de relatie 960/ S90.. Ook ik heb eens gezocht naar ''S90'' en vond het niet omdat ik de relatie tussen die twee aanduidingen toen nog niet kende!
Dat hier toevallig sprake is van een veranderde ''naamstrategie'' van Volvo lijkt mij niet ter zake doende... bovendien, niet iedereen is zo thuis in de diverse Volvo modellen, laat staan in de relatie 960/ S90.. Ook ik heb eens gezocht naar ''S90'' en vond het niet omdat ik de relatie tussen die twee aanduidingen toen nog niet kende!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40417
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Handig he, zo'n forum 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- VolvoS90
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 30.07.2006 - 13:22
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Daarnaast is het interieur van een 960 ook niet idem aan een s90.
dus technisch zijn er verschillen.
de buitenkant is totaal anders
en het interieur is op bepaalde punten anders.
dus het is een ander model want als jij een s90 besteld bij de dealer en je krijgt de oude versie 960, dan accepteer je dat och niet?
waarom niet? omdat het een ander model is....klaar!
dus technisch zijn er verschillen.
de buitenkant is totaal anders
en het interieur is op bepaalde punten anders.
dus het is een ander model want als jij een s90 besteld bij de dealer en je krijgt de oude versie 960, dan accepteer je dat och niet?
waarom niet? omdat het een ander model is....klaar!
Robert (Amsterdam)
Wagenpark:
Volvo s90/960 uit 1996 270.000 km
740 GL uit 1988 254.000 km (verkocht)
Wagenpark:
Volvo s90/960 uit 1996 270.000 km
740 GL uit 1988 254.000 km (verkocht)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Ehm... een beetje beetje beetje beetje heel erg overdreven, wat jij schrijft.VolvoS90 schreef:Daarnaast is het interieur van een 960 ook niet idem aan een s90.
dus technisch zijn er verschillen.
de buitenkant is totaal anders
en het interieur is op bepaalde punten anders.
dus het is een ander model want als jij een s90 besteld bij de dealer en je krijgt de oude versie 960, dan accepteer je dat och niet?
waarom niet? omdat het een ander model is....klaar!
Je bent een hele knappe jongen als je het verschil kunt zien tussen een 960 sedan en een S90, respectievelijk een 960 estate en een V90. Behoudens modeljaarveranderingen is er helemaal niks veranderd. De buitenkant is op wellicht een ander lakkleurtje, andere velgen en het type plaatje totaal hetzelfde.
S90/V90 is echt niet veel meer dan een 'omnummering' van 960 om in lijn te geraken met de toenmalige S/V40 en S/V70.
'Omnummeren' is wel vaker gebeurd bij Volvo: Wat dacht je van 343 = 340 of 360; 244 = 240; 262C = Coupe (laatste jaar in USA); 780 = Coupe (ook in laatste productiejaar voor USA, want werd naast 960 verkocht en mocht niet goedkoper lijken); V70 XC (2e gen.) = XC70; enz.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Erger nog, de interne typenummers zijn zelfs identiek, op de badges en kentekenvermelding na zit er (helaas voor jou) geen uiterlijk verschil in.
Volvo for life
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
bart, kan zijn dat iemand de auto zelf geupgrade had, maar laatst zag ik bij mijn "huisdealer" een auto die alle aanduidingen van een V90 had, dorpels etc, maar volgens het kenteken een 1997 960 was..
Volvo 940 SE
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik ken er van januari 1997 die echt V90 op het kenteken hebben staan.Cojones schreef:bart, kan zijn dat iemand de auto zelf geupgrade had, maar laatst zag ik bij mijn "huisdealer" een auto die alle aanduidingen van een V90 had, dorpels etc, maar volgens het kenteken een 1997 960 was..
Ook is het zo dat er voor de V90 een aparte typegoedkeuring geweest is om die V90 aanduiding op het kenteken ook als zodanig te verkrijgen en vermelding moet er vanaf het eerst leverbare chassisnummer S90/V90 opstaan.
Maar ook dealers maakten zich natuurlijk schuldig aan het "upgraden" van hun nog op voorraad staande "oude" 960's, je verbloemd op vrij simpele wijze voor een koper daarmee de (relatieve) overjarigheid.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ja, dan zal het inderdaad wel gewoon oude voorraad geweest zijn ja.
Als budget geen rol zou spelen zou ik ook liever een V90 hebben dan een 960 estate van na de facelift, gewoon omdat de typeaanduidingen recenter overkomen.
Als budget geen rol zou spelen zou ik ook liever een V90 hebben dan een 960 estate van na de facelift, gewoon omdat de typeaanduidingen recenter overkomen.
Volvo 940 SE
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
De 960 vanaf 1995 en S90/V90 zien er qua exterieur en interieur hetzelfde uit. Lage neus en andere portierpanelen en ander stuur. De 960 van vóór 1995 heeft een hoge neus (bijna hetzelfde als die van de 940), 940-achtige deurpanelen (hoekige vormen) en een ander stuur.
Dus waar die verschillen tussen de S90 en de 960 dan zouden moeten zijn?
Dus waar die verschillen tussen de S90 en de 960 dan zouden moeten zijn?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Zoals Bart al zei zijn die er niet. Als je het dus over de gefacelifte 960 hebt
Volvo 940 SE