Zelf een poi toevoegen en er naartoe navigeren

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
triplenickel
2nd Gear member

Hallo,

Kan iemand helpen? Ik heb een v70 2012 met sensus.

Nu wil ik een POI toevoegen en er naartoe navigeren.
Ik heb op google earth een punt aangewezen op de kaart en er een kml file van gemaakt. Deze file heb ik geconverteerd naar gpx voor de sensus. (alles volgens de handleiding).

Het inlezen via usb lukt ook. Maar nu?

De poi aanwijzen er erheen rijden lukt me niet??
ExSkoda
2nd Gear member

Eigenlijk heb ik ongeveer dezelfde vraag. Ik heb wat POI's vanaf mijn tomtom overgezet naar de sensus en dat gaat prima.

Maar als ik nu naar een punt wil navigeren, kan ik alleen maar kiezen uit 'MyPOI's rondom auto' en 'MyPOI's rondom punt op kaart'. Maar ik wil een MyPOI kunnen kiezen uit de lijst die ik heb ingevoerd.

Iemand een idee?
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
pgonggrijp
2nd Gear member

Vandaag kreeg mijn V60 de Sensus update naar de nieuwste softwareversie V09F5.
Meteen een aantal POI (o.a. campings in Europa) via USB geladen, maar die kun je dus inderdaad niet als bestemming kiezen: echt belachelijk.
Ook kun je volgens mij geen route op de PC maken (bv. in ITN converter), exporteren naar .gpx en die vervolgens als route naar je Sensus overbrengen.
Hier heeft Volvo nog een hoop te leren!
Nog een tip: als je een POI bestand (.gpx) hebt geladen samen met een pictogram (bmp file, max. 32 x 32 pixels) met exact dezelfde naam, kun je in het MyPOI menu de optie Pictogram blanco laten. In dat geval wordt het geïmporteerde pictogram automatisch geselecteerd. Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar las dit op een Engelse site. Morgen proberen.
Volvo V60 D3 Geartronic, seashell metallic, R Design diffusor, 18"; Ixion velgen, vrijwel alle opties.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”